این احتمال وجود دارد که سامسونگ در پرچمداران سری گلکسی S25 خود از استراتژی سه تراشه‌ای کوالکام-اگزینوس-مدیاتک استفاده کند.

این روزها شایعات زیادی درباره اینکه سامسونگ از چه چیپست‌هایی برای سری گلکسی اس 25 آینده استفاده می‌کند، شنیده می‌شود. برخی معتقدند که سامسونگ در این سری پرچمدار خود به طور انحصاری از تراشه Exynos 2500 استفاده خواهد کرد. برخی دیگر می‌گویند که بازده پایین تراشه اگزینوس ممکن است که سامسونگ را به سمت استفاده از هر دو چیپست اگزینوس و اسنپدراگون سوق دهد. علیرغم اینکه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام گران‌تر از تراشه اختصاصی سامسونگ است، اما این استراتژی را بارها در گوشی‌های سامسونگ مشاهده کرده‌ایم. حال، گزارش جدیدی منتشر شده که از به کارگیری تراشه مدیاتک خبر می‌دهد!


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه مدیاتک در سری گلکسی S25 سامسونگ

امروز، یک شایعه عجیب و غافلگیرکننده در فضای مجازی پخش شده که از ترکیب سه برند معروف تراشه‌ساز یعنی کوالکام، مدیاتک و سامسونگ در سری Galaxy S25 خبر می‌دهد. به گفته منبع خبری کره‌ای The Financial News، سامسونگ ممکن است که برای اولین بار استراتژی سه تراشه‌ای را برای Galaxy S25 اتخاذ کند. این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ نه تنها اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام و اگزینوس 2500 بلکه یک تراشه دایمنسیتی مدیاتک را برای گلکسی اس 25 در نظر گرفته است.

سری گلکسی S25

استفاده از تراشه مدیاتک می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا قدرت و قیمت را متعادل کرده و از افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند خود جلوگیری کند. کارشناسان صنعت در حال حاضر معتقدند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام حدودا 25 تا 30 درصد گران‌تر از نسل فعلی این تراشه یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود و این مسئله منجر به افزایش قیمت پرچمداران سامسونگ خواهد شد.

این گزارش به اینکه چه تراشه‌ای برای چه منطقه‌ای در نظر گرفته شده، اشاره نکرده اما اگر این شایعه را معتبر بدانیم، گلکسی S25 مجهز به تراشه مدیاتک ممکن است که به چند منطقه منتخب مانند چین محدود شود. در سایر کشورهای جهان همان استراتژی دو تراشه‌ای کوالکام-اگزینوس اعمال خواهد شد.

در نظر داشته باشید که این مطالب از سوی منابع رسمی تایید نشده و چندان قابل اطمینان نیستند. هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد و ما هنوز چند ماه تا معرفی رسمی گلکسی S25 فاصله داریم. حتی اگر این مطلب صحت داشته باشد، تا اوایل سال 2025 ممکن است که تصمیم‌های سامسونگ تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو تغییر استراتژی سامسونگ در تراشه‌های سری گلکسی S25 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

source

توسط techkhabari