اگر تا به امروز به بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود فکر نکرده اید می توانید به راحتی با ۴ گامی که گویا آی تی در این مطلب به شما پیشنهاد می کند، اقدام به توسعه کسب و کار خود در اینستاگرام کنید. با این شیوه می توانید برند خود را به دید بسیاری از کاربران برسانید و مشتری ها و به تبع آن، درآمد خود را افزایش دهید.

دقت کنید که استفاده از اینستاگرام برای رشد کسب و کار با مدیریت صفحه شخصی اینستاگرام تان متفاوت است و دقت و توجه بیشتر و حرفه ای تری می طلبد. در این مطلب نکات اولیه را به شما می آموزیم و لینک های آموزشی مفید در گویا آی تی را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام با تنظیم business account

قبل از این که بخواهید فعالیت حرفه ای خود را برای تجاری کردن پیج اینستاگرام تان را شروع کنید لازم است که حساب شخصی که از آن استفاده می کنید را به یک حساب بیزینسی تبدیل کنید. این قابلیت رایگان است و هر کس می تواند از آن استفاده کند. ضرورت بیزینسی کردن پیج اینستاگرام در این است که اکانت بیزینسی دارای قابلیت های ردیابی هایی است که به شما کمک می کند کسب و کار خود را آنالیز کنید و آن را بهبود ببخشید.

در ادامه گام های لازم برای تبدیل یک پیج ساده شخصی اینستاگرام به business account را آموزش داده ایم:

  1. وارد پروفایل خود شوید و از سمت راست و بالا روی آیکون همبرگر (سه خط افقی روی هم) یا سه نقطه آپشن کلیک کنید تا به تنظیمات بیشتر دسترسی داشته باشید.
  2. روی Settings and privacy کلیک کنید.
  3. در این قسمت با کمی اسکرول به پایین Account type and tools را پیدا کنید و انتخاب کنید.
  4. گزینه Switch to a professional account را انتخاب نمایید.
  5. Continue را انتخاب کنید (شاید لازم باشد چند بار این کار را کنید).
  6. Category را انتخاب کنید و بعد از تنظیمات Done را بزنید.
  7. در این مرحله Business را انتخاب کنید. البته می توانید Creator را هم انتخاب کنید که مزیت های خاص خود را دارد.
  8. جزئیات اطلاعات تماس را اضافه یا ویرایش کنید، سپس از نوار لغزنده استفاده کنید تا انتخاب کنید که آیا می خواهید اطلاعات تماس خود را در پروفایل خود نشان دهید یا خیر، سپس روی Next ضربه بزنید (یا برای رد شدن از این مرحله روی Don’t use my contact info ضربه بزنید).
  9. اگر قصد دارید حساب تجاری اینستاگرام خود را با یک صفحه تجاری فیس بوک متصل کنید، دستورالعمل ها را برای اتصال حساب خود به صفحه فیس بوک خود دنبال کنید. انتخاب این گزینه برای شما اختیاری است. اما اگر میخواهید از قابلیت های خرید در اینستاگرام استفاده کنید یا از پلن های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید به این گزینه نیاز دارید.
  10. در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که ویژگی های اضافی را به حساب خود اضافه کنید، مانند گفتن اهداف خود به اینستاگرام، افزودن جزئیات به مجموعه خود و افزایش مخاطبان. اگر می‌خواهید این را برای بعد ذخیره کنید، روی X در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا این پنجره بسته شود و به پروفایل خود بازگردید.

این تمام چیزی است که هر پیج که قصد انجام تجارت در اینستاگرام دارد باید از اول روی آن کار کند و این تنظیمات را انجام دهد.

بیشتر یاد بگیرید: میخواهم فالوور بخرم چکار کنم؟

اطلاعات بیزینسی خود را به بایو اضافه کنید

بایو شما بهترین معرف شما در اولین نگاه مشتریان شما است. به شما این فرصت داده شده که در ۱۵۰ کاراکتر و یا کمتر خودتان و برندتان را معرفی کنید و کمک کنید تا هدف برند و کسب و کارتان را به مشتریان و کاربران اینستاگرام معرفی کنید.

در ادامه نکات مهم دیگری برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام وجود دارد که به اختصار در مورد هر کدام توضیح داده ایم:

عکس پروفایل:‌ اکثر برندها از لوگوی خود استفاده می کنند. عکس پروفایل شما به صورت ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل نمایش داده می شود (به صورت دایره ای برش خورده)، اما در اندازه ۳۲۰×۳۲۰ ذخیره می شود، بنابراین این اندازه ای است که باید آپلود کنید.

لینک در بایو: شما می توانید تا ۳ لینک در بایو (بیوگرافی) خود قرار دهید که این لینک ها می تواند مخاطب شما را به صفحه محصولات شما در وب سایت، کمپین های مهم و غیره هدایت کند.

اطلاعات تماس: یکی از بهترین کارها در بایو این است که اطلاعات تماسی خود را در این قسمت قرار دهید. دقت کنید که این اطلاعات تماسی در دید عموم قرار خواهد گرفت.

دکمه‌های اقدام: در صورت لزوم، می‌توانید دکمه‌ای اضافه کنید که به مشتریان امکان رزرو یا اقدام خاص یا سفارش غذا را می‌دهد. برای استفاده از این ویژگی، به یک حساب کاربری با یکی از شرکای اینستاگرام نیاز دارید. برای انجام این تنظیمات روی Edit profile ضربه بزنید، سپس به پایین اسکرول کنید تا به Action Buttons بروید.

هایلایت ها و کاورهای استوری: هایلایت استوری اینستاگرام راه دیگری برای به حداکثر رساندن فابلیت اطلاع رسانی شما در پروفایل تان است. در اینجا می توانید هر چیزی در مورد برند، محصولات و خدمات و تجربه مشتریان را بنویسید. هایلایت ها به شما کمک می کند استوری هایتان را دسته بندی کنید.

بیشتر بخوانید: چند تا هشتگ روی ریلزها بنویسیم؟

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

کاتالوگ محصولات خود را اضافه کنید

برای تگ کردن محصولات در محتوای اینستاگرام یا اجرای انواع خاصی از تبلیغات اینستاگرام، باید یک کاتالوگ محصول ایجاد کنید. این تنظیمات در Meta’s Commerce Manager قابل انجام است.

  1. به Commerce Manager بروید و روی Start Now کلیک کنید، سپس Create a catalog را انتخاب کنید و Get started را مجددا انتخاب کنید.
  2. Ecommerce را انتخاب کنید.
  3. Next را بزنید.
  4. اگر فروشگاهی در یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Shopify یا BigCommerce دارید، روی Connect to an ecommerce platform کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را برای ایجاد کاتالوگ خود دنبال کنید. در غیر این صورت، روی Upload product info کلیک کنید، کاتالوگ خود را لیست کنید و روی Next کلیک کنید.
  5. روی View catalog کلیک کنید تا کاتالوگ شما باز شود، سپس Add items را بزنید و محصولات خود را یکی یکی اضافه کنید.

بدین ترتیت می توانید از قابلیت کاتالوگ سازی اینستاگرام برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.

 

تنظیمات تکمیلی بیزینسی کردن پیج اینستاگرام برای شروع فروش بین المللی

وقتی که مطمین شدید که کاتالوگ خود را در اینستاگرام تکمیل کرده اید نوبت به فعال کردن SHOP اینستاگرام تان می رسد. دقت کنید که اگر می خواهید فروش بین المللی داشته باشید این قسمت برای شما ضرروی است.

  1. ابتدا به صفحه Get started  بروید.
  2. در ادامه Get started را انتخاب کنید.
  3. روی Create a shop کلیک کنید.
  4. Get started را بزنید
  5. Next را بزنید.
  6. در ادامه کانال های فروش از پیش انتخاب شده را بررسی کنید و در صورت نیاز حساب ها را اضافه یا کم کنید.
  7. حساب/کانال فروش را که می خواهید فروشگاه خود را به آن متصل کنید، انتخاب کنید. اگر در حال فروش در Shopify یا پلتفرم شریک دیگری هستید، روش پرداخت خود را (Checkout method) تغییر دهید تا این موضوع را منعکس کند. وقتی همه چیز تنظیم شد، روی Next کلیک کنید.
  8. در مرحله بعد، کشورهایی را که می خواهید محصولات خود را به آنها ارسال کنید، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که خرید اینستاگرام در همه جا در دسترس نیست. می‌توانید از میان کشورهای موجود در منوی کشویی انتخاب کنید.
  9. ایمیل کسب و کار خود business email را اضافه کنید. اینجا جایی است که هر گونه ارتباطی در مورد فروشگاه اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد.
  10. سبد کسب و کار خود را انتخاب کنید یا یک نمونه جدید ایجاد کنید. روی Next کلیک کنید.
  11. کاتالوگی را که می خواهید برای فروشگاه خود استفاده کنید انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. برای انتخاب یک کاتالوگ، باید شرایط واجد شرایط بودن کاتالوگ برای مغازه ها را داشته باشد. بعداً نمی‌توانید این کاتالوگ را تغییر دهید. توجه: اگر از قبل کاتالوگ ندارید، این مرحله را نخواهید دید.
  12. جزئیات فروشگاه خود را بررسی کنید، توافق نامه فروشنده را بررسی کرده و با آن موافقت کنید و برای تکمیل ایجاد فروشگاه خود، روی Finish setup کلیک کنید.

بدین ترتیب شما ساده ترین و ابتدایی ترین کارها برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود انجام داده اید. بدین صورت می توانید شروع به رشد کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی کنید. دقت کنید که استراتژی های لازم برای شروع کار در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. اگر گاهی خطایی در مدیریت پیج خود داشته باشید اینستاگرام پیج شما را معدوم می کند و از دسترس کاربران خارج می کند. بنابراین برای اینکه کارهای موفقیت آمیز روی پیج خود کنید لازم است که دستورالعمل های رساندن پیج اینستاگرام به اکسپلور را دقیق مطالعه و اجرا کنید.

منبع کمکی:

source

توسط