شیر ظرفشویی
فناوری خانه هوشمند طراحی های جدید آشپزخانه را با ویژگی های سلامت و انعطاف پذیری بهبود می بخشد.
اعتبار: طراحی – Lori Kurnitsky / Olga Carlson / Michele Plachter // عکاسی: Rebecca-Mcalpin بسیاری از امکانات رفاهی موجود در جدیدترین روندهای آشپزخانه با فناوری خانه هوشمند مجهز شده اند. در اینجا پنج مورد در گزارش تأثیرگذار تحقیقاتی روندهای آشپزخانه در سال 2024 که اخیراً توسط انجمن ملی آشپزخانه و حمام منتشر شده است شرح داده شده است. من حدود هشت مورد از مشاهدات مربوط به پایداری گزارش را هفته گذشته نوشتم. نقش نوآوری در طراحی و بازسازی آشپزخانه برای افزودن پتانسیل سلامتی بسیار شایسته پوشش خاص خود است.
همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردم، NKBA یک سازمان تجاری متشکل از 50000 عضو، از جمله طراحان، فروشندگان، بازسازی‌کننده‌ها، نصب‌کنندگان و تولیدکنندگان است و مطالعات سالانه‌ای مانند این مورد در مورد گرایش‌های طراحی و بازسازی انجام می‌دهد. کسانی که محصولات آشپزخانه را مشخص می کنند در این گزارش گنجانده شده اند. (من نزدیک به دو دهه عضو بوده ام، اما این تنها یکی از چندین انجمن صنعتی پیشرو است که برای تحقیق منبع آن هستم.) با طراحان همکار که فرصتی برای بررسی گزارش داشته اند تماس گرفتم و از آنها خواستم از طریق ایمیل درباره آنها توضیح دهند. نقش رو به رشد فناوری خانه های هوشمند در پروژه های آشپزخانه آنها.
قبل از پرداختن به این موضوع، شایان ذکر است که طراح معماری نار بوستامانته در ساکرامنتو در نظرات خود به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید در حالی که از پیشرفت‌های موجود در لوازم هوشمند هیجان‌زده است، برای برخی از مشتریان منحنی یادگیری وجود دارد که ممکن است آنها را از استفاده کامل از این فناوری باز دارد. وی خاطرنشان می کند که با توجه به گفته های او، ویژگی هایی وجود دارد که برای راه اندازی یا استفاده از آنها نیازی به تلاش نیست و می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.
1. انعطاف پذیری «بسیاری از وسایل برقی اکنون دارای نمایشگرهای قطع برق اضطراری، تشخیص نشت و اتصال Wi-Fi هستند، بنابراین ما اکنون می توانیم عملکرد یک دستگاه را از طریق تلفن هایمان ببینیم.» Bustamante می گوید. ویژگی تشخیص نشتی به صاحب خانه هشدار می دهد که آب در جایی که نباید وجود داشته باشد وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود. برخی از فناوری های تشخیص نشت می توانند آب را خاموش کنند (بسته به سیستم لوله کشی مشتری).
کالیفرنیایی مشاهده می‌کند: «به ما آموخته‌اند که بسیاری از این هشدارها را نادیده بگیریم، زیرا آنها معمولاً به روش‌هایی اتفاق می‌افتند که به ما امکان می‌دهد به فناوری اعتماد نکنیم. او خاطرنشان می کند که از آنجایی که اغلب زمانی که ما در خانه نیستیم مشکلاتی رخ می دهد، این به جلوگیری از حوادث آینده کمک می کند. این یک دسته هشدار است که قطعاً نمی‌خواهید آن را خاموش کنید، زیرا سیل و خسارت یخ زدگی سومین ادعای رایج بیمه هستند. این امر به ویژه برای خانه های تعطیلات یا اجاره ها صادق است.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سپتامبر 2023 توسط ByCassidy HortonContributor2. تبرید هوشمند یخچال‌ها یکی از اجزای اصلی مکالمه انعطاف‌پذیری هستند. این گزارش پیش‌بینی می‌کند: «ویژگی‌های کلیدی فناوری مربوط به ایمنی خواهد بود، از جمله برق اضطراری، آشکارسازهای نشت و فناوری موجودی مواد غذایی». حفظ مواد غذایی اهمیت صاحب خانه را افزایش داده است زیرا قیمت مواد غذایی همچنان افزایش می یابد، نگرانی ها در مورد مسائل اخلاقی و پایداری در مورد زباله ها افزایش می یابد، و شبکه های برق به دلیل آب و هوای شدید یا مسائل دیگر از کار می افتند.
ویکی سرانی، طراح منطقه کارولینای شمالی، رالی-دورهام، یخچال هوشمند را به عنوان “قهرمان ناگفته آشپزخانه های ما” توصیف می کند. او از آنچه صنعت تا کنون منتشر کرده است تحت تأثیر قرار گرفته است. تولیدکنندگان لوازم خانگی کار فوق العاده ای برای حفظ و ایمن نگه داشتن مواد غذایی ما انجام داده اند.»
پس از حفظ ذخایر غذایی خانوار، راحتی یکی دیگر از ویژگی های مورد نظر است. این گزارش خاطرنشان می کند: «فناوری جدید موجودی مواد غذایی یخچال به توصیه های منو و خرید کمک می کند. این می افزاید که گزینه های تبرید جدید و توسعه یافته انعطاف پذیری را برای صاحبان خانه فراهم می کند. این نشان می دهد که حدود یک سوم (36٪) از صاحبان خانه ها این فناوری موجودی و توصیه های منو غذا را می خواهند. (این روند احتمالاً با افزایش تعداد بیشتری از بومیان دیجیتالی نسل Z صاحب خانه خواهند شد.)
یک روند بزرگ در دستور یخچال هوشمند، کشوی انعطاف پذیر است که می تواند در صورت تقاضا از یخچال به انجماد و نگهداری شراب تغییر کند. با توجه به اینکه 74 درصد از مشخص‌کنندگان مطالعه تمایل به بهبود عملکرد یخچال را گزارش می‌کنند، افزایش مدل‌های انعطاف‌پذیر و حتی تنظیم حالت از راه دور در این دسته مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
3. وسایل آشپزی چند کاره در این گزارش به اشتراک گذاشته شده است که 87 درصد از پاسخ دهندگان به این موضوع اشاره کرده اند. فناوری به تحقق آن کمک می کند. این دستگاه خاطرنشان می‌کند: «وسایل آشپزی عملکردهای پخت و پز یکپارچه‌ای مانند سرخ کردن در هوا و بخارپز خواهند داشت» و 71 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌خواهند این وسایل زمان پخت و کنترل دقیق را ارائه دهند.
حدود نیمی (47٪) از سرآشپزهای خانگی انتظار دارند فرهای خود را کنترل کنند یا از برنامه های تلفن همراه استفاده کنند! گزینه های پخت و پز قابل برنامه ریزی برای شروع تاخیری ویژگی مورد نظر 37٪ از پاسخ دهندگان است و 21٪ انتظار دارند که این وسایل به صورت صوتی فعال شوند.
بخار در کوره‌ها به‌خصوص در ترکیب با همرفت بسیار قوی است. به جای اجرای خطوط لوله کشی برای این وسایل، بسیاری از طراحان و صاحبان خانه ها مدل های مخزنی را انتخاب می کنند که می تواند به راحتی دوباره پر شود و هزینه نصب و نگهداری را کاهش دهد. نظرات Serany، مشتریان با این لوازم هیجان زده هستند. شاید فرهنگ ما در گرم کردن غذای باقیمانده باشد، اما بسیاری معتقدند غذا وقتی در اجاق بخار پخته شود طعم بهتری دارد.
Bustamante در مورد Steam نیز خوش‌بینانه است، که او آن را در صدر فهرست‌های سلامتی خود قرار می‌دهد. اجاق‌های بخار روش پخت یکنواخت‌تری را ارائه می‌کنند که رطوبت را تولید می‌کند که در آن احتمال پخت بیش از حد به حداقل می‌رسد و ارزش غذایی و تازگی حفظ می‌شود و یکپارچگی غذا حفظ می‌شود.
بر اساس این گزارش، یکی از نوآوری هایی که به وسایل آشپزی اضافه شده است، تنظیمات و کنترل های شخصی سازی شده است. اینها می توانند از دقت کنترل دما، شروع تاخیری و از راه دور پشتیبانی کنند. توانایی نظارت بر پیشرفت آشپزی خود در برنامه تلفن یا رایانه لوحی قطعاً یکی دیگر از روندهای خانه هوشمند است که ارزش توجه دارد.
اگر رایتر را روشن بگذارید، برخی از برنامه ها به شما هشدار می دهند. برخی به شما این امکان را می دهند که محدوده یا فر خود را از راه دور ارتقا دهید زیرا سازنده ویژگی های جدیدی را اضافه می کند. یکی از اولین ارتقاء ویژگی های هوشمند که بسیار محبوب بود، افزودن سرخ کردن هوا به برخی از اجاق های همرفت بود. توانایی انجام این کار به صاحبان خانه انگیزه می دهد تا ارتباط با سازنده را فعال کنند. تشخیص تعمیر از راه دور انگیزه دیگری است، اما شاید به اندازه دریافت یک حالت کاملا جدید پخت و پز به موقع برای سرگرمی تعطیلات شما جذاب نباشد!
4. جایگزین‌های مایکروویو گزارش دارای بخش‌هایی است که به روندهای خروجی اشاره می‌کند. مایکروویوهای نصب شده در محدوده بالاترین (45%) ذکر شده بودند. آنها هرگز عاملی در آشپزخانه های لوکس نبوده اند (به جز شاید آشپزخانه های کوچک کاندو در منهتن یا سانفرانسیسکو)، و با بسیاری از پروژه های رده متوسط ​​نیز جذابیت خود را از دست داده اند. به خصوص روی اجاق گاز که در بسیاری از خانه‌ها می‌بینید نصب می‌شوند، خطر ایمنی هستند. آنها همچنین تمایل به ارائه تهویه پر سر و صدا و ضعیف دارند (یک نگرانی بزرگ در مورد مشعل های گازی!). Serany می گوید: «فر بخار یا اجاق مایکروویو کانوکشن کشویی روش ترجیحی در طراحی های ما است.
طراح سارا رابرتسون در شهرستان وستچستر، نیویورک، درست در شمال شهر، می‌گوید: «اجاق‌های سریع و اجاق‌های بخار نیز برای گرم کردن مجدد عالی هستند».
Bustamante بخار را به عنوان یک جایگزین ایده آل می بیند. “گرم کردن مجدد و یخ زدایی غذاها واقعاً با اجاق های بخار تغییر کرده است – مایکروویو دیگر تنها گزینه نیست.” او می گوید که در حال حاضر حتی مایکروویو را در بسیاری از پروژه های خود نصب نمی کند. “فر بخار در حال بالا رفتن به بالا!”
5. شیرهای هندزفری «شیرهای آب هندزفری در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید» گزارش اعلام می‌کند که 57 درصد پاسخ‌دهندگان فعال‌سازی حرکتی، 55 درصد مدل ضربه زدن با آرنج یا بازو و 21 درصد فعال‌سازی صوتی را انتخاب کرده‌اند. به طور کلی، حدود نیمی (46٪) از پاسخ دهندگان موافق هستند که هندزفری در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید است.
رابرتسون هندزفری را تا حد دیگری پیش می برد. او یکی از 9 درصد از پاسخ دهندگانی است که کنترل پدال پا را ترجیح می دهند. او می‌گوید، طراح منطقه نیویورک، یک شیر کنترل آب تجاری نصب شده بر روی انگشت را مشخص می‌کند. می‌تواند روی هر شیر آب نصب شود و برای کار کردن به برق نیاز ندارد. ساده است، نصب آن آسان است و در مصرف آب بسیار صرفه جویی می کند!» (هرکسی که یک قابلمه سنگین پاستا را در آب جوش در دست دارد می تواند از این راحتی قدردانی کند.)
به گفته سرانی، کنترل صوتی راه دیگری برای افزودن قابلیت هندزفری به آشپزخانه است، جایی که اکثر شیرهای هندزفری در خانه ها نصب می شوند. آنها همیشه آنطور که کسی ترجیح می دهد کار نمی کند. هوش مصنوعی احتمالاً در چند سال آینده آنها را باهوش‌تر خواهد کرد.
آخرین کلمات محبوبیت روزافزون و حضور فناوری خانه های هوشمند در آشپزخانه های به روز شده، طرفداران طراحی را به همکاری با ادغام کنندگان فناوری خانه های هوشمند هدایت می کند. غیرمعمول نیست که یکی از این کارشناسان از همان ابتدا درگیر یک پروژه پیشرفته باشد. حتی قبل از اینکه یک روکش را انتخاب کنید، از معرفی شدن به شریک فنی معمار، طراح یا پیمانکار عمومی خود تعجب نکنید.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jamie GoldFollowing من یک مشاور طراحی سلامتی و مربی سلامت دارای گواهی کلینیک Mayo هستم با 20 سال فعالیت در حوزه ساختمان، طراحی خانه و بازسازی. کتاب سوم من، Wellness by Design، که در سپتامبر 2020 توسط Simon & Schuster منتشر شد، برنده جایزه معتبر Bruss Book Award شد. در سال 2021. در اکتبر 2023، یک فصل جایزه با عنوان «درس هایی برای اینکه اکنون چگونه زندگی می کنیم» را در وب سایت خود منتشر کردم. من علاوه بر نوشتن، در مورد موضوعات طراحی سلامتی برای کنفرانس های منطقه ای و ملی صحبت می کنم و برای شرکت های صنعت طراحی و تحلیلگران مشورت می کنم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط techkhabari