پس از افشاگری‌ها و پخش شایعات متعدد، سرانجام شرکت سونی از گوشی مورد انتظار سونی اکسپریا 1 مارک 6 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام رونمایی کرده است.

بالاخره گوشی جدید شرکت سونی با نام Sony Xperia 1 VI برای عرضه به بازاهای جهانی معرفی شده است. سونی در این گوشی، از همان فرمول آشنا در نسل قبلی یعنی Xperia 1 V استفاده کرده اما اصلاحات خوشایندی را در آن اعمال کرده که می‌تواند آن را به یکی از بهترین گوشی‌های 2024 تبدیل کند. برای آگاهی از کلیه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت این گوشی در ادامه با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت و مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 6

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در نسل جدید اکسپریا 1 سونی اعمال شده، حذف پنل OLED با نسبت تصویر 21:9 و وضوح 4K و رو آوردن به پنل معمولی 6.5 اینچی با نسبت تصویر 19.5:9 و وضوح 1080 در 2340 پیکسل بوده است.

سونی اکسپریا 1 مارک 6

با این حال، حداکثر روشنایی صفحه نمایش افزایش یافته و از 900 نیت به 1300 نیت رسیده است. همچنین، به لطف فناوری LTPO، نمایشگر قادر است که به طور هوشمند نرخ نوسازی را بین 1 تا 120 هرتز تنظیم کند. این در حالی است که نرخ نوسازی در سونی Xperia 1 V تنها میان دو گزینه 60 و 120 هرتز متغیر بود.

این تغییر قطعا تاثیر مثبتی در عمر باتری خواهد داشت. سونی نیز اعلام کرده که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اکسپریا 1 VI با یک بار شارژ برای دو روز استفاده متوالی، آماده به کار خواهد بود. این باتری در عرض 30 دقیقه با شارژر 30 واتی، 50 درصد شارژ می‌شود و به لطف فناوری Battery Care و شارژ تطبیقی ​​اکسپریا، حداقل 80 درصد از ظرفیت خود را تا پس از 4 سال حفظ خواهد کرد.

سیستم صوتی سونی Xperia 1 VI با وجود بلندگوهای استریو، صدای بلندتر و باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز وجود دارد که با مدار صوتی جدید، خروجی بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

سونی اکسپریا 1 مارک 6

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سونی اکسپریا 1 VI به جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 با 12 گیگابایت رم مجهز شده است. ساکنان اروپا، این سخت افزار را با 256 گیگابایت حافظه داخلی دریافت می‌کنند، در حالی که خریداران در ژاپن و شرق آسیا از نسخه 512 گیگابایتی بهره‌مند می‌شوند.

سونی در این گوشی پرچمدار یک محفظه بخار قرار داده که کمک زیادی به کنترل گرما می‌کند. فناوری FPS Optimizer نیز به صورت پویا درصد فعالیت CPU و نرخ فریم را بسته به محیط بازی تنظیم می‌کند. پس می‌توان گفت که این گوشی برای گیمرها هم یک گزینه ایده‌آل است.

سونی اکسپریا 1 مارک 6

سیستم دوربین اکسپریا 1 مارک 6 تا حد زیادی مشابه نسل قبلی است؛ اما یک‌سری تغییرات اساسی وجود دارد که می‌تواند تفاوت بزرگ و مثبتی را در عکاسی ایجاد کند. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی 1/1.35 اینچی بدون تغییر باقی مانده اما حالت 48 مگاپیکسلی فول رزولوشن را ارائه می‌کند. داخل این دوربین یک لنز 24 میلی‌متری یا دیافراگم f/1.9 و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر قرار گرفته است. دوربین اولتراواید نیز همان لنز موجود در نسل قبلی یعنی یک واحد 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 16 میلی‌متر و PDAF است.

سونی اکسپریا 1 مارک 6

تغییر اصلی و اساسی در دوربین زوم بوده که در آن به جای لنز 85-110 میلی‌متری نسل قبل، از سنسور 1/3.5 اینچی 85 تا 170 میلی‌متری (3.5 برابر تا 7.1 برابر) استفاده شده است. از تغییرات دیگری که در تنظیمات دوربین اعمال شده می‌توان به فوکوس نزدیک‌تر دوربین تله فوتو (فوکوس نزدیک 4 سانتی‌متری در زوم 2 برابر) و حالت تله ماکرو اختصاصی در فاصله 120 میلی‌متر اشاره کرد.

هر دو طرف گوشی با گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده و پنل پشتی شیشه‌ای مانند مدل قبلی، دارای روکش مات میکروفابریکیشن است. یک نوار بافت‌دار هم در امتداد کل فریم آلومینیومی کشیده شده است.

سونی اکسپریا 1 مارک 6 با سیستم عامل اندروید 14 عرضه می‌شود و سه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید به همراه چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کند. این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز تیره با قیمت اولیه 1399 یورو / 1299 پوند از اوایل ماه ژوئن در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 6 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

source

توسط techkhabari