معمولا در گوشی های اندرویدی مخصوصا از نوع گوشی های سامسونگ موقع استفاده از اینترنت با خطاها و پیغام هایی مواجه می شویم مبنی بر این که نمی توان به اینترنت دسترسی داشت و یا اینترنت دیتا روی گوشی کار نمی کند. اینترنت روی گوشی سامسونگ معمولا با چالش های مختلفی مواجه است که گویا آی تی در این راهنما ۱۲ روش برای حل مشکل را بررسی می کند. سعی کرده ایم راهکارها را از کم ریسک ترین ها شرح دهیم و در نهایت به راه حل هایی آن را ختم کنیم که معمولا هم برایتان کار کند و هم آسیب کمتری به سیستم شما بزند.

 

چرا اینترنت سیم کارت روی سامسونگ کار نمی کند

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که اینترنت دیتا روی اندروید کار نکند. از جمله:

  • اتفاقی حالت هواپیما را فعال کرده اید
  • اینترنت دیتا را خاموش کرده اید
  • تنظیمات شبکه روی گوشی مشکل دارد
  • مشکل از سیم کارت است
  • مشکلاتی موقتی در شبکه همراه شما رخ داده است
  • مصرف اینترنت شما از محدوده مجاز گذشته است

 

حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ
منبع عکس: sportskeeda.com

شیوه های حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ

به هر دلیلی اینترنت روی گوشی سامسونگ یا اندرویدی شما کار نمی کند ما در ادامه راه حل هایی را نوشته ایم که باید گام به گام آن ها را تست کنید. این ۱۲ راه حل به ترتیب سهولت بیان شده است بنابراین بهتر است همراه و همگام با گویا آی تی از راه اول شروع کنید.

اینترنت دیتا خاموش است یا روشن

اولین و بدیهی ترین کاری که باید کنید این است که چک کنید و ببینید که اینترنت دیتا و آیکون آن روی گوشی فعال است یا نه.

برای این کار کشوی تنظیمات سریع را از بالا به پایین بکشید و آیکون دیتا را پیدا کنید. این آیکون معمولا به صورت دو فلش جهتی رو به پایین و بالا است.

این آیکون باید روشن باشد. اگر نیست آن را روشن کنید. حتی اگر به حالت روشن قرار دارد و اینترنت کار نمی کند کافی است یک بار آن را خاموش کنید و کمی صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ

حالا چک کنید که آیا نت روی گوشی شما کار می کند یا نه.

بیشتر یاد بگیرید: آموزش حل مشکل System UI Isn’t Responding اندروید

Airplane Mode یا Flight Mode را بررسی کنید

Flight Mode همان حالت پرواز در گوشی های سامسونگ است. این گزینه نیز در کشوی دسترسی و تنظیمات سریع قرار دارد. برای چک کردن این مورد کافی است از بالا به پایین روی گوشی سوایپ کنید و با دسترسی به کشوی تنظیمات سریع به دنبال ان باشید. این آیکون با یک شکل از هوایپما و عبارت Flight Mode شناخته می شود:

حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ

اگر این گزینه خاموش نیست که باید آن را خاموش کنید اما اگر خاموش است خوب است که یک بار آن را فعال و دوباره غیر فعال کنید. توصیه می کنیم که به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد دوباره آن را فعال کنید. بهتر است که بعد از این کار دوباره اینترنت داده را در همین قسمت غیر فعال و فعال کنید. باز بررسی کنید که آیا حالا اینترنت روی گوشی کار می کند یا نه.

 

Outages ها یا قطعی ها را بررسی کنید

Outages در واقع بیان گر قطعی ها در فضای اینترنت و شبکه های مخابراتی است. برای بررسی این ویژگی باید به شبکه های مخابراتی خود تماس بگیرید یا اینترنت را در این باره بررسی و جستجو کنید. معمولا در شبکه های اجتماعی اگر قطعی وسیعی رخ داده باشد صحبت هایی خواهد شد. همچنین می توانید از وب سایت downdetector  استفاده کنید و در صورتی که از شبکه شما پشتیبانی کند وضعیت لحظه ای قطعی اینترنت را بررسی کنید.

بررسی قطعی اینترنت

اگر در مسافرت هستید یا در جایی به سر می برید که احتمال دارد خارج از پوشش شبکه باشید باز هم با اینترنت روی گوشی سامسونگ و هر گوشی دیگری به مشکل برخورد خواهید کرد. بنابراین به این مساله هم توجه داشته باشید.

 

Wi-Fi را خاموش کنید

معمولا روی گوشی های اندرویدی وقتی که همزمان اتصال به وای فای و اینترنت دیتا فعال باشد، حق تقدم با وای فای است. دقت کنید که گاهی شما از محدوده شبکه وای فای خارج می شوید اما همچنان سیگنال ضعیف در حد ۱ درصد وجود دارد. همین سیگنال ضعیف منجر به قطع شدن اینترنت دیتا روی گوشی سامسونگ می شود. بنابراین به طور کامل وای فای را خاموش کنید و بعد دوباره وضعیت را بررسی کنید.

حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ

گوشی را ریستارت کنید

دوباره تاکید می کنیم که ریستارت یعنی راه اندازی مجدد که گاهی با عنوان ریبوت در گوشی شناسایی می شود. برخی افراد با خاموش و روشن کردن گوشی سعی می کنند گوشی را ریستارت کنند. ریستارت کردن گوشی موجب می شود مشکلات کش یا مسایل نرم افزاری موقتی که رخ داده حل شود و سیستم به خوبی شروع به کار کردن کند. برای این منظور دکمه پاور را بگیرید تا Restart  را مشاهده کنید و در نهایت با فشردن آن صبر کنید گوشی ریستارت شود. (در برخی ورژن های برند های گوشی های اندرویدی ممکن است شیوه Restart کردن متفاوت باشد).

ریستارت کردن اندروید

سیستم عامل گوشی را بروز رسانی کنید

معمولا با بروزرسانی گوشی اندرویدی بهبود هایی که از سمت سازنده گوشی و اندروید صورت گرفته است می تواند روی گوشی اعمال شود. مخصوصا اگر مدت هاست که گوشی را اپدیت نکرده اید مشکلات شما می توانند با این راهکار ساده تر حل شوند. بنابراین نسبت به بروزرسانی گوشی اقدام کنید.

بروزرسانی اندروید

برای این منظور نیاز به اینترنت دارید و بهتر است که گوشی را تحت پوشش یک شبکه وای فای قوی قرار دهید و با اطمینان از میزان شارژ حداکثری گوشی اقدام به آپدیت کنید. برای بروزرسانی وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و Software update  را پیدا کنید. بررسی کنید که آیا اپدیت جدیدی وجود دارد یا نه. اگر وجود دارد روی دکمه نصب ضربه بزنید و صبر کنید اپدیت کامل شود.

بیشتر یاد بگیرید: چطور تماس با وای فای را روی گوشی فعال کنیم

آیا ترافیک دارید؟ وضعیت بسته اینترنتی را چک کنید

گاهی اوقات سرویس دیتای اینترنت فعال است اما به این دلیل که شما بسته ی اینترنتی تان تمام شده قاعدتا پوششی نیز نخواهید داشت. بنابراین وضعیت بسته اینترنتی خود را چک کنید. همچنین در باکس مسیج های گوشی خود و قسمت های اسپم را نگاهی بیندازید تا مطمین شوید که آیا از سمت شبکه دیتای خود پیامکی هشداری دریافت کرده اید با نه.

گاهی اوقات اپراتورها تنظیمات خاصی اعمال می کنند و از شما می خواهند که برای دریافت بهتر اینترنت روی گوشی سامسونگ یا هر گوشی دیگری تنظیماتی را اعمال کنید.

 

بین شبکه ۵G و ۴G سوییچ کنید

اگر در حال حاضر یکی از جدیدترین گوشی های سامسونگ را دارید احتمالا باید متوجه شده باشید که گوشی شما از ۵g پشتیبانی می کند. در عین حال باید بدانید که ۵G در حال حاضر در همه جا پاسخگو نیست. بنابراین لازم است که به حالت ۴G سوییچ کنید.

برای این منظور:

  1. ابتدا وارد Settings  شوید.
  2. Connections را پیدا کنید و انتخاب کنید.
    حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ
  3. به مسیر Mobile Networks > Network Mode بروید.
    حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ
  4. روی هر عنوانی که ۵G  در آن نیست ضربه بزنید و وضعیت را بررسی کنید.

حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ

سیم کارت را از شاسی بیرون کنید و دوباره سرجایش قرار دهید

شاسی یا سینی سیم کارت! هر اسمی که در ذهن شما برای این جایگاه حک شده است فرقی ندارد. مهم این است که جایگاه سیم کارت را باز کنید و سیم کارت را بیرون بیاورید. ممکن است سیم کارت تکان خورده باشد یا غبارآلود باشد یا به هر دلیل دیگری سرویس دهی اینترنتی را با اختلال مواجه کرده باشد. گاهی اوقات فقط یک داخل و خارج کردن سیم کارت بدون هیچ کار دیگری مشکل را حل می کند که هنوز کسی نمی داند این کار چطور می تواند یک مشکل سخت اینترنت روی گوشی سامسونگ را حل کند.

حل مشکل اینترنت روی گوشی سامسونگ

اگر بعد از این کارت هنوز اینترنت کار نمی کند سیم کارت دوستتان را قرض بگیرید و روی گوشی تست کنید. بررسی کنید که آیا اینترنت سیم کارت دوستتان روی گوشی کار می کند یا نه! اگر کار می کند مشکل از سیم کارت شما است و باید آن را تعویض کنید. اگر کار نمی کند مساله باید از گوشی باشد! یا شاید از شبکه مشترکی استفاده می کنید تحت پوشش نیستید.

 

تنظیمات شبکه سامسونگ را مجددا تنظیم کنید

ریست تنظیمات اختصاصی شبکه در گوشی سامسونگ کمک می کند اختلال هایی که وجود دارد حل شوند. معمولا این کار مشکل را حل می کند. اما دقت کنید که هر پسورد یا چیزی که مرتبط با شبکه و وی پی ان باشد در این صورت حذف می شود.

برای ریست تنظیمات شبکه در سامسونگ:

  1. وارد Settings شوید.
  2. General management را انتخاب کنید.
    تنظیمات شبکه سامسونگ را مجددا تنظیم کنید
  3. Reset را انتخاب کنید
    تنظیمات شبکه سامسونگ را مجددا تنظیم کنید
  4. به مسیر Reset network settings > Reset settings بروید و در نهایت این انتخاب را مجددا تایید کنید.

تنظیمات شبکه سامسونگ را مجددا تنظیم کنید

دقت کنید که بعد از بازنشانی این تنظیمات مجددا باید دسترسی هایتان را از اول تنظیم کنید. به عنوان مثال باید وای فای خود را با پسورد به گوشی معرفی کنید و سایر موارد مربوط به شبکه را دستی دوباره وارد کنید.

 

Access Point Name را تغییر دهید

اگر به تازگی حامل خود را تغییر داده اید تغییر APN  می تواند مشکلات را احتمالا حل کند. اما دقت کنید که تغییر تنظیمات APN می تواند مشکلات تازه ای روی گوشی نیز ایجاد کند. بنابراین اگر اطلاعات خاصی روی تنظیمات شبکه دارید آ‌ن را یادداشت کنید که در صورتی که بخواهید APN را به حالت قبلی برگردانید به مشکل برخورد نکنید.

برای تغییر APN روی گوشی سامسونگ:

  1. ابتدا به مسیر Settings > Mobile Networks بروید.
  2. Access Point Names را پیدا کنید و انتخاب کنید.
    Access Point Name را تغییر دهید
  3. روی Add ضربه بزنید. (در اینجا باید اطلاعاتی که شبکه حامل ارائه می کند را وارد کنید. می توانید در این باره اینترنت را سرچ کنید یا با تماس با سرویس مخابراتی از ‌آنها اطلاعات را جستجو کنید).
    Access Point Name را تغییر دهید
  4. در این مرحله APN را ذخیره کنید.
  5. دوباره به منوی Access Point Names برگردید.
  6. در این منو APN  جدید را انتخاب کنید.

بدین ترتیب باید مشکلات حل شوند. اگر هنوز با اینترنت روی گوشی سامسونگ مشکل دارید باید مرحله آخر که ریست کردن گوشی است را تست کنید.

 

گوشی را ریست کارخانه کنید

فکتوری ریست یا ریست کارخانه ای گوشی آخرین پیشنهاد ماست. البته توصیه می کنیم قبل از این گزینه با یک تکنسین صحبت کنید تا تجربه او را وارد کار کنید. چرا که ریست کردن گوشی تمام اطلاعات شما را پاک می کند و می تواند وقت شما را برای بکاپ گیری بگیرد. در عین حال اگر قصد دارید گوشی را ریست کنید اول بکاپ گیری کنید و در نهایت گام های زیر را دنبال کنید:

  1. وارد Settings شوید
  2. General management را انتخاب کنید.
  3. Reset را بزنید.
  4. Factory Data Reset را انتخاب کنید.
    گوشی را ریست کارخانه کنید
  5. به پایین اسکرول کنید و Reset را انتخاب کنید.
  6. Delete all را انتخاب کنید.

گوشی را ریست کارخانه کنید

وقتی گوشی کاملا ریست شد دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه. معمولا در این مرحله باید مساله کامل حل شود. در غیر اینصورت حتما باید یک تکنسین در مورد گوشی شما و سیم کارت و مسایل رخ داده نظر بدهد.

آیا در رابطه با عدم دسترسی به اینترنت داده روی گوشی هوشمند خود تجربه ای دارید؟‌ چطور آن را حل کرده اید؟ تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع کمکی:

وبسایت online-tech-tips

source

توسط