در دنیای امروز، افراد زیادی به‌دنبال راه‌های طبیعی برای حفظ سلامت موی خود هستند. از روش‌های رایج در این خصوص، بهره‌گیری از مکمل‌های گیاهی خواهد بود. قرص فیتو یکی از این مکمل‌های گیاهی، یک روش طبیعی برای تقویت رشد مو و استحکام ناخن‌ها است. واژه یونانی “فیتو” به معنای گیاه، به مواد موجود در گیاهان اشاره دارد.

فواید قرص گیاهی فیتو فانر

فیتو فانر یا به ‌اختصار مکمل فیتو یک مکمل غذایی حاوی عصاره‌های گیاهی و عناصری مانند اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌ها و موادمعدنی است که بیشتر برای تقویت و رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و تقویت سلامت مو و پوست و تقویت ناخن‌های شکننده استفاده می‌شود. ویتامین‌های فیتو اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای سلامت مو و ناخن را تامین می‌کنند.

نقش فیتو در رشد مو و ناخن

این مکمل غذایی، به‌دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و تولید کراتین باعث بلندترشدن موها، مژه‌ها و ناخن‌ها می‌شود. قرص‌های فیتو را می‌توان بهترین دارو برای ریزش مو در نظر گرفت.

مکانیسم اثر قرص فیتو

عناصر مغذی موجود در فیتو با تامین مواد مغذی اصلی باعث تقویت و استحکام پوست، مو و ناخن می‌شوند. مکانیسم اثر مکمل رشد مو فیتو به این صورت است که با تامین عناصر ضروری، موادمغذی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، پوست سر، ناخن و مو را تقویت می‌کند و ظاهر سالم‌تری به‌وجود می‌آورد.

ترکیبات موجود در مکمل‌های فیتو موادمغذی موردنیاز مو را تامین می‌کنند و سطح هورمون‌ها را تنظیم می‌سازند. این مکمل، پروتئین‌های مو را تحریک خواهد کرد که در نهایت باعث بهبود سلامت پوست، مو و ناخن و افزایش رشد آنها می‌شود.

اثرات قرص فیتو

ترکیبات مکمل گیاهی فیتو

مواد تشکیل‌دهنده فیتو بسته به نوع محصول و برند متفاوت است. با این‌حال، برخی از ترکیبات گیاهی رایج در این مکمل عبارتند از:

بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود که نقش مهمی در تقویت سلامت مو و ناخن‌ دارد. مکمل‌های حاوی بیوتین به تقویت ریشه‌های مو و کاهش ریزش غیرطبیعی مو کمک می‌کنند.

سیلیسیم

سیلیسیم یکی از موادمعدنی است که در محکم شدن ریشه مو، تقویت و کاهش ریزش مو نقش دارد.

آنتی اکسیدان‌ها

وجود آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E در قرص فیتو با محافظت از پوست سر و مو در برابر آسیب اکسیداتیو، باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

روغن‌های گیاهی

برخی از روغن‌های گیاهی موجود در مکمل فیتو مو را نرم‌تر و مرطوب‌تر می‌کنند و در نتیجه ریزش مو را کاهش می‌دهند.

مکمل فیتو برای تقویت ناخن

طبق موارد ذکرشده در بالا، یکی دیگر از کاربردهای اصلی فیتو تقویت ناخن‌های شکننده است. تقویت ناخن‌ها به‌دلیل وجود بیوتین، ویتامین‌های گروه B، موادمعدنی مانند سیلیکون، آهن و آنتی اکسیدان‌های C و E است. این مواد باعث سفتی و سختی ناخن‌ها می‌شوند و از پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها جلوگیری به‌عمل می‌آورند.

دوز مصرفی فیتو فانر به نوع مکمل، ترکیبات موجود در آن و دستورالعمل سازنده بستگی دارد. همچنین عواملی مانند سن، جنسیت، وضعیت سلامتی و نیازهای شخصی مصرف‌کننده نیز تأثیرگذار هستند. روزی ۲ عدد قرص فیتو را با یک لیوان بزرگ آب مصرف کنید و دوره درمان را دو بار در سال به مدت ۴ ماه ادامه دهید.

بهترین زمان مصرف مکمل

زمان مصرف قرص فیتو بسته‌به نوع محصول و هدف مصرف متفاوت است. اما به‌طور کلی برخی از قرص‌های فیتو به‌عنوان مکمل‌های روزانه معرفی می‌شوند و باید در طول روز همراه با غذا مصرف کنید. برخی از قرص‌های گیاهی باید با معده خالی، قبل از غذا مصرف شوند، در حالی‌که برخی دیگر را باید بعد از غذا یا همراه با غذا مصرف کرد. در نتیجه، بهترین زمان مصرف مکمل‌های فیتو صبح است.

عوارض قرص‌های فیتو

این قرص در برخی موارد عوارض جزئی ایجاد می‌کند که عبارتند از:

حساسیت پوستی

شایع‌ترین عارضه جانبی افزایش جوش‌های پوستی به‌دلیل مکمل حاوی بیوتین است. در موارد نادر، مصرف‌کنندگان افزایش سطح کلسترول خون را گزارش کرده‌اند که به احتمال زیاد به وجود روغن سویا در مکمل، منبع اسیدهای چرب ترانس ارتباط دارد.

مشکلات گوارشی

در برخی افراد استفاده از قرص‌ فیتو باعث مشکلات معده و روده مانند نفخ، سوء هاضمه، اسهال یا یبوست می‌شود.

تداخل دارویی

برخی از مکمل‌های گیاهی احتمالا با سایر داروها تداخل داشته باشند. این قرص‌ها بر فعالیت آنزیم‌های کبدی تاثیر می‌گذارند که باعث عوارض ناخواسته می‌شوند.

مسمومیت

در برخی موارد، مصرف بیش‌ازحد مکمل‌های گیاهی منجر به عوارض جانبی جدی و مسمومیت می‌شود. برخی از مکمل‌های گیاهی حاوی مواد سمی هستند یا در دوزهای بالا باعث مسمومیت می‌شوند.

تشخیص قرص‌های فیتو اصل از تقلبی

برای تشخیص قرص فیتو اصل از قرص تقلبی به این سه نکته توجه کنید:

  • کد روی جعبه و روی شیشه باید دقیقا یکسان باشد.
  • مکمل فیتو و قرص فیتو اصل بیضی شکل است و تمام قرص‌ها دقیقا یک اندازه هستند.
  • رنگ قرص اصلی فیتو تیره‌تر است، اما نوع تقلبی آن رنگ روشن‌تری دارد.

قرص فیتو فانر تقویت‌کننده مو و ناخن در پک ۱۲۰ عددی در فروشگاه موی کمند عرضه می‌شود. موی کمند اصل بودن محصول را ضمانت می‌کند.

قرص فیتو اصل

نظرات مصرف کنندگان در مورد قرص‌های فیتو

اکثر مصرف‌کنندگان قرص گیاهی فیتو از تاثیر این محصول، پس از یک دوره ۴ ماهه استفاده راضی بوده‌اند. مصرف‌کنندگان متوجه تغییراتی در رشد مو و توقف ریزش مو شده‌اند. میزان رضایت مصرف‌کنندگان از این محصول در کل دنیا بالا است و تعداد افراد ناراضی از تاثیر این محصول در مقایسه با تعداد افراد راضی کمتر خواهد بود. این قرص را با خیال راحت از فروشگاه موی کمند سفارش دهید.

جمع‌بندی

مکمل‌ها تنها یکی از عوامل موثر بر بهبود ریزش مو هستند. قرص فیتو به‌عنوان یک مکمل، برای درمان ریزش مو در زنان و در مردان استفاده می‌شود و حاوی ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، موادمعدنی، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی است که به سلامت مو و پوست سر کمک می‌کنند. علاوه‌بر این، نقش این مکمل در تقویت، سفتی و سختی ناخن را نباید نادیده گرفت.

سلب مسئولیت رپورتاژ: این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد

source

توسط