در آموزش هارد ریست Realme C53 قصد داریم به صورت تصویری، روش ریست فکتوری گوشی ریلمی سی ۵۳ را بیان کنیم. تا انتهای این مقاله در کنار آلومگ باشید.

ریلمی C53، یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت و در عین حال بسیار باکیفیت موجود در بازار ایران است که با امکانات فنی خوبی به فروش می‌رسد. این تلفن هوشمند به صورت پیش‌فرض، به اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI T مجهز شده و از لحاظ نرم‌افزاری، عملکرد بسیار روان نیز دارد. هرچند، در برخی مواقع ممکن است کاربران به واسطه مشکلاتی مانند هنگ کردن، افت سرعت شدید، پر شدن حافظه داخلی، فراموشی رمز عبور و … نیاز به ریست فکتوری ریلمی C53 داشته باشند.


قاب سیلیکونی اصل

توجه داشته باشید که ریست گوشی ریلمی C53، باعث حذف شدن تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی می‌شود و لازم است کاربران پیش از انجام این کار، از تمام اطلاعات خود یک‌بار بکاپ بگیرند.

ریست Realme C53 چگونه انجام می‌شود؟

به صورت کلی، دو راه برای ریست کردن ریلمی C53 وجود دارد که از آنها تحت عناوینی مانند «سافت ریست» و همچنین «هارد ریست» یاد می‌شود.

حالت اول، به معنی تنظیمات کارخانه Realme C53 بوده و از داخل تنظیمات انجام می‌شود. این کار باعث حذف تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شده و می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را هم برطرف کند. در این حالت می‌توان قبل از انجام کار، از تمامی داده‌ها یک‌بار بکاپ هم گرفت.

حالت دوم یعنی هارد ریست Realme C53 که در اصطلاح بازار به آن «فلش دستی» هم می‌گویند، باعث از دست رفتن تمامی اطلاعات شده و لازم است آگاهانه انجام شود.

روش ریست فکتوری گوشی ریلمی C53

برای بازگرداندن گوشی Realme C53 به تنظیمات کارخانه، ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات اضافی (Additional Settings) شوید
  2. گزینه بکاپ & ریست (Backup & Reset) را بزنید
  3. در بخش باز شده، به دنبال گزینه Factory data reset یا «بازیابی داده کارخانه» باشید
  4. گزینه Reset phone یا «تنظیم مجدد تلفن» را بزنید
  5. در مرحله آخر، گزینه پاک کردن همه چیز (Erase Everything) را انتخاب کنید.

روش ریست فکتوری Realme C53، بسیار ساده است و بعد از بکاپ گرفتن از تمامی اطلاعات می‌تواند به شما در حل بسیاری از مشکلات، کمک کند.

آموزش هارد ریست Realme C53

اگر به هر دلیلی تنظیمات کارخانه ریلمی سی ۵۳ به شما کمک نکرد یا امکان انجام آن را نداشتید، چاره‌ای جز استفاده از روش دوم نخواهید داشت.

شیوه هارد ریست Realme C53 بسیار ساده است. مطابق با آموزش Gadget Lover، ابتدا باید گوشی را به صورت کامل خاموش کنید.

شاید برای خاموش کردن دستگاه، از شما رمز خواسته شود و شما رمز را فراموش کرده باشید. در این حالت، ممکن است با مشکل مواجه شوید. برای حل این مسئله و خاموش کردن دستگاه، باید کلیدهای پاور و کاهش حجم صدا را به صورت هم‌زمان فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش شود.

حال برای روشن کردن دستگاه، وارد صفحه ریکاوری شویم. بدین منظور، در حالتی که دستگاه خاموش است، کلیدهای کاهش حجم صدا و پاور را برای چند ثانیه به صورت همزمان نگه دارید؛ سپس به محض نمایش لوگوی realme، دکمه‌ها را رها کنید:

ریست Realme C53

در مرحله بعدی و وقتی عبارت “no command” روی صفحه نمایش داده شده، کلیدهای افزایش حجم صدا و پاور را یک‌بار به صورت همزمان فشار دهید تا صفحه ریکاوری نمایش داده شود. حال با استفاده از کلیدهای صدا، گزینه‌ها را روی wipe data/factory reset قرار داده و با استفاده از کلید پاور، آن را انتخاب کنید؛ در مرحله بعدی نیز باید گزینه factory data reset را با پیمایش گزینه‌ها و فشردن کلید پاور، انتخاب کنید.

بعد از اتمام ریست Realme C53، دستگاه به صورت خودکار راه‌اندازی شده و صفحه راه‌اندازی دستگاه نمایش داده خواهد شد. در

اگر رابط کاربری نمایش‌ داده شده با آنچه بیان کردیم فرق داشت، احتمالا رابط کاربری realme ui recovery شرکت ریلمی نمایش داده شده است که برای استفاده از آن باید به شکل زیر عمل کرد:

سخن پایانی

پیش از اینکه سراغ هارد ریست Realme C53 بروید، توصیه می‌کنیم از گزینه ریست فکتوری یا تنظیمات کارخانه استفاده کنید چرا که شانس از دست رفتن داده‌ها و همچنین انتخاب گزینه‌های خطرناک، به حداقل خواهد رسید.

source

توسط