طبق گزارش روابط عمومی ایرانسل گزارش کرده که پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر اندیشه از استان تهران و بندر دیر از استان بوشهر، به منظور تکمیل پروژه‌های توسعه فیبرنوری در 61 شهر تحت پوشش این برنامه، شروع به کار کرده است. پروژه‌ فیبر نوری ایرانسل بخشی از برنامه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور است.
توسعه پروژه‌ فیبر نوری ایرانسل در مجموع در 61 شهر کشور از جمله ماهدشت، کمال‌شهر و محمدشهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیر، خورموج، برازجان و گناوه از استان بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شاهدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار از استان خراسان رضوی، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر از استان سمنان، شیراز، صدرا، مرودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، بابل، جویبار و قائم‌شهر از استان مازندران، اراک و خمین از استان مرکزی، خمینی‌شهر، داران و نجف‌آباد از استان اصفهان، آبادان، خرمشهر و کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین‌زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم‌آباد از استان لرستان و ابوموسی و بستک از استان هرمزگان، در حال انجام است.


بیشتر بخوانید:


توسعه پروژه‌ فیبر نوری ایرانسل

در شهر اندیشه، این پروژه با بودجه‌ای بالغ بر 525 میلیارد ریال و به طول 45 کیلومتر اجرایی و همچنین در بندر دیر، با هزینه‌ای بالغ‌بر 200 میلیارد ریال و به طول 18 کیلومتر، کار آغاز شده است. پس از اتمام عملیات حفاری و مراحل اجرایی، مردم و کسب‌وکارهای این دو شهر می‌توانند با ثبت درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری بهره‌مند شوند. این طرح در اندیشه برای 35 هزار و 600 خانوار و در بندر دیر برای 13 هزار و 200 خانوار خدمات اینترنت پرسرعت فراهم خواهد کرد.

پیش از این، در تاریخ 27 اردیبهشت 1402، سرویس اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل با حضور ریاست جمهور افتتاح شد و شهر بابل به عنوان نخستین شهر از این خدمات بهره‌مند گردید. همچنین، در تاریخ 26 بهمن 1402، با حضور وزیر ارتباطات، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری در بابل تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد 1402 پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. این پروانه، ایرانسل را به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری و سایر خدمات مرتبط اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط techkhabari