تتر یکی از پراستفاده‌ترین رمزارزها در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود. این یعنی قیمت آن پایدار است و ربطی به نوسانات سرمایه‌گذاری مشابه با ارزهای دیجیتال دیگر ندارد. از تتر برای تبدیل ارزهای فیات به رمزارزها و برعکس استفاده می‌شود؛ زیرا ارزش ثابتی داشته و معمولا به دلار آمریکا مربوط است. این ویژگی برای معاملات بازارهایی که نوسانات بیشتری دارند، مورد توجه عده زیادی قرار گرفته است. برای تحلیل قیمت تتر و نقش و تاثیر آن در بازار ارزهای دیجیتال، تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

تامین نقدینگی با استفاده از تتر

توانایی در تامین نقدینگی به عنوان وسیله‌ای برای مبادله، اثر تحلیل بازار تتر را به ما نشان می‌دهد. با استناد بر ارزش پایدار، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرعت دارایی‌های خود را افزایش داده که این سبب افزایش حجم معاملات در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال می‌شود. این بدان معناست که تتر نقشی اساسی در حفظ فعالیت بازار در زمان‌های نوسان ایفا می‌کند.

تتر با تامین نقدینگی نقشی موثر در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. این یعنی سرمایه‌گذاران به سادگی می‌توانند دارایی‌های بدون ثبات را به تتر و برعکس تبدیل کرده و این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد از موقعیت‌های دشوار معاملاتی خارج شوند. در کنار آن، ایجاد معاملات جدید نیز نقش دیگر تتر را در این بازار به ما نشان می‌دهد.

بخش زیادی از افزایش اخیر در عرضه تتر با افزایش قیمت کلی کریپتو همراه بوده است و این باعث شده بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور باشند که عرضه تتر، شاید به صورت غیرمستقیم، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را در پی داشته باشد. این نظریه بر این پایه استوار است که سرمایه‌گذاران از تتر تازه ایجاد شده جهت تهیه ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کرده و قیمت آن‌ها را بالا می‌برند. قیمت‌های بالاتر سبب جذب سرمایه‌گذاران بیشتری شده و حلقه‌ای از بازخوردهای مثبت را به وجود می‌آورد.

بررسی کلی نقش تتر در بازار ارزهای دیجیتال

این مورد که آیا تتر به صورت مستقیم بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا نه، از سوالات بسیاری از سرمایه‌گذاران است. شواهد روشنی از این بابت وجود ندارد، اما عدم شفافیت در مورد ذخایر تتر و زمان انتشار آن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. افزایش قابل توجه عرضه تتر درست همزمان با افزایش قیمت ارزها، برای بسیاری از افرادی که تحلیل بازار تتر انجام می‌دهند، یک زنگ خطر شناخته می‌شود.

هر چند روانشناسی نیز نقشی ویژه در این خصوص دارد. اگر سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند تتر سبب تقویت بازار می‌شود، به اصطلاح می‌توانند پیش‌خور اقتصادی را به وجود آورده و باعث بالا رفتن قیمت‌ها شوند. عدم شفافیت در این باره، گمانه‌زنی‌ها و بعضا ناامیدی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده و پی بردن به این مسئله نیز بسیار دشوار است.

عوامل فراوانی در قیمت ارزهای دیجیتال نقش دارند که پذیرش نهادی، تحولات نظارتی و احساسات کلی بازار از آن‌ها هستند و تتر شاید یکی از عوامل کوچک باشد. با رشد بازار کریپتو، تقاضا برای یک استیبل کوین مانند تتر هم بیشتر می‌شود. تتر شاید به سادگی به تقاضای بازار پاسخ داده و تمرکز سرمایه‌گذاران را به خود جلب نماید. جدا از آن، تتر عاملی است که سبب می‌شود سرمایه‌گذران به عوامل دیگر در تغییر قیمت‌ها کمتر توجه کنند. این بازار به طور ذاتی بی‌ثبات است و تمرکز تنها روی این استیبل کوین، توجه را از سایر دلایل افزایش قیمت برخواهد داشت.

تحلیل بازار تتر توسط بهترین سرمایه گذاران

تاثیر تتر روی پامپ اخیر رمز ارزها

یکی از اثرات تحلیل بازار تتر در سال‌های گذشته روی پامپ یک‌سری از رمزارزها بوده است که سرمایه‌گذاران زیادی نیز به این نکته پی برده‌اند. دلایلی برای نگرانی در خصوص عملکردهای غیرشفاف وجود دارد، اما سخت است که بگوییم این تنها عامل نوسانات بازار به شمار می‌رود. دلیل منطقی این است که با عرضه و وجود تتر و بازار مثبت رمزارزها، افراد زیادی انتظار دارند این قضیه باعث افزایش خرید و تقاضا شود. همین باعث می‌شود رمزارزها رشد خوبی را تجربه نمایند.

معرفی استیبل کوین جدید با پشتوانه طلا

Tether Holdings Ltd که به عنوان صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، اخیرا یک دلار مصنوعی جدید با نام aUSDT را به وجود آورده که توسط طلا پشتیبانی می‌شود. این توکن روی پلتفرم جدید Alloy by Tether ایجاد شده است و به عنوان USDT از طریق قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین اصلی اتریوم معامله می‌شود؛ جایی که کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری توکن تتر دیگری که ارزش طلا را ردیابی می‌کند، آن را در اختیار داشته باشند.

شواهد نشان‌دهنده جاه‌طلبی تتر برای گسترش فراتر از استیبل کوین USDTاست. USDT یک توکن ۱۱۲٫۵ میلیارد دلاری است که ارزش دلار آمریکا را ردیابی می‌کند و توسط ذخایر اسناد خزانه‌داری ایالات متحده و سایر اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری‌ها پشتیبانی می‌شود. همچنین، باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای این استیبل کوین رخ خواهد داد. به گفته این شرکت، Tether Gold دارای ارزش بازار حدود ۵۷۳ میلیون دلار است و توسط طلای فیزیکی ذخیره شده در سوئیس پشتیبانی می‌شود.

ارز جدید aUSDT برای کاربرانی طراحی شده است که می‌خواهند تراکنش‌ها، پرداخت‌ها و حواله‌ها را با ارزی مشابه دلار آمریکا انجام دهند، بدون اینکه نیازی به فروش دارایی‌های دیجیتالی خود با پشتوانه طلا داشته باشند. استیبل کوین‌هایی مانند USDT در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته‌اند، زیرا تنظیم‌کننده‌ها نگران نقدشوندگی ذخایری هستند که از آن‌ها حمایت می‌کند و این که آیا می‌توانند در مقابل فشار بازار در برابر درخواست‌های بازخرید گسترده مقاومت کنند یا نه، مسئله مهم دیگری به حساب می‌آید.

نقش پررنگ تتر در بازارهای جهانی

پائولو آدوینو، مدیرعامل تتر در صحبت‌های اخیر خود به نقش فراوان این استیبل کوین در تقویت تقاضا برای دلار آمریکا در بازارهای نوظهور اشاره داشته است. او بیان کرد اکنون بیشتر از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان دلار استفاده می‌کنند که این آماری شگفت‌انگیز نسبت به گذشته است. به عبارت دیگر، میزان اعتماد کاربران نسبت به این ارز افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود در ادامه کاربران بیشتر دیگری برای تحلیل بازار تتر اقدام نمایند.

این استیبل کوین بعد از عبور از سیستم‌های مالی سنتی، حالا خدمات مالی ضروری را به کشورهای در حال توسعه هدیه داده و روند خرید و فروش، سرمایه‌گذاری و اقدامات دیگر را تسهیل کرده است. تتر به ویژه برای افرادی که تحت پوشش صنعت بانکداری قرار نداشته و در معرض تورم بالا و کاهش سریع ارزش پول هستند، گزینه مناسبی شناخته می‌شود. آردوینو اعتقاد دارد که تحقیقات نشان می‌دهد تتر از گذشته تا امروز از نظر حجم معاملات و استقبال معامله‌گران پیشرفت فراوانی داشته است.

تتر همچنین سبب افزایش کارایی سیستم انتقال و ذخیره پول شده و تاثیر زیادی از این طریق روی سیستم مالی جهانی دارد. شرکت ارائه‌دهنده تتر در حال حاضر در بین سه خریدار برتر اوراق خزانه کوتاه مدت آمریکا قرار گرفته و تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۴ حدود ۹۰٫۸۷ میلیارد دلار از اوراق خزانه آمریکا را در اختیار داشته است. این دارایی‌ها، مالکیت مستقیم و غیرمستقیم اوراق خزانه آمریکا را شامل می‌شود. کوین مارکت اطلاعات زیادی را در مورد تاثیر تتر در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار عموم قرار داده است.

مثلا این که آن را باید بزرگ‌ترین استیبل کوین حال حاضر در این صنعت بدانیم که ارزش ۱۱۲ میلیاردی داشته و حدود ۷۰ درصد از بازار را تحت کنترل خود دارد. گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای استیبل کوین‌هایی مانند تتر در بازارهای نوظهوری مانند نیجریه، تایلند، ترکیه و برزیل به صورت پیاپی در حال رشد است. البته علی‌رغم این تسلط، تتر تحت بررسی‌های نظارتی مداوم قرار داشته و بسیاری از تحلیل‌گران عقیده دارند دولت آمریکا ممکن است در آینده این دارایی را هدف قرار دهد، در حالی که این ادعا توسط مالک شرکت تتر به صراحت رد شده است.

نقش تتر در بازارهای جهانی

آینده تتر و نقش آن در ثبات کریپتو

چالش‌ها و شایعات مختلف در مورد تتر، نیاز به شفافیت و مقررات بیشتری در تمام فضای ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران مدام به پیش‌بینی درباره آینده و تحلیل بازار تتر می‌پردازند که برخی از آن‌ها منطقی‌تر به نظر می‌رسد. مثلا این که رگولاتورها در تمام جهان می‌توانند نگاه دقیق‌تری به تتر و استیبل کوین‌های دیگر داشته باشند. این مورد می‌تواند باعث به وجود آمدن الزامات و قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای پشتیبانی، ذخیره و حسابرسی این ارز شود.

این نقش می‌تواند ظهور استیبل کوین‌های جایگزین را هم در ادامه به دنبال داشته باشد. عدم شفافیت و نگرانی کاربران در مورد استفاده از تتر و نقش آن در بازار ارزهای دیجتال، شاید پیدایش استیبل کوین‌هایی با شفافیت بیشتر را به دنبال داشته باشد. البته اعتماد کردن مردم به چنین ارزهایی دشوار بوده و شاید زمان زیادی بخواهد. علی‌رغم این که تتر نقش مفیدی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد، اما باید این مورد را به یاد داشت که تتر تنها باید یکی از عوامل دخیل در تصمیم‌گیری‌های ما باشد و نیاز است تمام عوامل را تا جای ممکن زیر نظر داشته باشیم.

نقش تحلیل بازار تتر در پیش بینی آینده

سخن پایانی

در این مطلب به تحلیل بازار تتر پرداخته شد که امیدواریم از آن استفاده کرده باشید. با وجود تمام صحبت‌ها و شایعات در مورد تتر، نمی‌توان اثر آن در کریپتو را رد کرد. ارزش پایدار، امکان تجارت آسان و پذیرش گسترده، باعث شده تتر اکنون رمزارزی مهم در بازار باشد؛ البته به شرطی که برای خرید و نگهداری آن از صرافی و کیف پولی معتبر و مطمئن استفاده کنید. همواره توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی به بررسی‌ها و تحلیل‌های منطقی و معتبر توجه داشته و پس از مطالعه و بالا بردن آگاهی در این زمینه، تصمیم‌گیری کنید.

source

توسط techkhabari.ir