یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از هر سفر باید انجام دهید، برنامه‌ریزی‌ست که شامل انتخاب مقصد و رزرو محل اقامت با توجه به نوع مقصد شما می‌شود. پس از آن باید یک لیست از جاذبه‌های شهری که به آن سفر می‌کنید را تهیه کرده و بر اساس علاقه‌مندی‌هایتان اولویت‌بندی کنید. این کار تا چند سال پیش شاید چندان ساده نبود و نیاز به برنامه‌ریزی‌های سخت و پیچیده مثل رفتن به مقصد و جستجوی اقامتگاه‌ها به‌صورت تک به تک و موردی داشت که علاوه‌بر ریسک بالای پر شدن ظرفیت آن‌ها، نیاز به صرف زمان زیادی داشت و باعث هدر رفتن زمان مفید سفر می‌شد.

این در حالی‌ست که در چند سال اخیر برنامه‌ریزی برای سفر با وجود پلتفرم‌ها و سایت‌های رزرو ویلا و اقامتگاه بسیار ساده شده و می‌توانید با یک جستجوی آنلاین و وارد کردن نام مقصد در سایت شب، لیست کاملی از ویلا، سوئیت، خانه و اقامتگاه‌های موجود در یک مقصد را مشاهده کنید.

یک مزیت مهم این نوع رزرو علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان این است که می‌توانید گزینه‌های مختلف برای اقامت را به‌صورت یکجا مشاهده و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. در این جستجو هر آنچه که برای رزرو نیاز دارید نیز به شما نمایش داده می‌شود که شامل امکانات، عکس اقامتگاه، موقعیت مکانی و همچنین قیمت رزرو آن به ازای هر شب است.

با وجود این ابزارها بخش زیادی از برنامه‌ریزی سفر شما در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای انجام خواهد شد. اما نباید فراموش کرد که برای بسیاری از افراد انتخاب مقصد همچنان یک چالش بزرگ است. اگر شما هم در این زمینه به دنبال پیشنهاد هستید، در ادامه دو مقصد دیدنی در شمال ایران با امکانات تفریحی و رفاهی را معرفی خواهیم کرد تا برای سفرهای کوتاه و آخر هفته‌ای یا سفرهای چند روزه برنامه‌ریزی کنید.

شهرک توریستی نمک آبرود

برای افراد زیادی شهرهای شمال ایران در ابتدای لیست قرار دارند، فاصله کم این شهرها با تهران، طبیعت زیبا و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در این مناطق، آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفر کرده است. با این توصیف به یکی از دیدنی‌ترین شهرها در استان مازندران می‌رویم تا با معرفی جاذبه‌های طبیعی و همچنین تفریحی این شهر بیشتر آشنا شوید.

اگر سفر خود را از جاده چالوس شروع کنید پس از گذر از یک مسیر دیدنی و هیجان‌انگیز در تمامی فصل‌ها به‌ویژه بهار و پاییز به شهر دیدنی چالوس با طبیعت منحصر به‌فردش می‌رسید. مقصدی که با اجاره ویلا چالوس حتما باید حداقل یک شب را در آنجا سپری کرده و از دیدن جاذبه‌های مختلف آن لذت ببرید. چرا که این شهر موقعیت مکانی منحصر به‌فردی دارد و برای تفریح در کنار دریا یا جنگل‌گردی و حتی رفتن به ارتفاعات و حس کردن هوای خنک و بدون رطوبت حتی در تابستان‌ها بهترین گزینه است.

علاوه‌بر این با شهرهای توریستی و تفریحی دیگر شمال مثل نمک آبرود فاصله بسیار کمی دارد که با اقامت در ویلا چالوس می‌توانید برای رفتن به این شهرها نیز برنامه‌ریزی کنید. در نمک آبرود علاوه‌بر طبیعت‌گردی باید خود را برای رفتن به شهرک توریستی در آنجا نیز آماده کنید.

امکانات گسترده و جذاب این مرکز تفریحی آن هم با چشم‌اندازهای بی‌نظیر از طبیعت شمال ایران شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این شهرک که فقط ۹ کیلومتر با چالوس فاصله دارد، شما را با تله کابین بر فراز جنگل‌های سرسبز به تماشای طبیعت دعوت می‌کند و در بخش ساحلی با انواع تفریحات آبی پذیرای شماست.

مجموعه تفریحی لوکس نمک آبرود دارای تفریحات مختلفی مثل تله‌کابین، پل معلق، سورتمه، پیست کارتینگ، پیست موتور چهارچرخ، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی، پینت بال، سایت پرواز تفریحی، پارک جنگلی، شهربازی و تفریحات دیگری است که می‌توانید برای یک روز مهیج و سرگرم‌کننده در آنجا برنامه‌ریزی کنید.

پارک و اسکله قایقرانی بابلسر

بابلسر در بین شهرهای شمالی از آن مقاصدی است که در بین مسافران بسیار محبوب شده و دلیل آن نیز جاذبه‌های مختلف و همچنین امکان اقامت در این شهر با وجود تنوع زیاد ویلا بابلسر است که قبل از سفر خود می‌توانید با جستجوی آنلاین نسبت به اجاره ویلا بابلسر اقدام کنید.
از جمله جذابیت‌های بابلسر باید به گذر بابل رود از مرکز این شهر اشاره کرد که پل‌های مختلفی بر روی آن ساخته شده و یکی از معروف‌ترین آن‌ها، پل معلق است و قدمتی نزدیک به یک قرن دارد. اما دلیل جذابیت آن نه فقط این پل‌ها که اسکله قایقرانی است که در حاشیه این رود احداث شده است. با سفر به بابلسر حتما باید رفتن به این اسکله و سوار شدن بر قایق را در برنامه خود بگنجانید. البته که امکانات تفریحی اینجا محدود به قایق‌سواری نمی‌شود و می‌توانید از سایر امکانات آن مثل سفره‌خانه و قلیان سرا، رستوران، کافی شاپ، پارک و فضای سبز نیز استفاده کنید.

علاوه‌بر این چشم‌اندازهای زیبا در این اسکله را نباید از دست بدهید که حتی تماشا کردن آن‌ها مثل سنگ‌های صخره‌ای که نقش موج شکن را دارند یا تصویر قایق‌هایی که در کنار اسکله پهلو گرفته‌اند، لذت‌بخش است. البته که اگر اهل عکاسی باشید، این لذت دو چندان خواهد شد.

در کنار گشت‌وگذار در پارک و اسکله قایقرانی، سواحل بابلسر را نیز گزینه جذاب دیگری برای تفریح در سفر شما هستند. سواحلی که برخی از آن‌ها برای قدم زدن و برخی دیگر برای تفریحات آبی و آفتاب گرفتن مناسب هستند.

این دو مقصد یعنی چالوس و بابلسر فقط دو شهر دیدنی در شمال ایران هستند که بخشی از جاذبه‌های طبیعت این منطقه را به نمایش می‌گذارند و البته برای تفریح نیز سنگ تمام گذاشته‌اند. اما در شهرهای دیگر نیز جاذبه‌های زیادی وجود دارد که کافی‌ست نام آن را جستجو کنید تا لیست جاهای دیدنی آن‌ها را مشاهده کرده و با رزرو آنلاین اقامتگاه برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. همه چیز همین قدر ساده است و فقط باید قصد سفر کرده و راهی شوید تا چند روزی را از روتین زندگی فاصله بگیرید.

source

توسط