یکی از مسائلی که کاربران ساعت های هوشمند مخصوصا اپل واچ با آن مواجه هستند مساله شارژ نشدن اپل واچ است. این مورد در تمام سری های اپل واچ مخصوصا سری ۸ به شدت مشاهده می شود. اپل واچ ها ابزارهای جذابی هستند که مورد نیاز ما می باشند اما وقتی درست کار نمی کنند می توانند کار ما را مختل کنند مخصوصا اگر برای تناسب اندام به آن ها وابسته باشیم. باتری های اپل واچ بیشتر شبیه باتری اسمارت فون ها کار می کنند بدین معنی که اگر هر روز آن ها را شارژ نکنید به زودی از رده خارج می شوند.

 

یک بررسی کلی اولیه کنید

خب این اولین گام برای حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ است. وقتی که اپل واچ را در حالت شارژ قرار می دهید علامت صاعقه باید روی آن پدیدار شود. آیا نشد؟ خب آن را از بستر شارژ جدا کنید و دوباره وصل کنید. اگر هیچ علامتی مشاهده نمی کنید حدود ۳۰ دقیقه آن را در شارژر نگه دارید و بعد از سی دقیقه دوباره آن را چک کنید. کابل یو اس بی را با دقت چک کنید و بهتر است که کابل را مستقیم به پریز برق بزنید. اگر تا به اینجا مشکل حل نشد راه حل های بعدی را چک کنید.

مشکل شارژ نشدن اپل واچ

 

دستگاه های شارژر غیر اصلی را تعویض کنید

اگر از داکی غیر از داک رسمی اپل استفاده می کنید هیچ بعید نیست که گاهی اختلالاتی ایجاد کنند. بنابراین اگر شما از داکی غیر از داک شارژ رسمی اپل استفاده می کنید بهترین توصیه این است که آن را تعویض کنید یا این که با داک اصلی اپل در مرکز تعمیرات و خدمات اپل ساعت را چک کنید و ببینید که شارژ می شود یا نه. اگر ساعت کار کرد و شروع به شارژ شدن کرد احتمالا مشکل از داک است نه ساعت و باتری آن.

 

گاهی دلیل شارژ نشدن اپل واچ از کابل است

همیشه قرار نیست شارژ نشدن اپل واچ مربوط به خود ساعت باشد. گاهی حتی کابل های معیوب یا شکسته مخل عملیات شارژ می شوند.

آیا کابل خودش را به نقطه درست پشت اپل واچ شما می چسباند؟ آیا پلاستیک محافظ از دو طرف کیس شارژ جدا شده است؟ آیا جنس و پشت اپل واچ شما تمیز و عاری از هر چیزی است که مانع از اتصال صحیح آنها شود؟

مشکل شارژ نشدن اپل واچ
اگر آداپتور USB دیگری دارید، به جای آداپتور فعلی از آن استفاده کنید، یا اگر بیش از یک اپل واچ داشته اید، به احتمال زیاد یک کابل شارژ قدیمی دارید که می توانید وصل کنید و ببینید که آیا با این کار مشکل شما حل می شود یا خیر. کابل‌های شارژ اپل واچ معمولاً فقط دچار شکستگی می شوند اما نشانه‌های ساییدگی و پارگی همیشه آشکار نیستند: یک کابل ممکن است از بیرون کاملاً خوب به نظر برسد اما در داخل شکسته باشد.

اپل به شدت توصیه می کند که کاربران ساعت های هوشمند خود از کابل شارژ سریع مغناطیسی USB-C یا کابل شارژ مغناطیسی که همراه دستگاه برای شارژ آن ارائه می شود استفاده کنند.

 

از تراز مغناطیسی مناسب اطمینان حاصل کنید

تراز مغناطیسی نادرست بین اپل واچ و شارژر آن می تواند دلیل شارژ نشدن آن باشد. ساعت خود را روی شارژر مغناطیسی تغییر مکان دهید و بررسی کنید که آیا می توانید نماد رعد و برق رعد و برق را روی آن ببینید. اگر نمادی را مشاهده کردید که معمولاً سبز است، به این معنی است که تراز مناسبی وجود دارد و اپل واچ شما باید به زودی شارژ شود.

مشکل شارژ نشدن اپل واچ

این مساله برای اپل واچ SE به کرات گزارش شده است که ممکن است برای سایر اپل واچ ها نیز رخ دهد.

 

علت شارژ نشدن اپل واچ آلودگی سطحی است

اپل واچ ها به طور مغناطیسی شارژ می شوند. پس در طول روز وقتی از آن استفاده می کنید ممکن است یک آلودگی سطحی و ساده نیز بتواند منجر به شارژ نشدن اپل واچ شود. بنابراین با یک دستمال مرطوب شده به آرامی ساعت و شارژر را پاک کنید. اگر آلودگی زیاد است و به چشم به راحتی قابل دیدن است و سخت پاک می شود کافی است کمی دستمال را به الکل مرطوب کنید و بعد ساعت و کابل و شارژر را پاک کنید.

دقت کنید که تا اپل واچ تان خشک نشده از آن استفاده نکنید. بهترین کار این است که بعد از پاک کردن آن، با یک دستمال خشک رطوبت آن را بگیرید و بعد استفاده کنید.

بخوانید: معرفی بهترین اپل واچ ها با قابلیت مکالمه

 

دلیل شارژ نشدن اپل واچ گاهی تداخل نرم افزاری است

دلیل شارژ نشدن اپل واچ گاهی تداخلات داخلی و نرم افزاری است که با یک ریستارت یا فورس ریست که ریستارت اجباری است حل می شود.

می توانید این کار را با فشار دادن و نگه داشتن همزمان Digital Crown و دکمه کناری و نگه داشتن آنها برای حداقل ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کنید، انجام دهید.

مشکل شارژ نشدن اپل واچ

با این کار اپل واچ ریست می شود و اگر تداخلات داخلی و بیتی داشته باشد به راحتی حل می شود و شارژ شدن از سر گرفته می شود.

 

اپل واچ های بروزرسانی نشده شارژ نمی شوند

گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری و داخلی اپل واچ با یک ریستارت حل نمی شوند. در چنین شرایطی لازم است که آن ها را اپدیت کنید. البته که برای بروزرسانی باید ساعت اپل به اندازه کافی شارژ داشته باشد. بنابراین در برنامه رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ یک بار آپدیت نیز بگنجانید.

بیشتر بخوانید: چطور اپل واچ را به ایرپاد وصل کنیم؟

آموزش روشن کردن اپل واچ هنگام شارژ

اپل واچ از نظر فنی هنگام شارژ شدن روشن است، اما نمی توانید به طور معمول از آن استفاده کنید. یکی از راه‌های استفاده از ساعت در حین شارژ، تنظیم آن بر روی حالت Nightstand Mode است که در هنگام شارژ، ساعت شما را به یک ساعت کنار تخت تبدیل می‌کند. برای فعال کردن Nightstand Mode، برنامه تنظیمات را در Apple Watch خود باز کنید و روی General > Nightstand Mode ضربه بزنید.

آیا برای حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ چاره ای پیدا کرده اید؟ تجربه شخصی شما در چنین شرایطی چیست؟ لطفا نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع کمکی:

source

توسط