ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT قابلیت این را دارند که محتواهای متنی شما را بخوانند، تجزیه و تحلیل کنند و حتی یک خلاصه از آن ها را برای شما برگردانند. این قابلیت می تواند به تناسب نوع کاری که شما می کنید بسیار در وقت و انرژی شما صرفه جویی بوجود آورد. اما چطور باید متن خود را به خورد چت جی پی تی بدهیم؟ در این مقاله، نحوه آپلود یک سند Word یا PDF در ChatGPT و آنچه می تواند به شما کمک کند را توضیح خواهیم داد.

 

نحوه آپلود فایل ورد یا PDF در ChatGPT

متاسفانه در بروزرسانی آوریل ۲۰۲۳ برای چت جی پی تی، امکان آپلود فایل های پی دی اف و ورد بر روی ChatGPT برداشته شد. اما به روش هایی می توان به صورت جایگزین موفق به آپلود در ChatGPT شد.

بیشتر یاد بگیرید: چطور در چت جی پی تی ثبت نام کنیم؟

فایل خود را در یک سرویس اشتراکی آپلودی، آپلود کنید

تعدادی ابزار و سرویس شخص ثالث وجود دارد که می تواند متن را از اسناد استخراج کرده و آن را برای تجزیه و تحلیل با مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT آماده کند.

یک مثال رایگان ChatGPT File Uploader Extended است، یک افزونه ChatGPT Chrome که به شما امکان می دهد اسناد را در قالب های مختلف آپلود کنید و متن را در قطعات کوچک به ChatGPT منتقل کنید. پس از اتمام، ChatGPT یک خلاصه متن ارائه می دهد و می توانید در مورد محتوا سؤال بپرسید.

چطور از ChatGPT File Uploader Extended استفاده کنیم؟

در زیر روش استفاده از این افزونه را می خوانید:

  1. ابتدا باید مرورگر گوگل کروم را برای مرور و وبگردی خود انتخاب کنید.
  2. بعد از نصب یا بروزرسانی گوگل کروم به وب استور کروم بروید و از اینجا این افزونه را روی کروم نصب کنید.
  3. بعد از نصب این افزونه روی سایت چت جی پی تی یک دکمه جدید قرار داده می شود به نام Submit File! این دکمه در پایین و سمت راست و سبز رنگ است.
  4. سایت چت جی پی تی را باز کنید و روی Submit File کلیک کنید.
    آپلود سند در چت جی پی تی
  5. حالا سند یا فایلی که می خواهید آپلود کنید را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید فایل هایی با فرمت TXT، JS، PY، HTML، CSS، JSON، CSV، MD، TS، TSX، JSX PDF، DOC، DOCX، XLS، XLSX، و ZIP را آپلود کنید.
    آپلود در ChatGPT
  6. بعد از آپلود در ChatGPT باید صبر کنید تا فایل و محتوای آن توسط این سرویس هوش مصنوعی به خوبی آنالیز شود. وقتی که آنالیز تمام شد، چت جی پی تی خلاصه ای از متن را به صورت منظم برای تان می نویسد:
    آپلود در ChatGPT
  7. حالا می توانید سوالات محتلفی بپرسید تا چت جی پی تی به تناسب آنچه از متن آنالیز کرده و فهمیده به شما پاسخ بدهد.
    آپلود در ChatGPT

اگر توسعه دهنده ای هستید که با کدنویسی راحت هستید، OpenAI همچنین دارای یک API است که می تواند برای پردازش خودکار متن در برنامه های شما ادغام شود. این به شما امکان می‌دهد با استفاده از زبان کدی مانند پایتون که متن را از اسناد استخراج می‌کند، اسکریپت‌ها را بنویسید و به OpenAI اجازه می‌دهد آن را به صورت تکه‌ای پردازش و تجزیه و تحلیل کند.

توجه: مطمئن شوید که سیاست حفظ حریم خصوصی هر برنامه شخص ثالث را به دقت بخوانید و به یاد داشته باشید که این برنامه و همچنین ChatGPT به محتوای فایل‌هایی که آپلود می‌کنید دسترسی خواهند داشت.

بیشتر یاد بگیرید: چطور ابزار هوش مصنوعی ChatGPT را دانلود کنیم؟

از افزونه ChatGPT Plus استفاده کنید

اگر شما عضو ChatGPT Plus هستید می توانید از پلاگین های ان یا همان افزونه های ChatGPT Plus استفاده کنید. برای این منظور:

  1. وارد وب سایت ChatGPT شوید.
  2. مدل GPT-4  را انتخاب کنید.
    افزونه ChatGPT Plus
  3. تیک کنار چک باکس Plugins Beta را بزنید.
  4. Plugins Beta را انتخاب کنید.
    افزونه ChatGPT Plus افزونه ChatGPT Plus
  5. AskYourPD را پیدا کنید.
    آنالیز فایل پی دی اف با هوش مصنوعی
    این افزونه یا پلاگینی است که به شما کمک می کند فایل پی دی اف را در چت جی پی تی آپلود کنید و این ابزار آن را برایتان تحلیل کند.
  6. برای فعال کردن AskYourPDF روی چک باکس کنارش کلیک کنید و آن را تیک دار کنید.
    پی دی اف در چت جی پی تی
  7. حالا وب سایت askyourpdf.com را باز کنید و فایل خود را در آن جا آپلود کنید.
    هوش مصنوعی
  8. بعد از اینکه آپلود کامل شد یک ID به شما داده می شود. آن را یادداشت کنید یا کپی کنید.
  9. به ChatGPT برگردید و شناسه سند یا همان ID را در چت قرار دهید. ChatGPT سند شما را شناسایی می کند و به هر یک از سؤالات شما در مورد آن پاسخ می دهد.

 

بدین ترتیب با یک واسطه می توانید موفق به آپلود در ChatGPT شوید و به این برنامه امکان مطالعه، آنالیز و تجزیه و تحلیل محتوا دهید و آن را اماده کنید تا به هر سوالی که دارید پاسخ دهد.

منبع کمکی:

وبسایت online-tech-tips.com

source

توسط techkhabari.ir