مارس سال گذشته شرکت نظارت بر پیش‌بینی آب و هوا، ForecastWatch، عنوان «دقیق‌ترین ارائه‌دهنده پیش‌بینی جهانی در جهان» را به تیم توسعه برنامه آب ‌و هوای مایکروسافت Microsoft Start داد اما مایکروسافت متوقف نشد. بر اساس اعلام این شرکت تیم توسعه این شرکت بر روی برنامه جدیدی کار می‌کنند که می‌تواند آب و هوای 30 روز آینده را پیش بینی کند.مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ بینگ اعلام کرد که تیمش مقاله‌ای در مورد یک مدل جدید پیش‌بینی میان‌برد در سایت arXiv در دانشگاه کرنل منتشر کرده است. این مقاله برنامه آب ‌و هوای مایکروسافت را با مدلی که در حال حاضر توسط مرکز اروپایی پیش بینی آب و هوای متوسط (ECMWF) استفاده می‌شود را مقایسه کرده. همانطور که انتظار می‌رفت مایکروسافت پای هوش مصنوعی را به این موضوع هم باز کرده و پنج مدل مختلف هوش مصنوعی و سه معماری یادگیری عمیق را برای پیش‌بینی‌های خود ترکیب می‌کند.


بیشتر بخوانید:


بر اساس ادعای مایکروسافت، هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از داده‌های ده سال پیش، با الگوهای جدید آشنا شده و آب و هوای آینده را پیش بینی می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید: «آنها تقریباً مانند مدل NWP عمل می کنند. با توجه به وضعیت فعلی جو در یک کره سه بعدی (طول جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، وضعیت جو را برای مدتی در آینده، مثلاً یک ساعت، پیش بینی می‌کنند بعد این پیش‌بینی را به مدل برمی‌گردانند تا دو ساعت بعد را پیش‌بینی کنند و به همین ترتیب.»

اما ویژگی‌های برنامه آب ‌و هوای مایکروسافت به همینجا ختم نمی‌شود. مدل هوش مصنوعی کار شده در این برنامه می‌تواند با استفاده از GPU پیش‌بینی‌ها را سریع‌تر و با تعداد بیشتری اجرا کنند.

بر اساس اعلام این شرکت مدل جدید نسبت به مدلی که توسط ECMWF استفاده می‌شود، در اندازه‌گیری خطاهای دما 17 درصد در پیش‌بینی‌های هواشناسی یک هفته‌ای و 4 درصد برای پیش‌بینی‌های چهار هفته‌ای، دقیق‌تر عمل می‌کند. بهرحال مایکروسافت اعلام کرد که مدل جدیدش را برای پیش بینی آب و هوای 30 روزه به مدل سازی Microsoft Start خود اضافه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع:neowin

source

توسط techkhabari