شرکت Corning چهار سال پیش نسل هفتم شیشه‌های مقاوم خود را با نام تجاری جدید Gorilla Glass Victus معرفی کرد که برای دستگاه‌های پریمیوم طراحی شده بود. با این حال، اکنون این شرکت شیشه جدیدی به نام Gorilla Glass 7i را برای “دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی” معرفی کرده است.این شیشه جدید مخصوص گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه طراحی شده است. چرا “7i” در حالی که نسخه‌ای با شماره 7 وجود ندارد؟ Corning توضیح داده که این شیشه نسل هفتم (مانند Victus) است و نام آن نیز به منظور نشان دادن “نوآوری پیشرو در صنعت برای دستگاه‌های میان‌رده” انتخاب شده است.


بیشتر بخوانید:


Gorilla Glass 7i مقاوم‌تر از همیشه

طبق ادعای کورینگ، Gorilla Glass 7i می‌تواند از ارتفاع تا 1 متر (3.3 فوت) روی سطوح خشن مانند آسفالت بدون شکستن دوام بیاورد، در حالی که شیشه‌های مشابه موجود در بازار تنها می‌توانند نیمی از این ارتفاع را تحمل کنند. علاوه بر این، 7i دو برابر مقاوم‌تر در برابر خط و خش نسبت به شیشه‌های رقیب است.

فرمولاسیون Gorilla Glass 7i به گونه‌ای طراحی شده که برای طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها در قیمت‌های مختلف مناسب باشد و همچنین تمرکز خاصی روی پایداری و محیط‌زیست دارد، زیرا این شیشه برای مدل‌های عمومی و پرفروش استفاده خواهد شد.

Gorilla Glass 7i مقاوم‌تر از همیشه

اما چرا نیاز به 7i احساس شد؟ سال 2024 است و هنوز بسیاری از گوشی‌های حال حاضر بازار مانند Nothing Phone (2a) و Poco F6 Pro که جزء بهترین گوشی های میان رده 2024 محسوب می‌شوند از گوریلا گلس 5 استفاده می‌کنند. برخی دیگر از گوشی ها مانند پیکسل 8a از گوریلا گلس 3 استفاده می‌کنند که در سال 2013 معرفی شد.

GG5 در سال 2016 معرفی شد و 8 سال از عمر آن می‌گذرد؛ به نظر وقت آن رسیده بود که کورینگ با تولید یک محافظ مقاوم‌تر جان تازه‌ای به محصولات میان‌رده بدهد.

شرکت Corning و شرکای آن احساس کردند که نیاز به یک گزینه مدرن‌تر برای دستگاه‌های اقتصادی وجود دارد که بتواند با روند اخیر در قرار دادن نمایشگرهای با کیفیت بالا در مدل‌های میان‌رده مطابقت داشته باشد. نمایشگرهای 10 بیتی و حتی 12 بیتی OLED دیگر نادر نیستند و بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌های متوسط نمایشگرهای سال 2016 که GG5 معرفی شد، شده‌اند. از این رو، نیاز به شیشه‌ای که بین GG5 و Victus قرار بگیرد، احساس شد.

طبق اعلام Corning، اوپو اولین شرکتی خواهد بود که گوشی‌هایش را به گوریلا گلس 7i مجهز خواهد کرد. انتظار می‌رود این شرکت جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر کند.

جالب‌تر اینکه Gorilla Glass 7i علاوه بر گوشی‌ها، برای ساعت‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌هایی که نیاز به شیشه مقاوم در برابر خط و خش و سقوط دارند نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

source

توسط techkhabari