درصورتی ‌که می‌خواهید یکی از محصولات برتر میان‌رده سامسونگ را بخرید، a55 مدلی جدید و شایسته خواهد بود. این محصول دستگاهی است که پس‌از گذشت مدت‌زمانی، یعنی بعداز a54 وارد بازار شد. تفاوت‌هایی میان این مدل‌ها وجود دارد که با مقایسه آن‌ها می‌توانید بهتر نسبت به خرید هرکدام تصمیم بگیرید.

این موبایل‌ها هر ۲ از نمایشگرهای Super AMOLED و ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. البته در تراکم پیکسلی آن‌ها کمی تفاوت وجود دارد و آن هم به‌دلیل سایز بدنه است. تراشه‌ای که در این مدل‌ها به‌کاررفته هر ۲ توسط شرکت سامسونگ تولید شده‌اند، اما نسل آن‌ها متفاوت است. ما را همراهی کنید تا در این مطلب مقایسه‌ای دقیق میان این مدل‌ها داشته باشیم.

معرفی گوشی گلکسی a54؛ یک میان رده خوش‌قیمت

در اولین قدم از مقایسه موبایل‌های A55 و A54، باید ابتدا هرکدام را به‌صورت کامل برای شما معرفی کنیم. گوشی A54 مدلی محبوب، پرفروش و خاص است که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌های این برند به‌شمار می‌رود.

این موبایل در ۲۴ مارس ۲۰۲۳ وارد بازار شد و توانست نظرهای زیادی را به خود جلب کند. در این مدل از یک نمایشگر ۶٫۴ اینیچی Super AMOLED استفاده می‌کنند که نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتز است. همچنین دوربین‌های آن نیز ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسل رزولوشن داشته و قابلیت‌های مختلفی در عکاسی به شما ارائه می‌دهند.

آیا گوشی گلکسی A55 از a54 بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال باید معرفی آ ۵۵ را به‌طور دقیق مطالعه کنید. دررابطه‌با این موضوع باید گفت که گوشی سامسونگ a55، یک محصول جدید است که یک سال پس‌از a54 وارد بازار شد. میزان رم آن ۱۲ گیگابایتی بوده و از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ نیز بهره می‌برد.

برای طراحی این موبایل از طرح‌ها و نقش‌های جدیدی بهره برده‌اند و قاب پشتی آن از شیشه مقاوم گوریلا گلاس تولید می‌شود. البته نباید از فلزی بودن فریم آن نیز غافل شوید. دوربین سلفی این دستگاه ۳۲ مگاپیکسل رزولوشن دارد، یعنی چیزی که در اکثر میان‌رده‌ها پیدا نشده و نشان‌دهنده ارزش خرید بالای آن است. همچنین باتری آن نیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که پاسخگوی یک روز کامل خواهد بود.

جدول مقایسه مشخصات فنی a55 و a54

برای این‌‌که بتوانید به‌راحتی بین این اسمارت‌فون‌ها، یکی را جهت خرید انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در جدول مشخصات فنی آن‌ها، مقایسه‌ای دقیق انجام دهید. این کار بسیار ساده بوده و باعث می‌شود دقیق‌تر با این محصولات آشنایی پیدا کنید:

مشخصات فنی گوشی A55 گوشی A54
ابعاد و وزن ۱۶۱٫۱×۷۷٫۴×۸٫۲میلی‌متر

با ۲۱۳ گرم وزن

۱۵۸٫۲×۷۶٫۷×۸٫۲میلی‌متر

با ۲۱۳ گرم وزن

جنس بدنه پشتی شیشه گوریلا گلاس شیشه گوریلا گلاس
جنس فریم دور قاب فلز آلومینیوم فلز آلومینیوم
ابعاد صفحه نمایش ۶٫۶ اینچ ۶٫۴ اینچ
تکنولوژی صفحه نمایش Super AMOLED Super AMOLED
رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل در هر اینچ ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ
پردازنده اصلی Samsung Exynos 1480 Samsung Exynos 1380
فناوری ساخت تراشه ۴ نانومتری ۵ نانومتری
هسته‌های پردازشی ۸ هسته ۸ هسته
میزان حافظه رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت ۶، ۴ و ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ذخیره‌سازی ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت
سنسورهای دوربین عریض، فوق‌عریض و ماکرو عریض، فوق‌عریض و ماکرو
رزولوشن دوربین‌ها ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسل ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسل
رزولوشن فیلم‌برداری ۴k با ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با ۶۰ و ۳۰ فریم

۴k با ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با ۶۰ و ۳۰ فریم

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
نوع باتری لیتیوم یونی لیتیوم یونی
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
توان شارژ باتری ۲۵ وات ۲۵ وات
حسگرها اثر انگشت اپتیکال

شتاب‌سنج

ژیروسکوپ

قطب‌نما

مجاورت

اثر انگشت اپتیکال

شتاب‌سنج

ژیروسکوپ

قطب‌نما

مجاورت

فناوری‌های ارتباطی GSM

HSPA

LTE

GSM

HSPA

LTE

پشتیبانی از ۵G دارد دارد

تفاوت‌های اساسی a55 و a54 سامسونگ

a55

اگر به این فکر می‌کنید که چرا باید به‌جای خرید A54، سراغ خرید موبایل A55 بروید، باید بگوییم که این مدل‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند. با بررسی این تفاوت‌ها قادر هستید در کم‌ترین زمان ممکن بین این مدل‌ها یکی را انتخاب کنید. در این بخش مزایایی که مدل آ ۵۵ نسبت به آ ۵۴ دارد را ارائه می‌دهیم.

وجود تراشه اگزینوس جدیدتر در a55 سامسونگ

یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌هایی که میان این مدل‌ها دیده می‌شود، تراشه‌هایی هستند که در آن‌ها به‌کار برده‌اند. سامسونگ برای مدل آ ۵۴ از یک تراشه ۵ نانومتری به نام اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده که عملکرد خوبی را برای خود ثبت کرده است.

اما برای مدل آ ۵۵ این تراشه کمی جدیدتر است. در واقع تراشه این مدل ۴ نانومتری بوده و اگزینوس ۱۴۸۰ نام دارد. عملکرد آن نسبت به تراشه قبلی سریع‌تر بوده و قادر است در پردازش‌های سنگین به‌درستی عمل کند.

به‌کارگیری فریم قاب فلزی در موبایل a55

تفاوت فاحش دیگری که میان مدل‌های ذکر شده می‌بینیم، کیفیت بدنه آن‌ها است. تقریبا طراحی این مدل‌ها یکسان بوده و فرق خاصی بین آن‌ها نمی بینید، اما در کیفیت بدنه آن‌ها یک فرق مهم وجود دارد. در بدنه آ ۵۴ از شیشه مقاوم گوریلا گلاس و فریم پلاستیکی استفاده کرده‌اند. در مدل آ ۵۵ نیز شیشه گوریلا گلاس استفاده شده اما فریم آن از جنس فلز آلومینیوم است. این یعنی، علاوه‌بر حس لوکس بودنی که این فریم به شما می‌دهد، مقاومت موبایل را در برابر ضربه بیشتر می‌کند.

از کجا جدیدترین محصولات سامسونگ را بخریم؟

a55 به جای a54

شاید این هم برای شما سوال باشد که از کجا باید جدیدترین محصولات برند سامسونگ را بخریم؟ قطعا فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مرکزی معتبر برای این کار خواهد بود. قیمت انواع مدل‌های موبایل مانند A54 و A55 در این مرکز آنلاین مقطوع بوده و به‌همراه گارانتی‌های اصلی ارائه می‌شوند.

جمع‌بندی

اگر در این فکر هستید که موبایل a55 از برند سامسونگ را بخرید، باید آن را با a54 مقایسه کنید. در مدل a54 از تراشه خوب، نمایشگر باکیفیت و رم ۸ گیگابایتی استفاده کرده‌اند. می‌توان گفت بیشتر ویژگی‌های آ ۵۵ نیز با آن یکی بوده و فرق خاصی مشاهده نمی‌شود.

اما تراشه آ ۵۵ جدیدتر بوده و با فناوری ۴ نانومتری نیز تولید شده است. ازطرف‌دیگر رم ۱۲ گیگابایتی نیز در این موبایل موجود بوده و قطعا نیازهای کامل شما را برطرف می‌کند. حال که تفاوت‌های این مدل‌ها بررسی شد، می‌توانید به دیجی‌کالا بروید و هرکدام را که می‌خواهید با قیمت مناسب سفارش دهید.

source

توسط