درسراسر کره زمین مکان‌های زیبا و جذابی برای تفریح و تماشا وجود دارد اما عده زیادی از گردشگران، به دنبال هیجان بیشتر و ماجراجویی های خاص در اوج هیجان و ترس هستند تا بتوانند حسی فراتر از یک اتفاق ساده را تجربه کنند.

جاذبه‌هایی که احساس ترس و هیجان را در افراد ایجاد می‌کنند، اغلب به دلیل تاریخچه‌های تاریک، افسانه‌های وحشتناک و جلوه‌های مختلف زیبایی و ترسناک، جذابیت خاصی دارند. این مکان‌ها معمولاً با معماری و طبیعت خود، احساسات شدیدی از ترس و هیجان را در بازدیدکنندگان به وجود می‌آورند و به عنوان جاذبه‌های گردشگری معروف به شمار می‌روند.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ترسناک ترین جاذبه های جهان آشنا کنیم. از دخمه های پر از جمجمه گرفته تا جزیره ای از مارها، که تجربه دیدن آن ممکن است برای عده‌ای تا حد مرگ ترسناک و برای عده‌ای دیگر بسیار شگفت‌انگیزباشد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دخمه های پاریس

برای رفتن به ترسناک ترین گذرگاه‌های زیرزمین در پاریس آماده شوید!

شاید کمی عجیب به نظر برسد که بزرگترین دخمه جهان در پاریس که به شهرعشاق معروف است وجود دارد. این مورد ممکن است برای شما کاملا غیرمنتظره و باورنکردنی باشد، با این حال، این قصه بسیار جذاب و شنیدنی است.

داستان این جاذبه‌ ترسناک ، یعنی دخمه‌های پاریس مربوط به اواخر قرن هجدهم به بعد می‌باشد. در آن دوران با توجه به مسائل بهداشتی و کم بودن فضا برای قبرستان، به این نتیجه رسیدند که مردگان خود را در دخمه‌هایی دفن کنند.  ازاینرو، دراین مکان ترسناک، استخوان های چندصد میلیون از مردم شهر پاریس وجود دارد. با توجه به شرایط بهداشتی، این استخوان‌ها به راهروهای زیرزمینی پایتخت منتقل شدند، تا از انتقال بیماری و ویروس جلوگیری شود.

این مکان منحصربه فرد و هزارتوی، در قلب پاریس جای دارد،  و بعنوان یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها درکل دنیا شناخته می‌شود.

قسمت هیجان‌انگیز داستان اینست که، این مکان عجیب و مخوف از سال ۱۸۰۹ برای بازدید به روی عموم باز شده است و هر ساله هزاران بازدید کننده کنجکاو را به سمت خود جذب می کند.

اگرچه نور کم و دمای پایین فضای قبرستان، حس ترس و دلهره در هر فردی ایجاد می‌کند، با این‌حال افراد زیادی تمایل دارند از این دخمه‌ها بازدید کرده  و این حس عجیب ومتفاوت را تجربه کنند.

این مکان هنوز هم بعنوان یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های جهان به‌شمار می‌رود. دخمه‌ها تقریباً ۱۱۰۰۰ مترمربع مساحت دارند و ۲۰ متر زیرسطح زمین قرار گرفته‌اند، که معادل یک ساختمان پنج طبقه است. این مکان برای افرادی که عاشق هیجان هستند، بسیار مناسب می‌باشد، اما اگر روحیه حساسی دارید، بهتر است بدانید که دیدن این دخمه‌ها می‌تواند برای شما مناسب نباشد.

جزیره عروسک ، مکزیک

داستان “جزیره عروسک، مکزیک” با داستان دون جولیان سانتانا بارارا عجین شده است. دون جولیان که اهل، یکی از مناطق مکزیکوسیتی است، همسر و خانواده خود را در اواسط قرن بیستم ترک کرد تا خود را به جزیره ای در دریاچه Teshuilo برساند و درآنجا زندگی کند.

 

دلایل او برای انجام این کار برای مدت زیادی مبهم بود، اما بعدها مشخص شد، سانتانا باررا لزوماً ذهن سالمی نداشت. مدت کوتاهی پس از نقل مکان، او در سواحل جزیره خود به کشف وحشتناکی دست یافت. جسد دختر جوانی که در دریاچه غرق شده بود. کمی بعد عروسکی در کانال‌ها شناورشد و مسیر زندگی سانتانا باررا و شکل جزیره را برای سال های آینده تغییر داد.

باررا به تنهایی در جزیره، عروسک را گرفت و از درخت آویزان کرد تا روح دختر متوفی را آرام کند. اما، حداقل از نظر مردی که حالا خود را نگهبان جزیره می‌دانست، یک عروسک کافی نبود. سانتانا باررا تا ۵۰ سال آینده عروسک‌ها را از سطل زباله و کانال‌ها بیرون می‌آورد و از درختان متعدد جزیره آویزان می‌کرد. برخی را به طور کامل ، و برخی دیگر را در حالات مختلف خراب یا بی سر، بدون تنه آویزان کرده بود.

از اینرو این مکان، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های ترسناک جهان شناخته می‌شود وتماشای آن به طرزعجیبی آدرنالین خون شما را بالا می‌برد. سالانه افراد زیادی برای دیدن “جزیره عروسک ، مکزیک” عازم این جزیزه وهم‌انگیز می‌شوند تا یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های جهان را به چشم خود ببینند.

بلندترین پل شیشه ای جهان، چین

یک تجربه سراسرهیجان در “بلندترین پل شیشه‌ای جهان، چین”، که درارتفاع بیش از ۳۰۰ متری واقع شده و ظرفیت ۸۰۰ نفری دارد.

فرض کنید درارتفاع ۳۰۰ متری روی شیشه قدم میزنید که نمای پایین، دره ای ترسناک است که به وضوح می‌توانید آن‌را ببینید. انگار در هوا معلق هستید و ترس غریزی از شکسته شدن شیشه ها و سقوط در هر لحظه همراه شما خواهد بود. اما حس ماجراجویی ودیدن کوه‌های سبز و پوشیده از گیاه این جرات را به شما می‌دهد که تا پایان این پل به قدم زدن ادامه دهید.

کمتر کسی جرات این را پیدا می‌کند که روی این پل قدم بزند ولی اگرجرات اینکاررا داشتید با منظره‌های بی نظیری مواجه خواهید شد که تاکنون هیچ کجای جهان ندیده‌اید.

این پل شگفت‌انگیز که با هزینه‌های زیادی ساخته شده است یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص وعجیب در کشورچین و جهان به حساب می‌آید که بازدید کننده‌های زیادی راهرساله به سمت خود جذب می‌کند.

جزیره مار، برزیل

و باز مکانی دیگر از جاذبه های ترسناک در جهان، که تصور تماشای آن نیز می‌تواند وهم‌انگیز و پراسترس باشد.

“جزیره مار، برزیل” یکی از وحشتناک‌ترین و ترسناک‌ترین جاذبه‌های جهان به‌شمار می‌رود. اگرچه این جزیره بر روی بازدید کنندها بسته است اما از دور و از طریق دوربین‌ها قابل مشاهده می‌باشد. این جزیره به یکی از ترسناکترین نقاط دنیا شهرت دارد به این دلیل که بیش از ۴۰۰۰ مار افعی سرطلایی و چند هزار مار به شدت سمی و خطرناک و البته رو به انقراض در آنجا زندگی می‌کنند.

اگر واقعا اهل هیجان بوده و در پی تماشای جاذبه‌های ترسناک جهان هستید، پیشنهاد می‌کنیم از دیدن این جزیره، حتی از طریق دوربین و از راه دور ، اجتناب کنید.

قبرستان هایگیت

قبرستان هایگیت

این گورستان به شکل اصلی خود توسط اسقف لندن در ۲۰ مه ۱۸۳۹ تاسیس شد. این بخشی از ابتکار عملی بود برای ایجاد هفت گورستان بزرگ و مدرن در شهر لندن.

گورستان‌های درون شهر، عمدتاً قبرستان‌های کلیساهای هستند و مدت‌هاست که نمی‌توانستند با تعداد زیاد تدفین‌ها کناربیایند واین مورد را بعنوان خطری بزرگ برای سلامتی و همچنین روشی غیرقابل احترام برای رفتار با مردگان می‌دانستند.

قبرستان هایگیت که بر روی تپه ای و به دور از دود و کثیفی شهر قرار دارد، اخیرا به مکانی مقدس برای تدفین تبدیل شد و بسیار مورد تحسین بازدیدکنندگان قرار گرفت. نگرش رمانتیک ویکتوریا به مرگ و ارائه آن منجر به ایجاد هزارتویی از مقبره های مصری و انبوهی از مقبره‌ها و ساختمان های گوتیک شد.

معماری عجیب این قبرستان یکی از دلایل ترسناک بودن این مکان می‌باشد.

اما تمام ماجرا به این صحنه‌های به‌ظاهررمانتیک ختم نمی‌شود. ماجرا از آنجا شروع می‌شود که صف فرشتگان سنگی خاموش شاهد شکوه و تشریفات و همچنین نبش قبرهای وحشتناک از جذابیت‌های منحصر به فرد و صدالبته عجیب این مکان می‌باشد که به خودی خود هر ساله تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سوی خود می‌کشاند.

قبرستان به خودی خود، مکانی دلهره‌آور و ترسناک است. ترکیب این مکان‌ها با صحنه‌هایی همچون نبش قبر، می‌تواند به شدت ناراحت‌کننده و ترسناک باشد. به همین دلیل از سالیان دور، از این قبرستان بعنوان یکی از جاذبه‌های ترسناک در جهان یاد می‌شود.

جالبترین قسمنت داستان آنجاست که، به عقیده بسیاری از افراد، این قبرستان محل دفن خون آشام‌هایی بوده که زمانی دراین منطقه می‌زیسته‌اند.

غارهای گومانتونگ، مالزی

اگر به دنبال یک تجربه متفاوت ، چندش آور و ترسناک هستید پیشنهاد ما تماشای غارهای گومانتونگ در مالزی است.

این مکان دارای شگفتی‌های جغرافیایی خاص بوده، و با دیواره‌های آهکی که در برخی نقاط به ۳۰۰ فوت می‌رسند پوشیده شده است، اما بازدیدکنندگان اغلب در همان ساعات اولیه بازدید، آنرا ترک می‌کنند و از این مکان به عنوان یکی از منزجرکننده‌ترین تجربه‌های حیات وحش یاد می‌کنند.

درواقع به بیان ساده‌ترباید بگوییم، گومانتونگ خانه بیش از دو میلیون خفاش است که با لایه‌های ضخیم گوانو (که به عنوان مدفوع خفاش شناخته می‌شود) زمین را می‌پوشاند. تمام سعی خود را بکار بگیرید که در این مکان لیز نخورید، زیرا نرده‌ها و حفاظ های نگهدارنده به اندازه کف زمین کثیف هستند.

اگر بتوانید ازرودخانه فضولات خفاش عبورکنید، با چندین میلیون سوسک مالزیایی روبرو خواهید شد که در اطراف می‌چرخند. هرجا گوانو باشد، سوسک‌ها آنجا خواهند بود در نهایت، اگر از بوهای خفاش و سوسک‌هایی که روی پاهایتان می‌خزند رد شوید، چندین موجود شگفت‌انگیز دیگر وجود دارند که ممکن است با آنها برخورد کنید، از جمله مارها، عقرب‌ها، خرچنگ‌های آب شیرین.

این مکان علاوه بر اینکه یکی از جاذبه‌های ترسناک جهان به شمار می‌رود، بلکه بعنوان یکی از منزجرترین مکان‌ها نیز نامگذاری شده است.

مسیح از پرتگاه، ایتالیا

در دنیا مجسمه های زیادی از مسیح وجود دارد و این یک نسخه از همان مجسمه‌هاهست البته نسخه ای خاص و ویژه که در کف اقیانوس رها شده است نسخه اصلی این مجسمه در دریای مدیترانه در سواحل San Fruttuoso، ایتالیا واقع شده است.

این مجسمه به ارتفاع ۸ فوت توسط غواص ایتالیایی Duilio Marcante در سال ۱۹۵۴ سفارش داده شد که می خواست نوعی یادبود را در همان نقطه ای که دوستش داریو گونزاتی چند سال قبل در حین غواصی در آن جان باخت، قرار دهد  و به این ترتیب، مجسمه (مسیح از پرتگاه ) متولد شد. این تندیس به طورعجیبی جالب و ترسناک است

مسیح از پرتگاه با دست‌های دراز شده و نگاه رو به بالا، به‌طور مبهم ترسناک است. جلبک‌ها و خوردگی باعث ترسناک‌تر و عجیبترشدن این مجسمه می‌شود و به ارزش این اثر می افزایند، اگرچه مجسمه در سال ۲۰۰۳ برای بازسازی از خانه پرآب خود خارج شد ولی چیزی از مبهم بودن آن کاسته نشد و به جای اصلی خود یعنی کف دریا برگردانده شد.

صرف نظراز ترسناک‌بودن این مجسمه ، مطمئنا تماشای این منظره درزیرآب، و گرفتن عکس با مجسمه عیسی ، می‌تواند اوج هیجان و ترس را در هم ادغام کند. اگر واقعا جرات آن را دارید که بتوانید این مجسمهHHFاا عجیب را در عمقق ۵۵ فوتی ببینید، پس به دل دریا بزنید و برای گرفتن عکس سلفی، خودرا آماده کنید.

تابوت های آویزان، فیلیپین

“تابوت های آویزان، فیلیپین ” مکانی عجیب و غریب و باورنکردنی!

اگر می‌خواهید مردگان را در ساگادا ببینید، نیازی نیست به زیرزمین و یا قبرستان بروید، درعوض به کنار کوه‌ها و صخره‌ها بروید و به بالا نگاه کنید.

شاید هیچ جای دنیا ندیده باشید، امامردم این منطقه از فیلیپین، مردگان خود را در تابوت‌هایی که به کناره‌های صخره‌ها چسبیده‌اند دفن می‌کنند، که به تنها گورستان هوایی دردنیا شهرت دارد.

سنت دفن مردگان درارتفاع به هزاران سال پیش بازمی‌گردد که مردم در طول زندگی خود تابوت خود را می‌تراشیدند، تا پس از مرگ و در کنار اجداد خود بلند شوند.

بسیاری از تابوت‌های کنار صخره صدها سال قدمت دارند و همه کاملاً متفاوت به نظر می‌رسند، زیرا توسط افراد مختلف و با سلیقه‌های مختلف ساخته شده‌اند.

این مکان بعنوان یکی ازترسناک‌ترین جاذبه‌های جهان به‌شمار می‌رود.

درب جهنم، ترکمنستان

درب جهنم، ترکمنستان

درب جهنم ، ترکمنستان، مکانی که هیچگاه از سوختن باز نمی‌ماند!!

یکی از جاذبه های ترسناک و درعین حال شگفت‌انگیز، که سالانه سیل عظیمی از گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

در وسط صحرای قراقوم در ترکمنستان “دری به جهنم” واقع شده است، نامی که مردم محلی به دهانه‌ای با عرض ۲۳۰ فوت داده اند که همواره در حال سوختن است.

 

هنگامی که دانشمندان شوروی در سال ۱۹۷۱ شروع به جستجوی نفت کردند، به طور تصادفی به ذخایر متان برخورد کردند و سکوی حفاری فرو ریخت، پس از آن دهانه “دری به جهنم” ایجاد شد و گاز خطرناکی درهوا آزاد شد.

دانشمندان تصمیم گرفتند برای سوزاندن متان، دهانه آتشفشان را آتش بزنند و یک ناهنجاری عجیب و منحصر به فرد ایجاد کردند که در بیش از ۵۰ سال گذشته روشن مانده است و حتی دقیقه ای خاموش نشده است .

به همین دلیل اسم این مکان “دری به جهنم ” و یا همان “درب جهنم” نامگذاری شده است.

درنهایت

ترسناک‌ترین جاذبه های جهان موضوعی است که باعث تعجب و هیجان همزمان ما می‌شود. از شهرهای قدیمی که پر از افسون و اسرار هستند تا مناطق طبیعی که با زیبایی و خطرات مختلف همراه هستند.

جهان پر از نقاطی است که انسان را می‌ترساند. ترس، احساسی است که ما را به خطراتی که در آن‌ها می‌بینیم، متمایل می‌کند. اما زیبایی در آن است که حتی در ترسناک‌ترین نقاط جهان هم، هنوز هیجان زندگی وجود دارد.

ترسناک‌ترین نقاط جهان نه تنها مکان‌هایی از طبیعت بی‌نظیر هستند، بلکه به ما یادآوری می‌کنند که جهان پر از راز و رمزهایی است که منتظر کشف آنها هستیم. این تجربه‌ها می‌توانند ما را به عمق فراتر از ترس برده و دید جدیدی از زندگی را بسوی ما هدایت کنند.

سوالات متداول

درباره دخمه های پاریس چه می دانید؟

دراین مکان ترسناک، استخوان های چندصد میلیون از مردم شهر پاریس وجود دارد. با توجه به شرایط بهداشتی، این استخوان‌ها به راهروهای زیرزمینی پایتخت منتقل شدند، تا از انتقال بیماری و ویروس جلوگیری شود.

این مکان منحصربه فرد و هزارتوی، در قلب پاریس جای دارد،  و بعنوان یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها و در کل دنیا شناخته می‌شود.

علت نامگذاری درب جهنم چیست؟

هنگامی که دانشمندان شوروی در سال ۱۹۷۱ شروع به جستجوی نفت کردند، به طور تصادفی به ذخایر متان برخورد کردند و سکوی حفاری فرو ریخت، پس از آن دهانه “دری به جهنم” ایجاد شد و گاز خطرناکی درهوا آزاد شد.

یکی از منزجرترین مکان های دنیا کجاست؟

گومانتونگ مالزی، خانه بیش از دو میلیون خفاش است که با لایه‌های ضخیم گوانو (که به عنوان مدفوع خفاش شناخته می‌شود) زمین را می‌پوشاند. تمام سعی خود را بکار بگیرید که در این مکان لیز نخورید، زیرا نرده ها و حفاظ های نگهدارنده به اندازه کف زمین کثیف هستند.

source

توسط