قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه‌ای است که می‌توانید برای سفرکردن انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند مقصد موردنظر شما دور باشد یا نزدیک؛ درهرصورت، با قطار سفری آرام، مطمئن و باکیفیت را تجربه خواهید کرد. شهر قم، به‌عنوان دومین شهر زیارتی کشور، مسافران زیادی دارد که عده زیادی از آن‌ها با قطار به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به قم را دارید، بد نیست با چگونگی خرید بلیط قطار قم آشنا شوید و بهترین مرجع این حوزه را بشناسید.

چرا با قطار به قم سفر کنیم؟

هر بار که بخواهید به شهری سفر کنید، این سؤال در ذهن‌تان شکل می‌گیرد که بهترین وسیله نقلیه برای سفر چیست و کدام انتخاب عقلانی‌تر است. روش‌های مختلفی برای سفر به قم وجود دارند که باید بسته به شرایط، یک مورد را انتخاب کنید. در اغلب مواقع، قطار یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود؛ چراکه مزایای متعددی دارد و بهینه است. به‌عنوان مثال:

  • بلیط قطار ارزان‌قیمت است و می‌توانید با کمترین هزینه سفری دلچسب را تجربه کنید. جالب است بدانید که بلیط قطار قم تهران که یکی از کوتاه‌ترین مسیرهاست، تنها ۱۵ هزار تومان قیمت دارد.
  • سفر با قطار دلپذیر است؛ چون می‌توانید در کنار همراهان‌تان لحظات خوشی را سپری کنید. خوب است بخشی از سفر را به گفت‌وگو اختصاص دهید و بخشی دیگر را به بازی‌کردن، تماشای فیلم یا استراحت بپردازید.
  • قطارها تنوع زیادی دارند. برخی از آن‌ها ارزان‌تر با امکانات کمتر و برخی گران‌قیمت با امکانات بیشتر هستند. دست شما برای انتخاب قطار مناسب کاملا باز است.
  • افراد در هر سن‌وسالی می‌توانند با قطار سفر کنند. با استفاده از این وسیله نقلیه، دیگر نه نگران دردسرهای هواپیما هستید و نه راحت‌نبودن صندلی‌ها و کمبود فضا در خودروی شخصی اذیت‌تان می‌کند.

چگونه بهترین بلیط قطار قم را انتخاب کنیم؟

حالا که با مزایای قطار آشنا شدید، خوب است نحوه خرید بلیط قطار مشهد تهران را نیز بدانید. دانستن چند نکته ساده در این مسیر، سبب انتخاب بهترین نوع بلیط و لذت‌بردن هرچه بیشتر از سفر خواهد شد. برای این‌که بلیط مناسبی را بخرید، باید به این نکات کلیدی توجه کنید:

  • نخستین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، نوع قطار است. قطارها از نوع کوپه‌ای و اتوبوسی هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. قطارهای اتوبوسی ارزان‌تر و سریع‌تر هستند؛ اما فضای شخصی اختصاصی را در اختیارتان قرار نمی‌دهند. قطارهای کوپه‌ای تخت‌های راحتی دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • مورد بعدی، انتخاب خدمات قطار است. قطارهای مختلف باتوجه‌به میزان خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، در کلاس‌های یک تا پنج‌ستاره دسته‌بندی می‌شوند. اگر به خدمات تخصصی و لوکس نیاز دارید، باید قطارهای چهار یا پنج‌ستاره را انتخاب کنید.
  • هزینه، یک فاکتور مهم است که باید در خرید بلیط قطار قم لحاظ شود. برخی قطارها به‌طورکلی ارزان‌قیمت‌تر هستند؛ مثلا قطارهای اتوبوسی از قطارهای کوپه‌ای بلیط ارزان‌تری دارند و قطارهای شش‌تخته هم برای سفرهای اقتصادی مناسب‌اند. در ضمن، قطارها از یک تا پنج‌ستاره، به‌ترتیب گران‌تر می‌شوند.
  • هنگام خرید بلیط قطار مشهد تهران باید به این نکته توجه داشته باشید که این وسیله نقلیه بسیار محبوب است و به‌همین‌خاطر اغلب بلیط‌ های آن در چند روز ابتدای ماه به‌فروش می‌رسند. اگر قصد سفر با قطار را دارید، نباید فرصت را از دست بدهید. حتما از مدتی قبل برای خرید بلیط اقدام کنید.
  • در برخی قطارها، واگن ویژه بانوان وجود دارد که می‌توانید هنگام خرید بلیط قم، آن‌ها را انتخاب کنید تا سفری راحت داشته باشید.

انتخاب مرجعی مناسب برای خرید بلیط چقدر اهمیت دارد؟

هیچ یک از ما دوست نداریم بلیط قطار را با قیمتی گزاف تهیه کرده و درعین‌حال خدمات قابل‌قبولی هم دریافت نکنیم. مسافران به‌دنبال آن هستند که با کمترین هزینه، بهترین خدمات را در اختیار داشته باشند. خدماتی که داخل قطار به شما ارائه می‌شود، مربوط به شرکت ارائه‌دهنده است؛ اما اقداماتی که پیش از سفر انجام می‌دهید، به پلتفرمی ارتباط دارد که بلیط را از آن می‌خرید. انتخاب یک پلتفرم ناشناخته و غیرمعتبر باعث می‌شود که هزینه بیشتری پرداخت کنید و درعین‌حال خدمات موردنیازتان هم به شما ارائه نشود. در یک پلتفرم معتبر و جامع، به طیف گسترده‌ای از قطارهای مختلف دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

فلای تودی؛ مرجعی معتبر برای خرید بلیط قطار و هواپیما

در میان تمام مراجعی که این روزها به ارائه بلیط قطار و خدمات گردشگری مشغول‌ هستند، فلای تودی یکی از قدیمی‌ترین‌هاست. این مجموعه علاوه‌بر بلیط قطار مشهد تهران و بلیط قطار قم، مدت‌هاست به ارائه بلیط هواپیما و خدمات رزرو آنلاین هتل مشغول است. به‌طورکلی، تمام خدمات مسافرتی و گردشگری را می‌توانید به کمک فلای تودی انجام دهید. مزیت اصلی فلای تودی این است که تمام خدمات را با تکیه بر ۸ سال تجربه به بهترین نحو انجام می‌دهد و درعین‌حال کمترین هزینه را در میان مراجع دریافت می‌کند. برای رزرو بلیط قطار در سایت فلای تودی، کافیست وارد قسمت «قطار» شوید و اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. در ادامه، براساس خواسته شما، فهرستی از بلیط ‌ها ارائه خواهند شد که باید یک مورد را انتخاب و پرداخت کنید. به همین راحتی سفری دلچسب و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود.

source

توسط