مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغات بر روی پلتفرم‌های خارجی را به دلیل خروج ارز از کشور ممنوع اعلام کرده است.

عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغات بر روی پلتفرم‌های خارجی را ممنوع اعلام کرد. او در این باره توضیح داد:«ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌‌ها و پلتفرم‌های خارج  خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور می‌شود ممنوع است. این وزارتخانه نظارت بیشتری بر فعالیت‌های تبلیغاتی اعمال خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: سایت های اینترنت 5G به 1500 عدد می‌رسد

در مصوبه ای که پیش تر توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب شده بود، اعلام شد:«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف مدت یک ماه طرحی را برای ترغیب تولیدکنندگان محتوا و کسبوکار‌های فعال در سکو‌های خارجی به‌منظور فعالیت آنها، صرفاً در سکو‌های داخلی آماده کند و برای تصویب در شورای معین ارائه دهد.» در بند دیگری از مصوبه شورای عالی فضای مجازی آمده است : «هرگونه تبلیغ اشخاص حقوقی در بستر سکو‌های خارجی غیرمجاز ممنوع است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیمای، فرماندهی کل انتظامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوه قضائیه مکلف به اجرایی‌سازی و تأمین لوازم آن بوده و هر ۳ ماه یکبار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی کشور ارائه می‌دهند.»

اکنون وزارت ارشاد نیز مخالفت خود را اعلام کرده است. محمدیان می‌گوید:«هم راستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.»

وی افزود:«بر اساس ماده ۳ آئین‌نامه تأسیس و نظارت بر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.»

محمدیان خاطرنشان کرد:«این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات، شرکت‌ها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شده‌ایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.»

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز نمایند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت تبلیغات بر روی پلتفرم‌های خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

source

توسط techkhabari