در رویداد اخیر موسوم به آپدیت بهاره، خبرهایی از اپلیکیشن ChatGPT به گوش می رسید. به طور خلاصه این نرم افزار هم اکنون در دسترس کاربران مک است و تا آخر سال ویندوزی ها هم از ‌آن بهره مند خواهند شد. از زمانی که  نسخه وب چت جی پی تی روی کار آمده است، انتظار داشته ایم که OpenAI این برنامه را از حالت تحت وب درآورد و آن را محدود به مرورگر نکند. تا این که خبر دار شدیم که این برنامه در حال حاضر به macOS محدود است و به عضویت ChatGPT Plus نیاز دارد، اما کاربرانی که از آن به صورت رایگان استفاده می کنند و عضویت پلاس ندارند، چند هفته پس از راه‌اندازی به آن دسترسی خواهند داشت.

نحوه دانلود امن نرم افزار ChatGPT دسکتاپ

دقت کنید که سازنده این سرویس اعلام کرده است که هر وبسایتی به غیر از وب سایت رسمی چت جی پی تی که به صورت https://chatgpt.com شناخته می شود، اگر مدعی ارائه نسخه دسکتاپ این برنامه هوش مصنوعی هستند، در حال کلاهبرداری هستند.

بنابراین تنها راه این است که به وب سایت اصلی ChatGPT بروید و فرآیند دانلود نسخه های پیشنهادی را از آن جا دنبال کنید.

OpenAI برنامه دسکتاپ ChatGPT خود را در کنفرانس مطبوعاتی “”Spring Updates” یا به روز رسانی های بهار” در ۱۳ مه معرفی کرد. نکته برجسته این کنفرانس GPT-4o بود، یک مدل هوش مصنوعی جدید که به طور قابل توجهی سریعتر و هوشمندتر از GPT-4 Turbo است. همه کاربران، از جمله کاربران رایگان، می‌توانند با قابلیت‌های Vision، Memory، Browse و Advanced Data Analytics به GPT-4o دسترسی داشته باشند. در پایان، کاربران رایگان و پولی به یک حالت صوتی دسترسی خواهند داشت که به طور موثر ChatGPT را به هوش مصنوعی فیلم Her تبدیل می کند.

 

معرفی امکانات اپلیکیشن ChatGPT مک

وقتی به برنامه دسکتاپ چت جی پی تی نگاه می کنیم این برنامه تقریبا با آنچه در انونسمنت ها یا همان معرفی ها دیده ایم متفاوت است و ما را راضی نمی کند. اما خب قرار است که این برنامه همیشگی باشد و احتمالا در بروزرسانی های متعدد باب میل مان خواهد شد.

ظاهر و شکل و شمایل و عملکرد برنامه دسکتاپ ChatGPT بسیار شبیه به وب‌سایت ChatGPT است. از این شباهت می توان به هیستوری مکالمه ها با چت جی پی تی اشاره کرد که در سمت چپ و در کنار نوار کناری قرار دارد. البته سایر ویژگی ها نیز درست همانجا قرار دارند که در نسخه وب آن دیده شده است.

البته این مکالمات با وب سایت ChatGPT و اپلیکیشن موبایل همگام سازی می شوند و می توانید در هر زمان که بخواهید، دکمه اشتراک گذاری را فشار دهید تا یک مکالمه به اشتراک گذاشته شود.

اپلیکیشن ChatGPT

مهم‌تر از آن، می‌توانید از یک میانبر صفحه کلید ساده (Option + Space) برای نمایش یک پنجره کوچک ChatGPT در هر زمان استفاده کنید. این پنجره کوچک بسیار شبیه به ابزار جستجوی Spotlight macOS است، که به نظر من عمدی است، زیرا آنها از اتصالات کلید تقریباً یکسان استفاده می کنند. این پنجره کوچک باید هنگام تولید، کپی و چسباندن متن برای کارهای حرفه‌ای یا خلاقانه مفید باشد، اگرچه می‌توانید اسکرین‌شات‌ها یا سایر تصاویر را برای تجزیه و تحلیل سریع به داخل پنجره بکشید. برخی از قابلیت های بینایی و صوتی GPT-4o نیز در برنامه دسکتاپ گنجانده شده است. می‌توانید از برنامه بخواهید به عنوان مثال به آنچه روی صفحه نمایش شما است نگاه کند، یا نماد هدفون را فشار دهید تا مکالمه صوتی شروع شود.

 

نسخه اپلیکیشن ChatGPT ویندوز کی دردسترس است

متأسفانه، این برنامه در زمان راه اندازی فقط در macOS در دسترس است. یک نسخه ویندوزی از اپلیکیشن ChatGPT برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. البته کاربران ویندوزی نیز  از امکانات هوش مصنوعی برخوردارند. دقت کنید که Copilot در ویندوز تعبیه شده است و روی GPT-4 Turbo اجرا می شود. برای اطلاع از جزییات کوپایلوت ویندوز این مطلب را از دست ندهید.

اگر کاربر پلاس هستید، امروز می‌توانید برنامه دسکتاپ ChatGPT را از وب‌سایت ChatGPT نصب کنید. کاربران رایگانی که می خواهند برنامه دسکتاپ را امتحان کنند، می توانند چند هفته صبر کنند یا با ورود به وب سایت ChatGPT و باز کردن منوی کشویی انتخاب مدل در بالای صفحه اصلی، اشتراک Plus را باز کنند.

منبع گزارش:

وبسایت howtogeek

 

source

توسط