آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم‌های بیشتر هواوی دسترسی این شرکت به پردازنده‌های اینتل و کوالکوم را محدود کند. پیش از این نیز ایالات متحده محدودیت‌های زیادی برای شرکت‌های چینی ایجاد کرده بود؛ اما اینبار محدودیت‌های اقتصادی بیشتری گریبانگیر هواوی خواهد بودتحریم‌هایی که آمریکا بر علیه هواوی اجرا کرده ابعاد گسترده‌ای دارد، اما بیشترین آسیب متوجه تولید گوشی‌های هوشمند شده است. در پی تصمیم جدید ایالات متحده، غول فناوری چینی به لحاظ فعالیت‌های تجاری در زمینه کامپیوترهای شخصی محدود‌تر خواهد شد و دیگر نمی‌تواند از پردازنده‌های اینتل و کوالکوم در محصولات جدیدش استفاده کند.


بیشتر بخوانید:


پردازنده‌های اینتل و کوالکوم

این تحریم‌ها فقط یک روز پس از معرفی دو لپ‌تاپ جدید از سری MateBook از شرکت هواوی، به نام‌های MateBook 14 و MateBook X Pro اعمال شده است. هر دو از پردازنده‌های اینتل سری Core Ultra استفاده می‌کنند.

طبق برخی اسناد و اخبار، آمریکا مجوزهای صادرات محصولات اینتل و کوالکام به هواوی را لغو کرده و وزارت بازرگانی آمریکا به سرعت آن را اجرایی کرده است.

هنوز مشخص نیست که تحریم‌های جدید چه اثری بر روی هواوی خواهد داشت و کدام پردازنده‌ها تحت تحریم قرار می‌گیرند. شرکت کوالکام نیز در گزارش مالی‌اش اعلام کرده که توقعی از درآمدی از سوی هواوی در سال 2025 ندارد.

اما برای هواوی دسترسی به پردازنده‌های کوالکام ضروری نیست، زیرا این شرکت در حال حاضر از تراشه‌های خود به نام کرین استفاده می‌کند که در هر نسل با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

منابع: phonearenareuters

source

توسط techkhabari