تابستان امسال قرار است گوشی Galaxy Z Fold 6 به طور رسمی وارد بازار شود. همچنین با توجه به جزییاتی که از بهبود های این گوشی دیده ایم می توان مطمین شد که یک جایگزین عالی تر برای برادر بزرگ تر خود یعنی Galaxy Z Fold 5 خواهد بود. اگر پیش از این مقاله ۱۰ نکته هنگام خرید گوشی تاشو را خوانده باشید در آن به مساله چروک شدن نمایشگر در معرض لولای تاشونده اشاره کرده بودیم. در آخرین اخباری که از گلکسی Z فولد ۶ به گوش ما می رسد به این حقیقت رسیده ایم که قضیه چروک شدن لولای نمایشگر در این گوشی کاملا حل شده است.

گلکسی زد فولد ۶ Galaxy Z Fold 6

ویژگی های اولیه و ظاهری گوشی Galaxy Z Fold 6 (گلسی Z فولد ۶)

اولین چیزی که از این گوشی به نظر می رسد این است که بیش از نسخه قبلی خود، سطح گوشی به نمایشگر اختصاص داده شده است. در کنار این همیشه مشکل گوشی های تاشو ضخامت آن هاست که در گوشی گلگسی زد فولد ۶ این مساله بهبود پیدا کرده و باریک تر شده است.

اندازه نمایشگرهای این گوشی به صورت زیر است:

  • نمایشگر داخلی: ۷.۶ اینچ (و شاید کمی بزرگتر)
  • نمایشگر خارجی: ۶.۲ اینچ (‌و شاید کمی بزرگتر)

سیستم دوربین گوشی گلگسی فولد زد ۶

بنظر می رسد در گلکسی فولد زد ۶ چیز جدیدی برای دوربین در نظر گرفته نشده است. چرا که به تناسب جزییات گزارش شده دوربین با کیفیت زیر ارائه شده است:

  • ۵۰ مگاپیکسل
  • ۱۰ مگاپیکسل
  • ۱۲ مگاپیکسل

البته نرم افزارهای مرتبط با دوربین یک سری بروزرسانی های اولیه داشته اند.

سایر ویژگی های تخصصی گلکسی فولد زد ۶

در این گوشی از پردازنده کواکلام (اسنپدراگون ۸ نسل ۳) استفاده شده که بهترین انتخاب در بین گوشی های هوشمند است. همچنین می توانید روی این گوشی از قلم هوشمند نیز استفاده کنید که به ظاهر باید جداگانه قلم هوشمند سامسونگ موسوم به اس پن را خریداری کنید.

از نظر باتری نیز یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری برای این گوشی در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد ظرفیت باتری برای چنین گوشی با کارکردهای بالا مثل گیم، یک انتخاب متوسط باشد.

گلکسی زد فولد ۶ Galaxy Z Fold 6

بهبود های گلکسی فولد زد ۶ چه بوده اند

با توجه به آن چه که تا کنون به گوش رسیده است، سامسونگ ممکن است از یک لولا با طراحی مجدد و بهینه شده استفاده کند که اساساً می تواند صفحه نمایشی بدون چین و چروک ارائه دهد. این مورد را به طور مشابه در دستگاه های تاشو OnePlus و Oppo دیده ایم. همچنین شنیده‌ایم که سامسونگ ممکن است از تیتانیوم برای گلکسی زد فولد ۶ استفاده کند و احتمالاً به ساخت سبک‌تر و پریمیوم‌تری دست یابد.

یکی دیگر از ویژگی های این گوشی تاشوی جدید سامسونگ این است که احتمالا در حالت بسته شدن این گوشی عرض بزرگتری خواهد داشت. این یکی از بهترین ویژگی هایی است که در گوشی های قبلی نبوده و نقطه ضعف به شمار می آمده است.

 

جزییات نمایشگر گلکسی زد فولد ۶

آنچه بیشتر در اخبار به گوش می رسد این است که گلکسی زد فولد ۶ حالا از نمایشگرهای داخلی و خارجی بزرگتری نسبت به نسل های قبلی خود برخوردار است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه افزایش پیدا کرده است و این یعنی تجربه نمایشی این گوشی به طور فزاینده بهتر شده است.

با توجه به استفاده از شیشه فوق‌العاده نازک ضخیم‌تر در بالای نمایشگر، انتظار می‌رود گلکسی Z Fold 6 فاقد چین و چروک قابل مشاهده باشد. البته بقیه مشخصات و ویژگی‌های این نمایشگر شامل موارد زیر است:

  • نمایشگر OLED
  • نرخ تازه‌سازی دینامیک فوق‌العاده روان ۱۲۰ هرتز
  • پشتیبانی از HDR
  • احتمالاً روشنایی فوق‌العاده بالا

البته باید منتظر باشیم تا ببینیم چه چیزهای اضافه تری برای معرفی نمایشگر گلکسی زد در تابستان به چشم مان خواهد خورد.

گلکسی زد فولد ۶ Galaxy Z Fold 6

معرفی عملکرد نرم افزاری گلکسی زد فولد ۶

در حال حاضر، ما واقعاً انتظار نداریم که سامسونگ از تراشه اگزینوس در هر گونه Galaxy Z Fold 6 استفاده کند. در حقیقت، سامسونگ تاکنون هرگز از تراشه اگزینوس در گوشی‌های تاشو استفاده نکرده است، بنابراین امیدواریم که گلکسی Z Fold 6 سابقه نداشته باشد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا به همان تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده است که به این معنی است که دستگاه تاشویی که در این تابستان منتظرش هستیم باید عملکرد تقریبا مشابهی با این گل سر سبد سامسونگ داشته باشد. و با توجه به اینکه عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گلکسی اس ۲۴ اولترا واقعا عالی است، انتظارات بسیار زیادی از گلکسی زد فولد ۶ داریم. پردازش گرافیکی در جدیدترین اسنپدراگون بسیار دیدنی است، حتی از آخرین تراشه های سری A اپل نیز پیشی گرفته است.

نکته مهم تر این که در گلکسی زد فولد ۶ بروزرسانی های نرم افزاری و امنیتی به مدت سال های متمادی وجود داشته و امید می رود که قدیمی ترین تاشو حداقل تا ۱۰ سال از عمر خود بتواند به این بروزرسانی ها ادامه دهد.

 

وضعیت دوربین گوشی جدید تاشو سامسونگ

در مورد دوربین این گوشی چیز جدیدی به گوش نمی رسد و به نظر می رسد اندک بروز رسانی هایی از نرم افزار های گلکسی فولد زد ۴ داشته باشیم. اما در مورد وضعیت سخت افزاری دوربین گفته شده که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است. همچنین گفته شده است که این گوشی در نهایت بر پایه تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و در نهایت، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.

بنابراین باید متوجه شده باشید که خبری از بهبود سخت افزاری نیست اما بهبودهای نرم افزاری مناسبی در این گوشی نسبت به نسل های قبل تری داده شده است. به طور کلی وقتی به نسل های قبلی گوشی های تاشو سامسونگ نگاه می کنیم انگار این گوشی برای هر چیزی طراحی شده اند جز یک تجربه عکس برداری و فیلم برداری حرفه ای! پس برای این گوشی نیز نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

گلکسی زد فولد ۶ Galaxy Z Fold 6

بررسی کیفیت صدای گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۶

دقت کنید که گوشی گلکسی زد فولد  پا به پای گوشی های پرچم دار سامسونگ در حال ادامه زیست خود است. پس از جهات ویژگی هایی که همه مردم به آن توجه دارند نیز رشد هایی پا به پای گلکسی اس ۲۴ خواهد داشت. دقت کنید که یکی از این ویژگی های همه پسند کیفیت صداست. کیفیت صدای گوشی اخرین نسل از اس سامسونگ عالی است و به نظر می رسد در گلکسی زد فولد ۶ نیز تغییرات رو به مثبت شدن باشد.

 

طول عمر باتری گوشی گلکسی زد فولد ۶

گفته شده که باتری گلکسی زد فولد ۶ همان باتری است که در نسل قبلی یعنی گلکسی زد فولد ۵ قرار دارد. از طرفی چون بهبودی در پردازنده مشاهده می کنیم بنظر می رسد که طول عمر باتری بیشتری در گلکسی زد فولد ۶ تجربه کنیم هر چند ظرفیت باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر است و به طور ثابت ارایه شده است.

همچنین گفته شده که امکان شارژ معکوس و بی سیم برای گوشی گلکسی زد فولد ۶ نیز گزارش شده است که این یک امتیاز عالی برای گوشی جدید تاشوی سامسونگ است.

هر چند ما بر اساس آنچه از منابع نشر داده شده در مورد گلکسی زد فولد ۶ صحبت می کنیم اما می توان دست تاییدی بر برخی ویژگی ها بگذاریم چرا که با رویکرد سامسونگ در طول ۱۵ سال اخیر (حداقل)‌ آشنایی داریم. در عین حال منتظر می شویم تا گلکسی زد فولد ۶ خودش پا به عرصه بازار بگذارد و با تجربه شخصی بتوانیم سر از کار آن بیشتر در بیاوریم.

نظرات و تجربه و پیش بینی های خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع گزارش:

source

توسط