به تعویق انداختن کار می تواند هزینه های زیادی داشته باشد. کمترین آسیبی که این معضل برای ما درست می کند می تواند استرس و سردرگمی و انباشه شدن کارها باشد. اما در نهایت این موضوع می تواند به از دست دادن اعتبار و جایگاه و حتی فرصت هایی شود که قدر آن ها را نمی دانیم. یکی از راه های مبارزه با به تعویق انداختن کار این است که شروع کنیم به پذیرش این ویژگی در خود و اقدام به مطالعه کنیم تا با کمک افراد موفق بتوانیم این مشکل را گام به گام دور بزنیم.

در این باره لیست ۱۵ کتاب برای مبارزه با تنبلی آورده شده است. اغلب کتب معرفی شده به زبان فارسی توسط نشرهای مختلف چاپ شده اند. پس به جای بهانه جویی یکی از آنها را انتخاب کنید و شروع به درمان تنبلی خود کنید.

توجه: کتب معرفی شده در نشرهای مختلف فارسی با عنوان ها و نام های مختلف ممکن است نشر شده باشد. به همین دلیل در پایان توضیحات هر کتاب، عنوان لاتین و نام نویسنده را نوشته ایم تا بهتر بتوانید کتاب های موجود را با کتب معرفی شده تطبیق دهید.

 

۱- مبارزه با تنبلی با کتاب “عادت اکنون” اثر نیل فیوره

هر تنبلی یا تعویق انداختن کار! عاملی دارد. در ایم کتاب فیوره به شما کمک می کند علت های مهم و شاخص تعویق انداختن کارها را که شامل ترس از شکست، ترس از موفقیت، یا تلاش برای کامل بودن است را تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: چطور کارمان را به موقع انجام دهیم؟

مبارزه با تنبلی با کتاب "عادت اکنون" اثر نیل فیوره

در ادامه به تناسب تله ای که در آن گرفتار شده اید راهکارهایی دریافت می کنید و سپس شروع به شکست دادن عادت منفی تنبلی خود می کنید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The Now Habit”  نوشته Neil Fiore

۲- قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

برایان تریسی از ایده مارک تواین در این کتاب استفاده می کند. قورباغه حکم همان کار سخت را دارد! در این کتاب به شما ۲۱ روش برای مدیریت و اولویت بندی کار ها می آموزید. با بکارگیری روش های گفته شده با کمک به کاهش استرس و می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید.

قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

در اصل انجام سخت ترین کار به منزله برداشتن بزرگترین سنگ و انرژی خوار زندگی خود راه را برای کارهای بیشتر باز می کنید. این کتاب به زبان فارسی بارها چاپ شده است و به صورت الکترونیکی و صوتی و چاپی به سادگی در دسترس است.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “Eat That Frog”  نوشته Brian Tracy

 

۳- «معادله به تعویق انداختن» نوشته پیر استیل

«معادله به تعویق انداختن» نوشته پیر استیل یکی از کتاب های موثر در رابطه با مبارزه با تنبلی است. البته این کتاب ممکن است با عنوان های مختلف ترجمه شده باشد. این کتاب کمک می کند به چراها برای به تعویق انداختن کارها برسید. به عنوان مثال چرا انگیزه ندارید یا چرا شروع نمی کنید! در نهایت به شما کمک می کند با تشخیص معادله تان، مختصات معادله شخصی خود را به هم بزنید و از نو بسازید تا به هدف خود که رفع تنبلی است برسید.

معادله به تعویق انداختن نوشته پیر استیل

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The Procrastination Equation” نوشته Piers Steel

۴- حل معمای اهمال کاری اثر تیموتی آ. پیکیل

کتاب Pychyl  به درک اینکه چرا کارها را خیلی راحت به تعویق می اندازیم می انجامد. او در این کتاب درن هایت راه حل های واقعی ارائه می دهد تا مشکل را حل کنیم. تمرکز او در این کتاب بر توجه و مهربانی با خود است که یک وجه آن مهربانی با خود و عدم احساس گناه هنگام به تعویق انداختن کارها است. این ویژگی کمک می کند با پذیرش مساله و عدم احساس گناه بهتر مساله را حل کنیم.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “Solving the Procrastination Puzzle” نوشته Timothy A. Pychyl

حل معمای اهمال کاری اثر تیموتی آ. پیکیل

۵- «جنگ هنر» نوشته استیون پرسفیلد

در این کتاب نویسنده به یک نیروی درونی به نام مقاومت می پردازد که مانع می شود ما به مسیر هدف خود برویم. وقتی این نیروی مقاوم را بشناسیم راحت تر می توانیم آن را حل کنیم و مقاومت را بشکنیم.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The War of Art” نوشته Steven Pressfield

«جنگ هنر» نوشته استیون پرسفیلد

۶- «کار عمیق» اثر کال نیوپورت

کتاب کار عمیق به شما کمک می کند تا بپذیرید که باید روی یک کار هر چند سخت تمرکز کنید و کار را پیش ببرید. بدین ترتیب به شما کمک می کند با راهکارهای کمکی مثل مدیریت رفتارها و ارتباطات و غیره (نظیر شبکه های اجتماعی و غیره) قدرت تمرکز را بالا ببرید. تسلط بر کار عمیق می تواند تمرکز شما را افزایش دهد، کار شما را بهبود بخشد، و به تعویق انداختن کارها را تا حد ممکن کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: روش های مبارزه با اهمال کاری

نام لاتین کتاب و نویسنده: “Deep Work” نوشته Cal Newport

مبارزه با تنبلی

۷- «قدرت عادت» نوشته چارلز داهیگ

این کتاب به شما کمک می کند که بتوانید عادت های جدید بسازید. در واقع وقتی متوجه می شوید که چه عادت هایی موجب اهمال کاری شما می شود، به شما کمک می کند عادت های جدید بسازید و بدین ترتیب به مبارزه با به تعویق انداختن کار بپردازید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The Power of Habit” نوشته Charles Duhigg

به تعویق انداختن کار

۸- “تاخیر در هدف” نوشته روری وادن

آیا تابحال شده که بخواهید امروز کاری کنید که فردا کار کمتری داشته باشید! اما متوجه بشوید که هیچ گونه صرفه جویی در وقت نداشته اید و حتی دوبرابر کار کرده اید!؟ به نظر می رسد که این کتاب در بخش هایی به این قشر از افراد می پردازد.

مدل تمرکزسازی او که به قیف تمرکز مشهور است می تواند به شما کمک کند زمان خود را بهتر مدیریت کنید، کارهای بیشتری انجام دهید و تاخیرهای غیرضروری را متوقف کنید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “Procrastinate on Purpose” نوشته Rory Vaden

مبارزه با به تعویق انداختن کار

۹- «انجام کارها» اثر دیوید آلن

روش GTD آلن یک روش قدرتمند برای انجام وظایف شما است. این کتاب و روش تجربه شده آن پیشنهاد می کند که تمام وظایف خود را خارج از ذهن خود ثبت کنید، آنها را به درستی سازماندهی کنید و به طور منظم آنها را مرور کنید.

این می تواند ذهن شما را خالی کند و اضطراب را کاهش دهد و شما را آزاد کند تا روی کار خود تمرکز کنید و کمتر دچار اهمال کاری شوید که ناشی از استرس است.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “Getting Things Done” نوشته David Allen

مبارزه با تنبلی

۱۰- “هنر به تعویق انداختن” نوشته جان پری

در این کتاب علت اهمال کاری خود را تشخیث می دهید و با بازسازی عادت ها و فرمول های رفتاری خود به خود کمک می کنید که این معضل را رفته رفته مدیریت کنید و به هدف های خود برسید. در واقع اگر اهمال کاری های شما زیاد زمان می خورد این کتاب کمک می کند تا از نقطه ضعف خود نقاط قوت و پیشرفت بسازید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The Art of Procrastination” نوشته John Perry

بیشتر بخوانید: چطور عادت های کاری موثر را در خود تقویت کنیم؟

"هنر به تعویق انداختن" نوشته جان پری

۱۱- “غریزه قدرت اراده” اثر کلی مک گونیگال

کتاب مک گونیگال به علم پشت خودکنترلی و نحوه استفاده از آن را برای توقف به تعویق انداختن می پردازد.

با یادگیری اینکه چرا ما اغلب کنترل خود را از دست می دهیم، می توانید اراده خود را تقویت کنید، تکانه های خود را کنترل کنید و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The Willpower Instinct” نوشته Kelly McGonigal

مدیریت اراده و مبارزه با تنبلی

۱۲-  «قانون ۵ ثانیه» نوشته مل رابینز

کتاب رابینز یک استراتژی ساده برای حرکت شما را معرفی می کند – قانون ۵ ثانیه. شما ایده ای دارید که باید عمل کنید، در عرض ۵ ثانیه حرکت کنید، وگرنه مغز شما آن را متوقف خواهد کرد.

استفاده از این قانون می تواند به شما در مبارزه با اهمال کاری و شروع اقدام کمک کند.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The 5 Second Rule” نوشته Mel Robbins

قانون ۵ ثانیه نوشته مل رابینز

۱۳- پایان! به خودتان پاداش دهید – نوشته جان آکوف

در این کتاب مخاطب اصلی کمال گرایان هستند. این کمال گرایی ما و تمایل به کامل انجام دادن کارهاست که موجب می شود ما برای شروع و اقدام تعلل کنیم.

این کتاب کمک می کند تا کمال گرایی را کنار بگذارید و شروع کنید و کم کم با انجام کارهای ناقص و به ظاهر ناکافی موفق شویم.

نام لاتین و نویسنده کتاب: “Finish: Give Yourself the Gift of Done” نوشته Jon Acuff

تقویت اراده

۱۴- «پایان اهمال کاری» نوشته پتر لودویگ و آدلا شیکر

در این کتاب می توانید روش های علمی و کاملا عملی برای درمان به تعویق انداختن کار ها را بیاموزید. در این کتاب تمرکز بر انگیزه و غلبه بر اهمال کاری است. در نهایت به شما کمک می کند یک شغل خوب بسازید و زندگی شادی را تجربه کنید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “The End of Procrastination” نوشته Petr Ludwig and Adela Schicker

به تعویق انداختن کار

۱۵- «تاخیر: چرا این کار را انجام می‌دهید، اکنون در مورد آن چه باید کرد» نوشته جین بی. بورکا و لنورا ام. یوئن

در این کتاب نویسنده، تمرکز اصلی را بر چرایی های تعویق انداختن کار ها پرداخته است. شکست و موفقیت و مقاومت درونی و حتی دقیقه نودی بودن! (یعنی عجله برای انجام کار در لحظه آخر) می تواند مواردی باشد که روند انجام کارها را به موقع به هم میزند.

استراتژی های نوشته شده توسط این دو نویسنده می تواند به شما کمک کند بر این موانع غلبه کنید، از به تعویق انداختن کارها دست بردارید و کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید.

نام لاتین کتاب و نویسنده: “Procrastination: Why You Do It, What to Do About It Now” نوشته Jane B. Burka و Lenora M. Yuen

غلبه بر اهمال کاری

آیا شما تجربه اهمال کاری دارید؟ اگر توانسته اید این معضل را حل کنید و یا کتاب مفیدی در این باره مطالعه کرده اید، حتما تجربه خود را در بخش نظرات بنویسید.

منبع کمکی:

 

source

توسط