۱۹کالا در این مطلب قرارست به این موضوع بپردازد که وقتی صفحه ساعت هوشمند روشن نشد، با چه راهکارهایی می‌توان به سرعت مشکل روشن نشدن اپل واچ و ساعت های هوشمند دیگر را برطرف کرد…

از شارژ نکردن ساعت گرفته تا آسیب دیدن صفحه ساعت، دلایل مختلفی هستند که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شوند. گاهی اوقات مواجه شدن با این مسئله آنقدر استرس‌زاست که انجام یک سری راهکارهای ساده و پیش پا افتاده را فراموش می‌کنیم و این واهمه را داریم که نکند ساعتمان خراب شده است. شاید جالب به نظر برسد که بگوییم وقتی کاربران ۱۹کالا به ما گزارش روشن نشدن ساعت هوشمند خود را دادند، با همین راه‌حل‌ها توانستند مشکل خود را حل کنند…

لازم به ذکر است که اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید ۱۹کالا یکی از سایت‌هایی است که فروش ساعت‌هوشمند در مدل‌های مختلف را هم در برنامه داشته و شما می‌توانید علاوه بر مطالعه‌ی بررسی تخصصی آنها مدل مورد نظر خود را نیز خریداری کنید.

علت‌ها و راهکارهای روشن نشدن اسمارت واچ

علت روشن نشدن ساعت هوشمند به دو دسته‌ی مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شود. اگر ساعت شما به دلیل مشکل نرم‌افزاری خاموش شده، به راحتی می‌توانید در منزل آن را درست کنید. اگر راهکارهای زیر به شما کمک نکرد، به احتمال زیاد ساعت شما به دلیل نقص سخت‌افزار، روشن نمی‌شود که در این حالت توصیه‌ی ما به شما این است که آن را برای تعمیر پیش متخصص ببرید.

باتری را چک کنید

بیشتر مواقع، ساعت‌های هوشمند به دلیل سهل‌انگاری کاربران خاموش می‌شوند. وقتی کاربری چند روز ساعت خود را در گوشه‌ای به حال خود رها می‌کند، شارژ باتری مصرف و در آخر خاموش می‌شود.

اکنون وقت آن است که مطمئن شوید شارژ باتری در این موضوع دخیل نیست؛ بنابراین:

  • ساعت خود را بردارید
  • آن را به شارژر مخصوص وصل کنید
  • حداقل ۳۰ دقیقه منتظر بمانید
  • حال به سراغ ساعتتان بروید و با دکمه پاور تلاش کنید تا دوباره روشن شود. اگر نشد، ادامه راهکارها را دنبال کنید.

ریستارت یا ریست

ریستارت و ریست کردن دو معقوله جدا از هم هستند. به این دلیل که ریستارت کردن کار ساده‌تری است، توصیه می‌کنیم که اول این راه را امتحان کنید. اغلب اسمارت واچ‌ها را می‌توان با نگه داشتن دکمه پاور به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه ریستارت کرد. اگر دوباره مشکل برطرف نشد، ریست کردن ساعت را امتحان کنید. اینکه با چه روشی ساعت شما ریست می‌شود، به نوع برند بستگی دارد. در کل، اساس این روش این است که دکمه‌ی پاور و یک دکمه دیگر را حدود ۱۰ ثانیه فشار دهید.

از آنجایی که بیشترین گزارشی که دریافت کردیم در مورد روشن نشدن اپل واچ بوده است، تصمیم گرفتیم تا نمونه روش ریست کردن این نوع ساعت را به شما آموزش دهیم:

  • دکمه پاور و دیجیتال را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • بعد از آن به سرعت دکمه پاور را فشار دهید تا زمانیکه لوگوی اپل نمایان شود.

البته در نظر داشته باشید که در نسخه‌های مختلف اپل‌واچ ممکن است این روش متفاوت باشد.

چرا ساعت هوشمند روشن نمی شود

چک کردن شارژر

ممکن است کابل شارژر ساعتتان خراب شده باشد. برای اینکار از کسی که شارژر مشابهی دارد بخواهید تا ساعت شما را شارژ کند و نتیجه را بررسی کنید. البته اگر ساعت شما به صورت وایرلس شارژ می‌شود، حتماً شارژری را برای امتحان انتخاب کنید که مخصوص مدل ساعت شما ساخته شده است.

آپدیت نرم‌افزار

به سراغ اپلیکیشن نصب شده روی گوشیتان بروید و چک کنید که آیا آپدیت جدیدی آمده یا نه… اغلب اوقات دلیل روشن نشدن ساعت هوشمند آپدیت نکردن است.

باتری جدید

اگر باتری اسمارت واچتان قابل تعویض است، امتحان کردن یک باتری جدید ممکن است این مشکل را حل کند. حال که صحبت از باتری شد، بد نیست به یک موضوع دیگر هم اشاره کنیم. اکنون ساعت‌های هوشمند زیادی هستند که در کنار داشتن قیمتی اقتصادی، عمر باتری حدود یک هفته را همراه با بیشتر قابلیت‌ها ارائه می‌کنند. برای انتخاب بین این محصولات، باید به سایتی مراجعه کنید که تنها برندهای اصل را عرضه می‌کند و از این نظر هم توانسته اعتماد خریداران زیادی را جلب کند. شما می‌توانید در صفحه قیمت ساعت هوشمند لیست محصولات متنوع در قیمت‌های مختلف را مشاهده کنید.

یکبار ساعتم را ریستارت کردم و دیگر روشن نشد

گاهی اوقات کثیف بودن صفحه ساعت، می‌تواند در روند تاچ صفحه اختلال ایجاد کند. اول این صفحه را با یک دستمال لطیف تمیز کنید، سپس ساعت خود را ریست کید. می‌توانید برای این کار وارد تنظیمات اپلیکیشن اصلی شوید. در آخر هم چک کنید که آپدیت جدیدی برای ساعتتان ارسال شده، یا خیر…

یکبار ساعتم را ریستارت کردم و دیگر روشن نشد

آسیب فیزیکی

به تازگی صفحه ساعتتان شکسته یا آن را به داخل آب انداخته‌اید و اکنون می‌پرسید که چرا ساعت هوشمند روشن نمی شود؟ ممکن است یک آسیب این شکلی موجب رخ دادن این اتفاق شده باشد. اگر هزینه‌ی تعمیر زیاد است، به حدی که می‌توانید به جای آن ساعتی جدید را خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید ساعت هوشمند است. در سایت ۱۹کالا لیست متنوعی از محصولات مختلف از برندهای مطرح بازار را می‌توانید مشاهده کنید.

راه‌حل آخر

اگر هیچ یک از این راه‌ها جوابگو نبود و هنوز می‌پرسید که چرا اپل واچ روشن نمی شود دیگر وقت آن رسیده پیش فردی کارشناس بروید و از او بخواهید اسمارت واچ شما را تعمیر کند.

امیدواریم که شما هم مانند کاربران ۱۹کالا توانسته باشید که با راهکارهای این مطلب مشکل خود را برطرف نمایید.

source

توسط