تراشه های سه نانومتری اگزینوس سامسونگ به تولید انبوه می‌رسند. این شرکت ابتدا در سال 2022 تولید این تراشه ها را شروع کرده و توانست در همان ابتدا رقیب سر سخت خود، TSMC را شکست بدهد. اکنون پس از گذشت تقریباً دو سال، سازنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی تقریباً آماده تولید انبوه شده است.Synopsys یک شرکت اتوماسیون طراحی الکترونیک است که در تولید این تراشه‌ها با سامسونگ همکاری می‌کند. به نظر می‌رسد سامسونگ برای اینکه بتواند بازدهی و عملکرد تراشه های سه نانومتری خود را به حداکثر برساند این همکاری را آغاز کرده است. اکنون این دو شرکت با انتشار بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که در حال آماده شدن برای ورود به فاز تولید انبوه تراشه سه نانومتری اگزینوس سامسونگ هستند.


بیشتر بخوانید:


تراشه های سه نانومتری اگزینوس سامسونگ

این دو شرکت اکنون به مرحله نهایی، که به تاپینگ اوت معروف است، رسیده‌اند. در این فرآیند، طرح به کارگاه ارسال می‌شود تا بتوانند ماسک‌هایی (Photomasks) را برای تولید انبوه بسازند. انتظار می رود که تولید انبوه آن در چند ماه آینده آغاز شود.

این غول فناوری پیش‌تر نیز تراشه‌های سه نانومتری تولید کرده بود اما تراشه‌های جدید کارایی بهتری داشته و از فرآیند 3 نانومتری Gate All Around (GAA) سامسونگ Foundry استفاده می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که تراشه‌های سه نانومتری سامسونگ اولین بار کجا استفاده می‌شود اما این احتمال وجود دارد که اولین تراشه 3 نانومتری به شکل Exynos 2500 SoC برای سری Galaxy S25 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اولین تراشه های سه نانومتری اگزینوس سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:androidauthority

source

توسط techkhabari