اخیرا توتییتی منتشر شد که در آن ظرفیت احتمالی باتری گلکسی اس 25 اولترا را شرح داده بود. به نظر می‌رسد این غول فناوری برای کاهش هزینه‌های خود قصد دارد گوشی‌های پرچمدار سال آینده‌اش را با همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی را ارائه دهد. در ابتدا قرار بود سامسونگ باتری‌های متراکم برای افزایش عمر باتری و پشتیبانی از شارژ سریع‌تر 65 واتی را در سری گلکسی اس 25 موجود کند؛ اما اکنون ظاهرا قصد دارد آن را به سال 2026 و گلکسی اس 26 اولترا موکول کند.طبیعتا شنیدن این موضوع که ظرفیت باتری سری گلکسی اس 25 تغییری نمی‌کند، برای کاربران ناخوشاینداست. اما نگران نباشید! یک منبع آگاه به نام PandaFlash (از طریق Wfcctech) اعلام کرد که اطلاعات جدیدی از یک منبع ناشناس به دستش رسیده که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد قابلیت Battery AI را در سری گلکسی اس موجود کند. این ویژگی بین 5 تا 10 درصد زمان اجرا اضافی به گوشی اضافه می‌کند.


بیشتر بخوانید:


 سری گلکسی اس 25 از چه باتری استفاده خواهد کرد؟

تاکنون نرم‌افزارهای متعددی برای کنترل مصرف باتری ارائه شده‌اند؛ اما آنها معمولا با مهار کردن CPU/GPU یا کاهش قابلیت‌های مودم 5G کار خود را انجام می‌دهند. گرچه هنوز از نحوه عملکرد باتری Al سامسونگ اطلاعاتی درز نکرده، اما احتمالا غول فناوری با خاموش کردن وظایف غیرضروری در حال اجرا در پس‌زمینه که از منابع سیستم استفاده می‌کنند، عملکرد باتری را افزایش خواهد داد.

PandaFlash  اشاره‌ای به اینکه که این قابلیت در سری گلکسی اس 25 اولترا اجرایی خواهد شد یا نه نکرده؛ اما از آنجایی که بیشتر پست‌های این منبع ویژگی‌های پرچمدار سال 2025 را معرفی می‌کند، بنابراین ما فرض را بر این گذاشتیم که که این ویژگی اوایل سال آینده با Galaxy S25، Galaxy S25+ و Galaxy S25 Ultra عرضه شود. گلکسی ای آی نیز اوایل سال جاری در پرچمداران ظاهر شد بنابراین منطقی است که هوش مصنوعی آن نیز به پرچمداران بعدی برسد. از سوی دیگر این ویژگی باید با پردازنده‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 کار کند که مدل‌های 2025 را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره سری گلکسی اس 25 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:phonearena

source

توسط techkhabari