اگر متوجه شده اید که برخی اپلیکیشن های گوشی تان مثل اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ و یا به طور کلی هر اپلیکیشنی به درستی کار نمی کند یکی از اولیه ترین راه حل ها که می تواند همه چیز را درست کند این است که اقدام به پاک کردن کش گوشی کنید. این راه حل مخصوصا در گوشی هایی که فضای زیادی ندارند بسیار توصیه شده و راه حل گره گشایی است. در ادامه می خواهیم کمک کنیم که موفق به پاک کردن کش اینستاگرام شوید.

کش اینستاگرام چیست

کش پوشه ای در حافظه داخلی گوشی هوشمند است که فایل های موقت و کپی های صفحه در آن نگهداری می شود. اینها بیشتر تنظیمات کاربر، گذرواژه‌های ذخیره‌شده، کوکی‌ها، محتوای دانلود شده قبلی، گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های تکمیل‌شده هستند. همه اینها باعث افزایش سرعت دستگاه و برنامه اینستاگرام می شود.

کش برای نمایش محتوای فوری و صرفه جویی در استفاده از داده های سلولی شما مهم است. برنامه اینستاگرام برخی از صفحات را به جای بارگیری از شبکه از طریق اینترنت، از کش بارگیری می کند. به همین دلیل به نظر می رسد که برنامه سریع کار می کند.

اما هنگامی که حافظه بیش از حد بارگیری می شود، برنامه اینستاگرام ممکن است کار نکند یا کند کار کند، خطا می دهد، خراب می شود، به روز رسانی یا بارگذاری محتوا را متوقف می کند. به روز رسانی برنامه ممکن است یک راه حل باشد. اما اغلب اتفاق می‌افتد که باید کش اینستاگرام را پاک کنید تا دوباره به خوبی کار کند.

یک ترفند ضروری برای همه: روش عوض کردن رمز اینستاگرام با پیامک و ایمیل

با پاک کردن کش گوشی چه می شود

با پاک کردن کش گوشی برای هر نرم افزار خاص، هر چیزی که از قبل به طور اتوماتیک دانلود شده اند و در این پوشه قرار گرفته اند (پوشه کش نرم افزار) پاک می شوند. مثلا در اینستاگرام معمولا عکس ها و ویدیوهایی که در حال گشت و گذار در اینستاگرام و اکسپلور و حتی در فید دیده اید ذخیره می شوند. بنابراین آنچه دیده اید پاک می شود. در چنین شرایطی اگر بخواهید دوباره همان محتوا را ببینید احتمالا باید با سرعت کمتری آن ها را ببینید چرا که دسترسی از کش به آن ها قطع شده است.

هر چیزی که روی اینستاگرام خود اپدیت کرده اید و قرار داده اید (اعم از پست و استوری ها) همچنان با پاک کردن کش گوشی در اینستاگرام می ماند. چرا که شما آن ها را روی سرور اینستاگرام آپلود کرده اید نه روی گوشی!

 

نحوه پاک کردن کش اینستاگرام در ایفون

برای پاک کردن کش اینستاگرام در ایفون کافی است که اپلیکیشن را یک بار حذف نصب و دوباره نصب کنید! خیال تان راحت باشد که همه چیز نظیر اطلاعات ورود و غیره روی گوشی تان حفظ می شود.

این روال را به طریق زیر انجام دهید:

  1. روی General کلیک کنید.
  2. iPhone Storage را انتخاب کنید.
  3. Delete App را انتخاب کنید.

دقت کنید که اگر اشتباها روی Offload App کلیک کنید اپلیکیشن شما حذف می شود اما کش ها همچنان باقی می مانند.

پاک کردن کش اینستاگرام

دقت کنید که دوباره بعد از پاک کردن کش اینستاگرام توسط پاک کردن این نرم افزار، نسخه جدید اینستاگرام را نصب کنید.

بیشتر بیاموزید: چطور پیج اینستاگرام را بیزینسی کنیم؟

آموزش پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید

کاربران اندرویدی در این زمینه خوش شانس تر از کاربران پلتفرم های iOS هستند چرا که برای پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید نیاز به پاک کردن اپلیکیشن نیست. دستورالعمل پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید در زیر آ‌مده است:

  1. به Apps & notifications بروید.
  2. لیست اپلیکیشن ها را کامل باز کنید تا بتوانید اینستاگرام را پیدا کنید.
  3. Instagram را انتخاب کنید.
  4. به Storage & cache بروید.
  5. Clear cache را انتخاب کنید.

پاک کردن کش اینستاگرام اندروید

پاک کردن کش اینستاگرام اندروید

برنامه هایی که کش در اینستاگرام را پاک می کنند

برنامه های مختلفی وجود دارند که به طور اتومات به مدیریت حافظه های مختلف گوشی می پردازند. از جمله آن ها می توانند کش های اپلیکیشن ها را تا حدودی مدیریت کنند. اما دقت کنید که بسیاری از این برنامه ها فقط محتویات تکراری را حذف می کنند. این گونه نرم افزارها شاید بتوانند تا حدی روی کش اینستاگرام اثر بگذارند. اما برای وقتی که اپلیکیشن با خطا مواجه می شود یا نرم افزار به دلیل اختلالات کش مسدود می شود کار خاصی برای تان نمی کنند.

برای نصب یکی از این نرم افزارها کافی است در گوگل پلی یا اپ استور اپل عبارت Instagram Cache cleaner را سرچ کنید تا لیستی از آن ها را ببینید. بعد می توانید از این لیست نرم افزاری را دانلود کنید که از نظر شما کارا تر و بهتر و جذاب تر و مفید تر است. یک روش درست برای انتخاب بهترین برنامه در مارکت های اندرویدی و iOS این است که به رتبه بندی ها و نظر کاربران توجه کنید.

 

پاک کردن سابقه سرچ کمکی شبیه به پاک کردن کش اینستاگرام

ما می خواهیم کاری کنیم که اپلیکیشن اینستاگرام سریع تر کار کند. یکی از این کارها این است که سابقه جستجو را پاک کنید. این کار امتیاز دیگری دارد و آن هم این که می توانید اینچنین به حفظ حریم خصوصی خود بپردازید.

شیوه پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام

برای پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام ۲ راه وجود دارد که متفاوت اند اما خروجی هر دو یکسان است.

پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام با اکسپلور

یکی از سریع ترین راه ها برای پاک کردن سابقه جستجو کمک گرفتن از صفحه اکسپلور است. این کار را می توانید در ایفون و اندروید و حتی از طریق مرورگر انجام دهید:

برای این کار:

  1. وارد صفحه اکسپلور شوید و روی مکان جستجو در کنار ذره بین کلیک کنید.
  2. See All را مطابق عکس کلیک کنید تا تمام آن چه سرچ کرده اید قابل مشاهده شود.
  3. Clear all را انتخاب کنید.

پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام با اکسپلور

شاید بخواهید فقط یکی دو تا یا تعداد دلخواهی از گزینه های سرچ شده را پاک کنید. در چنین شرایطی کافی است روی دکمه ضربدر در کنار آن عبارت ضربه بزنید.

پاک کردن کش اینستاگرام

بدین ترتیب می توانید سرعت بهتری را تجربه کنید.

پاک کردن سابقه جستجو از طریق صفحه پروفایل اینستاگرام

از طریق صفحه پروفایل و تنظیمات نیز می توانید هر چه را که در اینستاگرام سرچ کرده اید را پاک کنید. (به طور کلی یا تک تک).

  1. در صفحه پروفایل روی سه خط موازی در سمت راست و بالا یا سه نقطه اپشن کلیک کنید (ایفون و اندروید)
  2. Your activity را انتخاب کنید.
  3. Recent searches را انتخاب کنید.
  4. Clear all را انتخاب کنید.

پاک کردن کش اینستاگرام

دقت کنید که برای پاک کردن المان های جستجو شده به طور تک تک می توانید مثل دستورالعمل بالا، روی ضربدر در کنار هر عبارت ضربه بزنید تا حذف شوند.

پاک کردن کش اینستاگرام به شما کمک می کند تا مشکل کار کردن با این نرم افزار حل شود و سرعت کار با اینستاگرام بالا برود. آیا برای افزایش سرعت اینستاگرام تجربه دیگری دارید؟ ان را در بخش نظرات بنویسید.

منبع کمکی:

 

source

توسط techkhabari.ir