شرکت اپل در طول سال‌های فعالیت خود پیشرفت زیادی کرده است و محصولات الکترونیکی را با تنوع بالا در تمام نقاط دنیا عرضه می‌کند و شناخته‌شده‌ترین تولیدکننده‌ این حوزه محسوب می‌شود. تبلت اپل، موبایل اپل و محصولات جانبی این برند طرفداران بسیار زیادی دارند.

انواع محصولات برند اپل

برند اپل تقریبا تمامی ابزارهای هوشمند را تولید می‌کند:

موبایل و گوشی اپل

موبایل‌های اپل در بین محصولات این برند طرفداران زیادی دارند زیرا مویابل‌های اپل مجهز به دوربین‌های بسیار قدرتمند هستند. دوربین‌های موبایل اپل مناسب عکاسی و فیلم‌‌برداری حرفه‌ای هستند که با پردازنده‌های بسیار قوی طراحی‌شده‌اند. هر نسل از گوشی‌های آیفون معمولا در نسخه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. به‌عنوان مثال، iphone12، iphone 12 pro و iphon12 promax همگی یک نسل هستند.

برای تشخیص اپل اصل از فیک باید اپل استور گوشی را با استفاده از برنامه ایتونز در گوشی آیفون چک کرد. اگر متصل کردن گوشی به اپل استور و اپل آیدی مشکلی نداشته باشد گوشی اصل است. اما، اپل فیک یا تقلبی به اپل استور یا آیتونز متصل نمی‌شود.

قیمت این محصول بین ۳۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان متغیر است.

تبلت اپل

شرکت اپل تبلت‌هایی با نام iPad طراحی کرده است که بسیار قدرتمند هستند و برای مقاصد آموزشی و طراحی مختلف کاربرد دارند. اصل بودن تبلت اپل را از طریق زیر مشخص کنید:

  • ابتدا در دیوایس خود وارد Settings شوید و به بخش General بروید.
  • سپس با وارد شدن به قسمت About، سریال نامبر را کپی کنید.
  • با ورود به سایت https://checkcoverage.apple.com/، سریال نامبر را در قسمت Enter your serial number وارد کنید.
  • در قسمت Please enter the code کد به هم ریخته را وارد کنید و در آخر گزینه Continue را بزنید.

مورد اول Valid Purchase Date اصل بودن دستگاه را نشان می‌دهد. اگر به جای این جمله، عبارت دیگری نوشته شود یعنی دستگاه مورد تایید اپل نیست.

مورد دوم Telephone Technical Support یا خدمات تلفنی به مدت ۹۰ روز است که Active بودن و یا Expired بودن آن اهمیتی ندارد.

مورد سوم یا Repairs and Service Coverage نشان می‌دهد که دستگاه شما گارانتی دارد یا خیر.

قیمت آی پد اصل از ۱۷ میلیون تا حدودا ۹۰ میلیون تومان متغیر است.

ساعت هوشمند اپل

اپل واچ با سینک شدن به گوشی آیفون امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که پاسخ به تماس‌های تلفن به وسیله اپل واچ، استفاده از اپل واچ به‌عنوان کلید خودرو و منشی تلفنی و ضبط صدا از جمله این قابلیت‌ها هستند.

برای تشخیص اصل بودن اپل واچ باید سریال نامبر اپل واچ را در سایت رسمی اپل وارد کنید. اگر در کنار تیک سبز عبارت Valid Purchase Date نمایش داده شد اپل واچ اصل است، اما اگر پیام خطا دریافت کردید محصول فیک است.

اپل واچ تا حدودا ۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مک بوک اپل

برای تشخیص اصل بودن مک بوک اپل باید اتصال آن به سایر محصولات اپل را بررسی کنید.

یک مک بوک اصل و سالم به‌راحتی به سایر دستگاه‌ها همچون گوشی یا آی‌پد متصل می‌شود. روش دیگر بررسی پورت‌ها است. در ساخت دستگاه‌های اپل تعدادی پورت یا درگاه کاربردی به‌صورت ثابت تعبیه شده است. بنابراین، تشخیص اصل بودن مک بوک از طریق پورت‌های آن راحت است. معمولا تمامی مک بوک‌ها مجهز به پورت‌های USB تایپ سی در تمامی و یک جک هندزفری هستند.

قیمت مک بوک اپل بین ۳۰ میلیون تا ۳۴۰ میلیون تومان در بازار امروز متغیر است.

لوازم جانبی گوشی و تبلت

برند اپل انواع هندزفری، هدفون، کابل شارژ اضافه و انواع قاب و کاور مناسب برای گوشی‌های آیفون و همچنین آی پد و مک بوک را با تنوع بالا به بازار عرضه کرده است.

با مقایسه اتصالات و حکاکی‌های لیزری می‌توان اصل و فیک بودن لوازم جانبی اپل را بررسی کرد. به‌عنوان مثال، پایه کانکتور لایتنینگ در نمونه‌های اصلی کابل‌های لایتنینگ به USB، به شکل یکپارچه است و اتصالات آن نیز به‌صورت سرگرد و دایره‌ای شکل بوده و به رنگ نقره‌ای یا طلایی است. اما سطح مدل‌های تقلبی غیریکنواخت و حتی ناصاف به‌نظر می‌رسد. لبه کابل نیز تیز مانند است و رنگ پریدگی نیز در آن مشاهده می‌شود.

قیمت لوازم جانبی اپل بسته به نوع محصول متفاوت است. به‌عنوان مثال، کابل تا ۲۰۰،۰۰۰ تومان و قاب آن تا ۷۰۰،۰۰۰ تومان نیز موجود است.

اوتانا یک اپل استور معتبر

نمایندگی رسمی و ثبت شده برند اپل در ایران موجود نیست. با این حال، اپل‌استور های معتبری در ایران وجود دارد که این محصولات را عرضه می‌کنند. یکی از اپل استور های معتبر فروشگاه اوتانا است. اوتانا از عرضه‌کنندگان این محصولات با قیمت مناسب محسوب می‌شود که با تولیدکندگان، وارد‏کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران همکاری نزدیکی دارد.

قیمت‏‌ کالاهای عرضه‌شده در اپل استور اوتانا کاملا رقابتی و مناسب است و ارائه خدمات پس از فروش، این فروشگاه را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. ارائه طرح‏‏‌های تشویقی اپل استور اوتانا برای خریداران همراه با تخفیف‏‌های جذاب همواره موردتوجه مشتریان است و اوتانا از این طریق از مشتریان وفادار خود قدردانی می‌کند.

سرعت بهینه و سهولت استفاده از وب سایت اپل استور اوتانا یکی از اولویت‌‌های این فروشگاه است. همه کارکنان فنی و تخصصی آن نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورند تا با ارائه با‏کیفیت‏‌ترین و به‏‌روز‏ترین سرویس‏‌های مبتنی بر وب و تسهیل تمامی فرآیندهای بررسی، انتخاب و خرید کالا در وب سایت اوتانا، خدماتی شایسته و تجربه‌ای خوشایند را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورند.

خرید اینترنتی محصولات از اپل استور اوتانا

در اپل استور اوتانا می‌توانید محصول مورد نظر خود را در رنگ‌های مختلف، مشکی، سفید و طلایی پیدا کنید. با مقایسه این محصولات و بررسی نظرات کاربران تصمیم درستی گرفته و سپس سفارش خود را ثبت کنید.

یکی از بهترین روش‌های خرید اینترنتی محصولات اپل از جمله آی پد، آیفون و اپل واچ در ایران خرید اینترنتی از فروشگاه اوتانا، عرضه‌کننده برند اپل است. با خرید از این فروشگاه، اصالت و سلامت کالا تضمین شده است و اطلاعات کافی درباره‌ محصول در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

اپل سریال نامبر تمامی دستگاه‌ها را پشتیبانی نمی‌کند. پس، عدم شناسایی شماره سریال محصول مورد نظر همچون تبلت اپل و ipad لزوما نشان‌دهنده‌ فیک بودن دستگاه نیست. با این حال، بهترین راه خرید محصولات اپل، خرید از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر از جمله وب سایت اوتانا است.

فروشگاه اینترنتی اپل استور اوتانا با ارائه محصولات اپل به مشتریان خود، توانسته است نیاز طرفداران اپل را برآورده نماید.

نوشته اپل استور اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

source

توسط techkhabari.ir