شرایط معافیت کفالت مشمولین سربازی برای آن دسته از سربازانی که مشمول کفالت پدر هستند، اعلام شد. البته این نوع معافیت برای مشمولین سربازی فاقد غیبت درنظر گرفته شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، شرایط معافیت کفالت مشمولین سربازی که در مشمول دریافت کفالت پدر هستند را تشریح کرد. در حالت کلی معافیت کفالت پدر شامل دو بند می‌شود که بند اول به پدر بالای 75 سال و بند دوم به پدر دارای ناتوانی جسمی و روحی که نیازمند مراقبت است اشاره می‌کند.

در این خصوص سرهنگ اکبر معادلی می‌گوید که این نوع معافیت برای سربازان غایب درنظر گرفته نشده و این افراد نمی‌توانند از شرایط این معافیت استفاده نمایند. ضمناً برخی موارد دیگر هستند که مانع دریافت معافیت کفالت پدر می‌شوند که در ادامه نوشته اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معافیت های جدید خدمت سربازی ؛ 10 معافیت جدید خدمت وظیفه که باید بدانید

شرایط معافیت کفالت مشمولین سربازی

انجام خدمت سربازی برای تمامی فرزندان پسری که به سن 18 سال تمام می‌رسند، اجباری است؛ مگر اینکه از شرایط معافیت بهره‌مند باشند. در قوانین معافیت خدمت سربازی ایران، موارد بسیاری هستند که این افراد می‌توانند از آن استفاده کرده و از انجام وظیفه عمومی معاف شوند.

پیش‌تر مشخص شد که سربازارن دارای 4 فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. همچنین سربازان وظیفه دارای 3 فرزند نیز علی‌رغم دارا بودن کسری به ازای هر فرزند، تحت شرایطی خاص می‌توانند معافیت خود را دریافت کنند. در کنار این معافیت‌ها و سایر معافیت‌های دوره ضرورت سربازی، یک نمونه معافیت سربازی هم وجود دارد که به نام معافیت کفالت پدر مشمول شناخته می‌شود.

شرایط معافیت کفالت مشمولین سربازی

سرهنگ اکبر معادلی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: «تمامی فرزندان پسر 18 سال سن که مشمول خدمت سربازی شده و پدری بالای 75 سال و یا از کار افتاده و نیازمند مراقب دارند، از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.»

وی در باب موانع موجود بر سر راه دریافت معافیت کفالت افزود:

«الیته این شرایط برای سربازان غایب درنظر گرفته نشده و این سربازان نمی‌توانند از انجام هدمت دوره ضرورت معاف شوند. همچنین اگر مشمول یک برادر یا بیشتر بالای 18 سال داشته باشد، بازهم نمی‌تواند از شریط معافیت کفلت استفاده کند.»

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: «در مواردی که پدر مشمول کمتر از ۷۵ سال سن دارد ولی بیمار و نیازمند مراقبت است، پس از بررسی نیازمند به مراقبت بودن پدر مشمول در شورای پزشکی و تأیید نهایی، درخواست کفالت مشمول در هیئت رسیدگی وظیفه عمومی بررسی و در صورت تأیید نهایی رأی معافیت سربازی برای مشمول صادر می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شرایط معافیت کفالت ویژه مشمول دارای پدر کهنسال یا از کار افتاده چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

source

توسط techkhabari