به عنوان صاحب یک کسب‌وکار آیا تابه‌حال با مشکل عدم تعادل در حساب‌ها، گزارشات مالی نادرست و مشکلات مالیاتی مواجه شده‌اید؟ اگر به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستید، نرم افزار فروشگاهی راه چاره شماست. بهترین نرم افزار فروشگاهی علاوه بر حل این مشکلات، بر فروش و سودآوری‌تان تاثیر می‌گذارد. اما با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، چگونه می‌توانید نرم افزاری را پیدا کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد؟ نکات گفته شده در این مقاله به شما در خرید نرم افزار فروشگاهی کمک می‌کند.

نرم افزار فروشگاهی چیست؟

نرم افزار فروشگاهی هوشمند راهکار نرم‌افزاری است که برای مدیریت عملیات‌های مختلف فروشگاه مانند ثبت و صدور فاکتور، مدیریت موجودی، ردیابی فروش، مدیریت مشتری و غیره استفاده می‌شود. قیمت نرم افزار فروشگاهی با توجه به ساده و پیشرفته بودن نرم افزار و امکانات آن متفاوت است.

نرم افزار فروشگاهی چه ویژگی هایی برای کسب و کار دارد؟

نرم افزار فروشگاهی برای ساده کردن فرآیندها، افزایش کارایی و بهبود تجربه خرید کلی مشتریان طراحی شده است. این نرم افزار با طیف گستردۀ ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود، به ابزاری ضروری برای فروشگاه‌هایی تبدیل شده است که به دنبال رقابت در فضای پرسرعت خرده‌فروشی امروزی هستند. اگر قصد خرید نرم افزار فروشگاهی را دارید، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید تا یک انتخاب خوب داشته باشید.

افزایش سرعت فروش

نرم افزار حسابداری با صدور خودکار صورتحساب و همچنین محاسبه خودکار مالیات و تخفیف در فاکتورها باعث تسریع در عملیات فروش شما می‌شود. شما می‌توانید در کمترین زمان فاکتورها را صادر کنید و با روش‌های مختلف پردازش پرداخت، عملیات پرداخت فاکتورها را انجام دهید.

عدم نیاز به حسابدار دستی

نرم افزار خرده فروشی تمام وظایف حسابداری دستی شما را خودکار می‌کند. بدین تریتب زمان شما آزاد می‌شود و می‌توانید از آن برای تعامل بهتر و خدمات‌رسانی به مشتریان استفاده کنید.

مرتب نگه داشتن داده های حسابداری

مرتب نگه داشتن داده‌های حسابداری نه تنها در زمان، بلکه در هزینه شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. نرم افزار حسابداری به جای ثبت پراکنده داده‎ها در دفاتر حسابداری، اطلاعات شما را در یک مکان نگهداری می‌کند و در نتیجه احتمال اشتباهات حسابداری کاهش می‌یابد.

باعث بهبود خدمات مشتری می شود

از نرم افزار فروشگاهی می‌توانید برای جمع‌آوری داده‌های مشتری و بهره‌گیری از آن در برنامه‌های بازاریابی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با نظرسنجی از مشتریان، نواقص خود را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید. با نرم افزار فروشگاهی مشتریان شما از یک تجربه خرید روان لذت خواهند برد.

باعث کنترل موجودی کسب و کار می شود

با مشاهده بی‌درنگ سطوح موجودی، می‌توانید اقلام با موجودی محدود را شناسایی کنید و پیش از اتمام دوباره سفارش دهید. بدین طریق هیچ گاه به دلیل کسری موجودی با کاهش فروش روبرو نمی‌شوید و رضایت مشتریانتان را جلب خواهید کرد.

تصویر کارتونی با مفهوم امکانات متنوع نرم افزار حسابداری

چگونه بهترین نرم افزار فروشگاهی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار خرده‌فروشی برای کسب‌وکارتان، ابتدا باید ویژگی‌های ضروری و موردنیازتان را شناسایی کنید. همچنین در نظر گرقتن عوامل زیر به انتخاب یک نرم افزار خوب کمک می‌کند.

نوع بستر نرم افزار

نرم افزار های فروشگاهی در دو بستر نرم افزاری مختلف تولید می‌شوند. یکی که باید به صورت فیزیکی در محل کسب و کار نصب شود و دیگری که در فضای ابری میزبانی می‌شود. اگر برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید مبتنی بر ابر است، می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز، هفت روز هفته، از هر مکان، صرف نظر از زمان روز یا مکان، به داده‌ها دسترسی داشته باشید. برنامه های ویندزوی نیز سرعت بیشتری دارند و نیازی نیست منتظر پاسخ سرور بمانید.

قابلیت گزارشگیری

قابلیت گزارشگیری یک ویژگی ضروری است که هنگام انتخاب نرم افزار فروشگاهی برای کسب و کار خود باید در نظر بگیرید. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید به راحتی عملکرد فروش خود را پیگیری کنید و گزارش‌های دقیقی را برای تجزیه و تحلیل روندها، شناسایی محصولات پرفروش و تصمیم‌گیری آگاهانه کسب‌وکار تهیه کنید. با دسترسی به داده‌های دقیق فروش، می‌توانید اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید، بر سطح موجودی را نظارت کرده و فروش آینده را پیش‌بینی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا رضایت مشتری را بهبود بخشید و در نهایت باعث موفقیت کسب و کارتان شود.

مدیریت و تعامل با مشتری

مدیریت موثر و تعامل با مشتری برای اداره یک فروشگاه ضروری است. با برنامه باشگاه مشتریان می‌توانید ارتباط بیشتری با مشتریانتان برقرار کنید و آن‌ها را تشویق به تعامل و در میان گذاشتن دیدگاه‌هایشان با فروشگاه خود کنید.

ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی

نرم افزار فروشگاهی این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که داده‌های مشتریانتان را ذخیره کنید. از این داده‌ها می‌توانید برای کمپین‌های بازاریابی و پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کنید. همچنین ویژگی باشگاه مشتریان به شما این امکان را می‌دهد که با طرح‌های تشویقی مختلف مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

مدیریت و ردیابی موجودی

نرم افزار فروشگاهی مدیریت موجودی را برای شما آسان می‌کند. شما می‌توانید موجودی و فروش خود را به راحتی ردیابی کنید. بدین طریق هیچ وقت با کسری یا افزایش بیش از حد موجودی مواجه نمی‌شوید. حتی برخی از نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند در صورت داشتن چندین شعبه، بررسی کنید که چه مقدار از هر کالا در فروشگاه‌های مختلف دارید. و اگر یک کالای محبوب کم شود، سیستم به شما می‌گوید زمان سفارش فرار رسیده است! بنابراین، با استفاده از نرم‌افزار خرده‌فروشی برای ثبت موجودی، مدیریت فروشگاه شما ساده‌تر و هوشمندانه‌تر می‌شود.

تصویر یک سبد خرید کوچک و گوشی موبایلی که صفحه خرید یک فروشگاه آنلاین را نشان می_دهد با مفهوم نرم افزار فروشگاهی برای مدیریت فروشگاه_های انلاین

نرم افزار فروشگاهی بدون صندق فروشگاهی قابل استفاده است؟

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار نمی‌دانند صندوق فروشگاهی چیست و با مزایای صندوق‌های فروشگاهی آشنا نیستند. صندوق فروشگاهی سخت افزاری شامل مانیتور فروشنده، کیبورد، موس، بارکدخوان، فیش پرینتر و سایر سخت افزارهای فروش است که نرم افزار فروشگاهی روی آن نصب می‌شود. نرم افزار فروشگاهی را می‌توانید روی کامپیوترهای خانگی و اداری نیز نصب کنید و برای نصب آن حتما نیازی به صندوق فروشگاهی ندارید؛ اما باید توجه داشته باشید که صندوق فروشگاهی مخصوص عملیات فروش طراحی شده است. این دستگاه‌ها مقاومت سخت افزاری بیشتر و طول عمر بالاتری دارند و هنگام فروش کمتر با مشکلات فنی روبرو می‌شوید. همچنین به دلیل لمسی بودن کارکردن با آن‌ها راحت‌تر است.

جمع بندی

همان طور که در این مقاله گفتیم انتخاب نرم افزار فروشگاهی مناسب برای افزایش سرعت در عملیات مدیریت فروشگاه و موفقیت در بازار رقابتی امروز بسیار مهم است. برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری خوب باید نوع بستر نرم افزار، قابلیت گزارشگیری، مدیریت موجودی و… را در نظر بگیرید.

source

توسط