اخیراً گوگل، به‌روزرسانی جدیدی از سیستم Find My Device را برای کاربران آمریکایی و کانادایی مدل‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ارائه داده است. این به‌روزرسانی اجازه می‌دهد تا گوشی‌ها، حتی در صورت خاموش یا تمام شدن باتری، به‌راحتی قابل مکان‌یابی باشند.
گوشی جدید پیکسل 8a با استفاده از پردازنده‌ی تنسور G3، از سیستم Find My Device پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی، کاربران قادرند حتی در حالت خاموش، گوشی خود را به‌مدت چندین ساعت مکان‌یابی کنند. سیستم Find My Device با استفاده از دستگاه‌های اندرویدی دیگر، مکان تقریبی گوشی را مشخص می‌کند.


بیشتر بخوانید:


سیستم Find My Device چگونه عمل می‌کند؟

در آخرین مدل گوشی‌های گوگل، امکان به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی با سایر گوشی‌های اندرویدی از طریق بلوتوث وجود دارد. بعد از دریافت موقعیت مکانی و رمز‌گذاری آن، اطلاعات به سرورهای گوگل ارسال می‌شود.

گوگل اعلام کرده است که بلوتوث در خانواده‌ی پیکسل 8 برخلاف سایر گوشی‌های اندرویدی، چندین ساعت پس از خاموش شدن دستگاه فعال می‌ماند، که این موضوع باعث می‌شود تا گوشی‌ها حتی در حالت خاموش قابل ردیابی باشند.

 

براساس یافته‌های اخیر، پیکسل 8a از قابلیت Powered-Off Finding پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به معنای وجود سخت‌افزار تخصصی برای مکان‌یابی در حالت خاموش است.

کاربران می‌توانند با عضویت در سرویس Find My Device هنگام خرید گوشی جدید پیکسل 8a از این قابلیت بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که در صورت انتخاب گزینه‌های Off یا Without network در تنظیمات، این قابلیت فعال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط techkhabari