دانشگاه مدیپول استانبول
کوین علی مدیر عامل Organon
با حسن نیت از کوین علی استفانی ریچی در این داستان مشارکت داشت.
در عصر ارتباط جهانی بی‌سابقه، پویایی رهبری با محو شدن مرزها در حال تکامل است و نیروی کار به طور فزاینده‌ای متنوع می‌شود.
اما چگونه رهبران، چه با تجربه و چه در حال ظهور، می توانند به طور موثر در این چشم انداز به هم پیوسته در حال تغییر وفق دهند؟
به گفته مدیرعامل Organon کوین علی، رهبران می توانند از طریق کنجکاوی فرهنگی قوی و تنوع جنسیتی در چشم انداز به هم پیوسته ما به موفقیت دست یابند.
سفر علی نشان دهنده انعطاف پذیری و سازگاری است.
او در کالیفرنیا به دنیا آمد، چند سالی را در بغداد گذراند و در هشت سالگی به آمریکا بازگشت. این تجربه بین‌المللی اولیه زمینه را برای حرفه‌ای فراهم کرد که قاره‌ها و فرهنگ‌ها را در بر می‌گرفت.
او پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و مدرک MBA از دانشگاه سانتا کلارا، با مرک به شغلی در صنعت داروسازی پرداخت و به طور پیوسته در رتبه‌های بالاتر رفت و در نهایت پیشروی توسعه بین‌المللی شرکت بود. او که شاهد چالش‌های جهانی در سلامت زنان بود، به رهبری تشکیل Organon، یک شرکت فرعی از Merck & Co، با مأموریت تغییر و پیشرفت مراقبت‌های بهداشتی زنان کمک کرد.
کوین علی در طول 25 سالی که در خارج از کشور گذرانده و برای مرک کار می‌کرد، نقش‌های مختلفی در سراسر جهان داشت. از خدمت به عنوان یک مدیر محصول در خاورمیانه، تا تصدی سمت مدیر بازاریابی در مصر، و مدیر عامل در ترکیه و آلمان، تجربیات او طیف متنوعی از بینش‌های رهبری را بافته است.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز با بهره 5 درصدی سپتامبر 2023 توسط کسیدی هورتون مشارکت‌کننده. علی می گوید.
رهبری در میان فرهنگ ها یکی از چیزهایی که او آموخته این است که سبک های مدیریتی را با فرهنگ های متنوع تطبیق دهد. او توضیح می دهد که مدیریت موثر شامل ظرفیت درک محیط و تعیین بهینه ترین رویکرد است.
به عنوان مثال، در آلمان، او رویکردی دموکراتیک تر و مردمی را پذیرفت، در حالی که در ترکیه، او به سمت یک روش تا حدودی سلسله مراتبی گرایش داشت و تشخیص داد که برای انجام وظایف در زمینه های خاص بازار مناسب تر است.
علی می‌گوید: «اگر می‌خواهید در یک نوع شرکت چندملیتی و جهانی موفق شوید، باید چیزی را داشته باشید که من آن را CQ می‌نامم، این همان چیزی است که من آن را ضریب فرهنگی در نظر می‌گیرم و تفاوت‌های ظریف را درک می‌کنم.
رهبران باید خود را در فرهنگ های محلی غوطه ور کنند و برای یادگیری زبان وقت بگذارند تا درک عمیقی از روش های مذاکره و نحوه عملکرد تجارت در مناطق مختلف داشته باشند.
توصیه او برای رهبرانی که به خارج از کشور می روند؟ ناراحتی را در آغوش بگیرید.
علی می گوید: «هیچ کتاب قانون وجود ندارد، هیچ دستور العملی وجود ندارد – فقط تجربه وجود دارد. “برای اینکه یک رهبر خوب تا عالی باشید، باید دائماً یک پا را روی آن زمین محکم و یک پا را در ورطه داشته باشید.”
علی معتقد است، یکی از مهم‌ترین اشتباهات رهبران آمریکایی یا آمریکایی در خارج از کشور، انتخاب استعدادهای اشتباه است. این زمانی اتفاق می‌افتد که آن‌ها افراد را صرفاً بر اساس تسلط مفروضشان به زبان انگلیسی یا همسویی آن‌ها با شیوه‌های تجاری فرهنگی آمریکایی انتخاب می‌کنند. و با این حال، این رویکرد ممکن است همیشه موثرترین نتایج را هنگام مدیریت یک شرکت تابعه محلی یا چارچوب منطقه ای به همراه نداشته باشد.
انجام تجارت در کانادا، ایالات متحده، بریتانیا، و شاید حتی فرانسه اغلب حول محور معاملات مالی می چرخد، در حالی که در بسیاری از نقاط دیگر جهان، تجار ممکن است ایجاد روابط شخصی را در اولویت قرار دهند، که اغلب نمونه آن دعوت از مشتریان به شام ​​یا حتی هدیه دادن گل به آنهاست. شرکا
فرهنگ آمریکایی بر سرعت و کارایی تاکید دارد. علی نشان می دهد که چگونه تمرکز بر پیشرفت سریع با بی حوصلگی برخی از حرفه ای های جوان برای بالا رفتن از نردبان نمونه است – ویژگی که اغلب با ژنرال Z مرتبط است.
اعتماد فراتر از قراردادهای معاملاتی است. این شامل پرورش مداوم روابط است.
تفاوت‌های مرتبط با جنسیت واضح است که سن و فرهنگ می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر رهبری داشته باشند. با این حال، شایان ذکر است که عوامل مختلفی، از جمله جنسیت، نیز ممکن است تأثیرگذار باشند.
به گفته علی، که به اشتراک می‌گذارد این برابری جنسیتی به تیم مدیریت ارشد نیز تسری پیدا می‌کند، ارگانون دارای نیروی کار متعادلی است، با توزیع یکنواخت 50 درصد مردان و 50 درصد زنان در کل شرکت. هیئت مدیره این شرکت با حضور 70 درصد از زنان و 30 درصد از مردان برجسته است.
علی، که این موفقیت را به رویکردی نسبت می دهد که کمتر بر روش های مدیریت سلسله مراتبی متکی است، می گوید: «زنان تیم رهبری ارشد من، به ویژه رئیس بازرگانی من، احتمالاً بزرگترین پیروانی را دارند که تا به حال در صنعت دیده ام. او می‌گوید: «از آنچه من توانستم شاهد آن باشم، این تنها یک جنبه است که فکر می‌کنم تفاوت ایجاد می‌کند.
به نظر او، برخی از رهبران زن اغلب تعهد قوی و تمرکز تزلزل ناپذیر بر اهداف بلند مدت نشان می دهند، در حالی که برخی از همتایان مرد ممکن است تمایل داشته باشند استراتژی های خود را بر اساس شرایط فعلی تطبیق دهند.
او می‌گوید: «مدیران زن که من دیده‌ام بیشتر بر روی آن هدف نهایی متمرکز هستند و برای رسیدن به آن صبورتر هستند. “این چیزی است که ما می توانیم یاد بگیریم.”
به گفته کوین علی، پرورش فرهنگ کار در کار ترکیبی، تغییر به سمت کار از راه دور پس از همه‌گیری، تعادل بین کار و زندگی را بهبود می‌بخشد، اما ممکن است چالش‌های رقابتی طولانی‌مدت ایجاد کند. تعامل حضوری و حفظ شبکه های شرکت برای یک فرهنگ کاری پر رونق بسیار مهم است.
او می‌گوید: «ما متوجه شده‌ایم که می‌توانیم به همان اندازه سازنده باشیم [کار از خانه]، اما در عین حال، زمانی که به‌عنوان فردی، به‌ویژه به‌عنوان یک فرهنگ، با هم وقت نمی‌گذرانید، چیزی را از دست می‌دهیم.
علی می‌گوید: وقتی فردی زمان زیادی را به دور از تعامل با همکاران در یک شرکت می‌گذراند، در خطر تبدیل شدن به یک «بدوی دیجیتال» قرار می‌گیرد و القای ارتباطات ضروری که اهمیت زیادی در یک سازمان دارند، چالش برانگیز است.
او هشدار می‌دهد که با توجه به اینکه روش کار معمولاً به شبکه‌هایی که افراد ایجاد می‌کنند متکی است، به‌ویژه شبکه‌هایی که به صورت متقابل گسترش می‌یابند، و این پیوندها در صورت اولویت‌بندی کار از راه دور ممکن است به شدت آسیب ببینند.
او می گوید: “من معتقدم که نوع رویکرد ترکیبی بهترین راه است زیرا در غیر این صورت چیزی را از دست می دهید.”
سفر علی بینش های ارزشمندی را برای رهبران مستقر و نوظهور ارائه می دهد. پذیرش سازگاری، کنجکاوی افزایش یافته برای آگاهی فرهنگی، و تنوع جنسیتی کلیدی برای رهبری موفق در چشم انداز به هم پیوسته ما است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. برخی از کارهای دیگر من را اینجا ببینید. کارل مور من استاد دانشکده مدیریت Desautels، دانشگاه مک گیل هستم و بیش از 20 سال است که دانشیار کالج گرین تمپلتون، دانشگاه آکسفورد بوده است. قبل از آن من از سال 1995 تا 2000 در دانشکده دانشگاه آکسفورد بودم. همچنین در زمینه آموزش اجرایی و برنامه های MBA در استنفورد، مدرسه بازرگانی هاروارد، IMD، LBS، INSEAD، آکسفورد، مک گیل، USC، دوک، داردن، و کمبریج تدریس کرده ام. من 28 مقاله در مجلات داوری، 10 کتاب، و بیش از 3600 استناد به Google Scholar دارم. در 20 سال گذشته من با هنری مینتزبرگ کار کرده ام. آموزش و اجرای برنامه های رهبری.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط techkhabari