تصور کنید که در کوه و بیابان! در حال تفریح هستید و گوشه ای نشسته اید و در حال زیر و بالا کردن اینستاگرام هستید! و ناگهان متوجه می شوید که آنتن دهی موبایل چنان قوی نیست که بتوانید اینترنت را هم به خوبی بگیرید! اگر در حال تفریح با اینستاگرام هستید مساله خاصی نیست اما اگر جایی گم شده باشید یا در شرایط اضطراری باشید این می تواند یک فاجعه باشد. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید راه های مختلفی برای تقویت آنتن دهی گوشی وجود دارد که با مطالعه این راهنما در این لحظه یاد می گیرید.

توجه: اگرچه نرم‌افزار در مدل‌های مختلف آیفون نسبتاً یکسان است، Samsung Galaxy، Google Pixel و سایر دستگاه‌های اندرویدی ممکن است نسخه‌های نرم‌افزاری متفاوتی داشته باشند، بنابراین برخی تنظیمات و مکان قرارگیری آنها ممکن است بسته به دستگاه مورد استفاده شما متفاوت باشد.

 

برای تفویت آنتن دهی گوشی موبایل در ابتدا ۳ کار کنید

هر چند موقع ضعیف بودن آنتن به طور اتوماتیک گوشی و خودتان با هم به این سمت و آن سمت می روید تا آنتن پیدا کنید. اما این چند نکته اولیه پیش پا افتاده ضروری است:

از ساختمان و اشیا فلزی دور شوید

سعی کنید به دکل نزدیک تر شوید. اما معمولا ساختمان ها و اشیای فلزی قدرت سیگنال را کم می کنند. از خانه و ساختمان و دیوارهای بتنی دور شوید و سعی کنید دور از فلزات مثل پنجره ها قرار بگیرید. اگر بتوانید بر روی یک سطح بلند بایستید که عالی است.

تقویت آنتن دهی موبایل در اندروید و آیفون

کیس گوشی را جدا کنید

وقتی نیاز به تقویت آنتن دهی گوشی داریم یعنی سیگنال ها به زحمت به گوشی می رسند. بنابراین خوب است که هر نوع مانع را از روی گوشی برداریم تا آنتن دهی درست انجام شود.

گوشی را پر شارژ نگه دارید

وقتی گوشی در حالت تقویت آنتن است باتری زیادی مصرف می کند و طبیعی است وقتی باتری از حدی کمتر می شود تلاش برای تقویت سیگنال و آنتن دهی متوقف یا کم قوت تر شود. بنابراین مطمین باشید که گوشی شارژ کافی داشته باشد.

 

تقویت آنتن دهی ایرانسل و همراه اول با حالت هواپیما

فعال کردن حالت هواپیما همیشه یک گزینه عالی برای تنظیم مجدد هر چیزی روی گوشی است که به شبکه ارتباط دارد. وقتی حالت هواپیما فعال می کنید و دوباره غیر فعال می کنید شبکه موبایل، دیتا، وای فای، بلوتوث و غیره همه یک بار ریست می شوند. بنابراین اگر مانعی نرم افزاری در این باره وجود داشته باشد از بین می رود.

تقویت آنتن دهی موبایل در اندروید و آیفون

تقویت آنتن دهی موبایل در منزل با ریستارت کردن گوشی

گاهی اوقات به دلیل به هم ریختن سیستم داخلی حالت هواپیما اصلا فعال نمی شود. در چنین شرایطی یک بار گوشی را ریستارت کنید یا خاموش و روشن کنید. دقت کنید که اگر حتی گوشی به حالت معمولی خاموش یا ریستارت نمی شود، می توانید اجبارا این کار را انجام دهید.

تقویت آنتن دهی موبایل در اندروید و آیفون

دکمه افزایش صدا و سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید. پس از سیاه شدن صفحه گوشی و تا زمانی که دوباره لوگوی اپل ظاهر شود، آن را نگه دارید.. اگر آیفون شما دکمه هوم دارد، دکمه خواب/بیداری را نگه دارید. با این کار نوار لغزنده که برای خاموش کردن گوشی است نمایش داده می شود. این نوار را به سمت راست بکشید تا گوشی وارد فرآیند خاموش شدن بشود. پس از خاموش شدن دستگاه، دکمه خواب/بیداری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.

 

تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

یکی از راه هایی که همیشه به تقویت آنتن دهی موبایل کمک می کند این است که سیم کارت را از محفظه نگهدارنده اش خارج کنید. اگر سیم کارت گرد و غبار دارد آن را پاک کنید و یا حتی اگر به درستی تنظیم نشده است آن را تنظیم کنید.

تقویت آنتن دهی موبایل در اندروید و آیفون

تجربه ثابت کرده است که گاهی هیچ مشکلی در نحوه قرار گیری سیم کارت وجود ندارد اما همین که یک بار آن را خارج و داخل می کنید همه چیز خوب می شود. دقت کنید که یکی از کارهایی که کمک می کند تا سیگنال های گوشی را با قدرت بیشتری به سمت تماس هدایت کنید این است که دسترسی اینترنت را از نرم افزارها بگیرید. برای این کار راهنمای قطع دسترسی اینترنت به اپلیکیشن ها را مطالعه کنید.

 

تنظیمات شرکت مخابراتی خود را بررسی کنید

اپراتورهای تلفن همراه اغلب به‌روزرسانی‌های تنظیمات شرکت مخابراتی را برای کمک به بهبود اتصال برای تماس‌ها، داده‌ها و پیام‌ها در شبکه خود ارسال می‌کنند.

این قابلیت در تمامی گوشی های آیفون در دسترس و قابل تنظیم است اما در اندروید برای تمام کشورها این قابلیت وجود ندارد. بنابراین اگر نتوانید این گزینه را پیدا کنید احتمالا به دلیل محدودیت های منطقه ای شما است.

معمولا بروزرسانی هایی که شرکت های مخابراتی انجام می دهند پس از تکمیل آپدیت توسط یک پیام یا نوتیفی روی گوشی نمایش داده می شوند. در عین حال بروز رسانی نرم افزارهای مرتبط با شبکه اختصاصی تان در گوشی بسته به نوع گوشی تان می توانید در آیفون و اندروید به ترتیب روال زیر را دنبال کنید تا به اپدیت ها دسترسی پیدا کنید.

تقویت آنتن دهی موبایل در اندروید و آیفون

در آیفون برای بروزر رسانی ها به قسمت Settings > General > About بروید.

در اندروید وارد بخش تنظیمات شوید و عبارت carrier settings را جستجو کنید. بدین ترتیب به لوکیشن تنظیمات مربوط به شرکت حامل دسترسی پیدا می کنید. اگر از گوشی پیکسل استفاده می کنید به مسیر Settings > Network & internet > Internet بروید. در این قسمت نام حامل خود را پیدا می کنید. روی آیکون کنار نام حامل ضربه بزنید و Carrier settings versions را انتخاب کنید.

 

ریست کردن تنظیمات شبکه برای تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

گاهی اوقات تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که گیرنده را به تمیزی و شفافیت روز اول برسانید. این کار از نظر نرم افزاری روی تنظیمات شبکه باید انجام شود. اما توجه داشته باشید، بازنشانی تنظیمات شبکه شما گذرواژه‌های ذخیره‌شده Wi-Fi، اتصالات VPN و تنظیمات APN سفارشی را برای آنهایی که در اپراتورهایی که نیاز به تنظیمات اضافی دارند، بازنشانی می‌کند.

تقویت آنتن دهی موبایل در اندروید و آیفون

ریست کردن شبکه موبایل برای اندروید

  1. اگر اندروید دارید در بخش تنظیمات در قسمت جستجو عبارت reset را بنویسید.
  2. در لیستی که در نتیجه جستجو می بینید باید گزینه reset network settings نیز مشاهده کنید.
  3. باید این گزینه را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را طبق آنچه گوشی شما دستور می دهد انجام دهید.
  4. در برخی گوشی ها نظیر پیکسل ممکن است این عبارت متفاوت باشد. مثلا این گزینه:‌ Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth

بعد از این که تنظیمات ریست شد دقت کنید که باید به طور دستی گوشی را به شبکه وای فای در منزل یا اداره یا زیر زمین وصل کنید.

 

ریست کردن شبکه موبایل در آیفون

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید به مسیر Settings > Transfer or Reset iPhone > Reset > Reset Network settings بروید. در نهایت باید روی Reset Network Settings کلیک کنید تا تنظیمات بازنشانی شوند.

به هر حال یک روش پیشنهادی برای زمانی که آنتن دهی روی گوشی به صورت قوی ندارید و به تماس اضطراری نیاز دارید این است که از تماس وای فای استفاده کنید.

آیا در زمینه تقویت آنتن دهی موبایل تجربه ای دارید؟ آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع کمکی:

وبسایت cnet.com

source

توسط