سئو سایت
SVP Marketing CUJO AI، 13 سال تجربه بازاریابی برای شرکت های فناوری، دکترای اقتصاد، بیش از 48 مقاله در مجلات اقتصادی.

Hinterhaus Productions 2016 پارادایم بازاریابی دیجیتال از استراتژی‌های دیجیتال ساده و آزمایش‌شده با زمان به آزمایش‌های نوآورانه تبدیل می‌شود و من معتقدم این تکامل ادامه خواهد داشت.
در حالی که اطلاعات زیادی در مورد تاکتیک های دیجیتال وجود دارد، همه چیز برای کسب و کار شما قابل اجرا نیست. این بدان معنی است که درک اینکه چه رویکردی در صنعت و جایگاه خاص شما به خوبی کار می کند بسیار مهم است. بازاریابان دیجیتال این روزها تجربیات شخصی سازی شده و همه کاناله را در اولویت قرار می دهند، اما آیا این ایده خوبی برای برند شماست؟
برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال جامع که متناسب با نیازهای بازاریابی کسب و کار شما باشد، پاسخ به این سؤال و سایر سؤالات مهم ضروری است.
در تجربه من، تیم‌های بازاریابی دیجیتال که روی رویکرد خود تمرکز می‌کنند و مستند می‌کنند، نسبت به آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند، احتمال موفقیت بیشتری دارند. با وجود این، SmartInsights دریافت که 44٪ از شرکت ها در بازاریابی دیجیتال شرکت می کنند اما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال محکم ندارند.
این یک فرصت روشن برای کسب و کار شما است تا با ایجاد و اجرای یک استراتژی دیجیتال موفق، از رقبا پیشی بگیرد. از فوریه 2020، Statista گزارش داد (paywall) که مدیران بازاریابی به طور متوسط ​​13.2٪ از درآمد شرکت های خود را به بازاریابی اختصاص می دهند (از 7٪ تا 10٪ در سال های گذشته).
برای سازمان‌ها مهم است که یک استراتژی دیجیتالی قوی برای دسترسی به مشتریان خود و جذب آنها داشته باشند. مطمئن شوید که برای شروع کمپین های بازاریابی آنلاین خود، روی اصول زیر از یک استراتژی دیجیتال موفق کار می کنید.
اطلاعات بیشتر برای شماNetflix: Marvel Dud در میان فیلم‌های جدید در سرویس استریم این هفته هیوستون راکت‌ها سومین بسته را در پیش‌نویس آینده NBA فرود می‌آورند، چون نیکس و رنجرز نیویورک را مجذوب خود می‌کند.
با تحقیق کامل در مورد رقبا، مخاطبان هدف و انتظارات یا شاخص های بازار برای صنعت خود شروع کنید. این به شما کمک می کند تا اهداف و مخاطبانی را که باید با استراتژی خود هدف قرار دهید، درک کنید.
در اینجا چیزی است که باید بدانید:
• مخاطبان شما: درک مخاطبان، الگوهای خرید و رفتار آنها برای برقراری ارتباط و تعامل موفق با آنها بسیار مهم است.
• رقبای شما: درک فعالیت های رقبای خود به صورت آنلاین ضروری است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا همان رویکرد می تواند برای شما کارساز باشد یا خیر. با تجزیه و تحلیل نحوه بازاریابی و تبلیغ رقبای شما، می توانید بینش های ارزشمندی به دست آورید و آنها را به تاکتیک های قابل دوام برای برند خود تبدیل کنید.
• انتظارات بازار: تجزیه و تحلیل رقبا همچنین الگوهای در حال ظهور و استانداردهای صنعت را به شما نشان می دهد. این داده‌ها را با مطالعه عمیق خواسته‌های کاربران تقویت کنید، و ایده نسبتاً خوبی از آنچه باید برای جذب آنها به صورت آنلاین انجام دهید، خواهید داشت.
تعریف و تعیین اهداف
تعیین اهداف و اهداف برای استراتژی دیجیتال شما ممکن است یک کار واضح به نظر برسد. با این حال، بسیاری از شرکت ها در اینجا کوتاهی می کنند.
تعیین اهداف مشخص در مراحل اولیه برنامه ریزی مهم است و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار استفاده از رویکرد SMART است. اهداف شما باید این باشد:
• خاص: شما باید هدف خود را به وضوح مشخص کنید و آنچه را که می خواهید به آن برسید مشخص کنید.
• قابل اندازه گیری: اهداف و اهداف شما باید شامل معیارهایی باشد که می توانید برای تعیین اثربخشی و موفقیت استراتژی خود، آنها را تحت نظر داشته باشید.
• قابل دستیابی: برای شما بسیار مهم است که بتوانید وظایف لازم برای رسیدن به اهداف خود را انجام دهید. شما باید اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید و منابع، پول و زمان کافی برای ممکن کردن آنها در اختیار داشته باشید.
• واقع بینانه: اهداف و مقاصد باید قابل دستیابی و واقع بینانه باشند.
• محدود به زمان: یک دوره مشخص برای دستیابی به اهداف خود تعیین کنید. در آن مرحله، باید ارزیابی کنید که آیا موفق بوده اید یا خیر و بسنجید که آیا باید به دنبال این هدف ادامه دهید یا خیر.
هنگامی که سند هدف خود را در ابتدای راهبرد خود آماده می کنید، می توانید در طول مسیر به آن مراجعه کرده و پیشرفت خود را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین، انجام این کار به شما اهداف قابل اندازه گیری می دهد که به تیم شما کمک می کند.
شامل سهامداران
همانطور که در حال شکل گیری و اجرای استراتژی خود هستید، باید گروه های ذینفع را در شرکت خود بگنجانید. این شامل تیم بازاریابی، تیم روابط عمومی، تیم فروش، مدیریت بالاتر و غیره می شود.
دریافت نظرات آنها می‌تواند تلاش‌های کلی بازاریابی دیجیتال شما را افزایش دهد، زیرا فرآیند خود را بهبود می‌بخشید تا آنها را با اهداف سازمانی خود هماهنگ کنید.
در حالی که بینش ذینفعان در مراحل اولیه بسیار مهم است، اگر طرف‌های درگیر فعالیت‌های شما را مدیریت کنند، می‌تواند پیچیده باشد. اطمینان حاصل کنید که مرزهای مشخصی را تعیین کرده اید تا همه بدانند در کجا به بازخورد آنها نیاز است و اهداف بازاریابی دیجیتال شما با اهداف ذینفعان شما همسو باشد.
پیام رسانی را تعریف کنید
اغلب، شرکت‌ها آنقدر درگیر انجام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال خود می‌شوند که برنامه‌ریزی استراتژی پیام‌رسانی اصلی خود و شناسایی هدفشان برای برقراری ارتباط را نادیده می‌گیرند.
علاوه بر این، پیام‌های شما باید با اهداف بازاریابی و مرتبط با شرکت شما هماهنگ و سازگار باشد. به عنوان مثال، وب سایت های تجارت الکترونیکی بر تبلیغ پیشنهادات یا محصولات فصلی تمرکز می کنند. هدف آنها، پس از همه، افزایش فروش است. از سوی دیگر، شرکت‌های B2B ممکن است از افراد بخواهند که با آنها ارتباط برقرار کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد پیشنهادات خود دریافت کنند یا اعتبار آنها را ارتقا دهند.
بهتر است چند پیام محوری در برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید و آن را از طریق کمپین های خود تبلیغ کنید. همچنین، سعی کنید پیام های خود را با تمرکز بر 1 تا 2 موضوع ثابت و واضح نگه دارید تا به مخاطبان خود در جذب بهتر پیام ها کمک کنید.
حضور بین کانالی را حفظ کنید
یک استراتژی دیجیتالی به خوبی تعریف شده، همراه با پلتفرم‌ها و کانال‌های متعدد، می‌تواند به طور موثر به شما کمک کند تا به مخاطبان مناسب دست پیدا کنید و پیام خود را با موفقیت بیشتری منتقل کنید.
شما باید روی ایجاد تعامل و تعامل با کاربران خود تمرکز کنید و در عین حال چندین نقطه تماس را به طور همزمان در سراسر وب ایجاد کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید تغییری در الگوی خرید مشتریان شما در کانال های مختلف وجود دارد. در این صورت، باید پیام‌ها و محتوای خود را برای آن کانال‌های خاص تنظیم کنید تا به آنها پاسخ دهد.
هنگامی که یک کمپین خاص را تبلیغ می کنید، پیام خود را در همه پلتفرم ها ثابت و منسجم نگه دارید و محتوا را سفارشی کنید تا از قدرت هر کانال استفاده کنید.
بسته بندی
یک استراتژی دیجیتالی خوب برنامه ریزی شده در نهایت تلاش های بازاریابی شما را افزایش می دهد و فروش را افزایش می دهد. با این حال، برای دستیابی به هدف اصلی کمپین خود، باید از بینش و اطلاعات دقیق استفاده کنید. ایجاد یک کمپین دیجیتال مستحکم می‌تواند کاملاً غیرممکن باشد، اگر از قبل یک پایه مشخص که بر اساس داده‌های به موقع، دقیق و مرتبط ساخته شده باشد، نداشته باشید.
برای درک و اجرای موفقیت آمیز این اصول در استراتژی دیجیتال خود زمان کافی صرف کنید. شما باید بازده سرمایه گذاری خود را افزایش دهید و تیم بازاریابی دیجیتالی یکپارچه تری داشته باشید.
شورای ارتباطات فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Indre RavivSVP بازاریابی هوش مصنوعی CUJO، 15 سال تجربه بازاریابی برای شرکت های فناوری، Ph.D. اقتصاد، بیش از 60 مقاله در مجلات تجاری.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط techkhabari