امروزه بیشتر از گذشته خدمات چاپ و پرینت دانشجویی انجام می‌شود؛ زیرا دانشجویان علاقه بیشتری به استفاده از نسخه‌های کاغذی دارند در واقع توزیع مقالات و جزوات در حیطه دانشگاه و میان دانشجویان و استادان کاری بسیار رایج است که این کار را نمی‌توان از طریق فایل‌های الکترونیکی انجام داد.

برای مثال اگر شما جزوات و مقالات را از طریق فایل pdf در دست داشته باشید، بدون شک خط کشیدن زیر برخی از مطالب ممکن نیست و همچنین ممکن است چشمانتان را ضعیف یا اذیت کند. به همین منظور چاپ و پرینت دانشجویی بیشتر از هر کاری رواج پیدا کرده، گذشته از این موضوع پرینت با کیفیت دانشجویی نیازمند پرینتر با کیفیت و فوق العاده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به خرید انواع پرینتر با کیفیت بپردازیم از این رو پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کدام دستگاه پرینتر برای پرینت دانشجویی مناسب‌تر است؟

پرینترهای بسیار زیادی با تنوع برند و مدل در بازار موجود هستند که هر یک برای پرینت و چاپ سفارشات متنوع استفاده می‌شوند. برخی از پرینترها قابلیت‌های منحصر به فرد و زیادی دارند که باعث شده از آنها استفاده‌های مکرر و متنوع شود. در ادامه به معرفی انواع پرینترهای مختلف می‌پردازیم تا شما هم بتوانید برای خرید یک دستگاه پرینتر مناسب با نیازتان اقدام کنید. این دستگاه‌ها به شرح زیر هستند:

پرینترهای لیزری از آن دسته پرینترهای مرغوب و با کیفیت موجود در بازار هستند که برای انواع پرینت دانشجویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرینترهای لیزری قابلیت‌ها و مزایای بسیار زیادی دارند یکی از این موارد سرعت بالا در چاپ است که هر دقیقه توانایی ۹ الی ۲۵ صفحه چاپ را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. این در حالی است که در پرینترهای دیگر این سرعت و این تعداد صفحات امکان‌پذیر نیست. پرینترهای لیزری را برای چاپ دانشجویی و صفحات متعدد با حجم بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌دهند. از این رو اگر حجم پرینت شما در روز زیاد است و مشتریان بسیار زیادی به مرکز چاپ پرینت شما مراجعه می‌کنند پس خرید پرینتر لیزری بهترین انتخاب خواهد بود.

  • پرینتر جوهر افشان

از دیگر پرینترهای موجود در بازار می‌توان به پرینتر جوهر افشان اشاره کرد که بیشتر برای چاپ و پرینت تصاویر رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد هرچند که چاپ سیاه و سفید نیز از دیگر قابلیت‌های پرینترهای جوهرافشان بوده و می‌تواند این کار را با کیفیت مطلوب انجام دهد اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سرعت چاپ و پرینت در پرینترهای جوهر افشان پایین‌تر بوده و در هر دقیقه بین ۷ الی ۱۸ صفحه را چاپ می‌کند. در هر صورت شما باید بسنجید که بیشتر مشتریان شما چه نوع سفارشی دارند تا در برابر سفارشات آنها بتوانید خدمات خوب و فوق العاده ارائه کنید در این صورت تصمیم گیری بابت خرید پرینتر راحت‌تر خواهد بود.

پرینتر دانشجویی

نمونه دیگر از پرینترهای موجود در دستگاه با نام پرینتر سوزنی شناخته می‌شوند این پرینترها دارای ساختار و طراحی خاصی هستند پرینترهای سوزنی دارای دو ردیف سوزن‌های ریزی بوده که با فنر و پیچ به دستگاه متصل شده‌اند و به هنگام چاپ و پرینت این سوزن‌ها به سطح برگه برخورد کرده و از طریق رنگ و جوهری که دارند نوشته و اثرات مورد نظر را بر روی صفحه بر جای خواهند گذاشت. هرچند که در این زمینه پرینترهای سوزنی نسبت به پرینترهای دیگر قدیمی‌تر بوده و طرفداران کمتری دارد، اما در گذشته استفاده زیادی از این نوع پرینترها می‌شد. با این وجود اگر شما بخواهید می‌توانید از این نوع پرینترها استفاده کنید با این حال باید به این موضوع نیز توجه کنید که پرینترهای سوزنی کاغذهای متفاوتی نسبت به پرینترهای جوهرافشان و لیزری نیاز دارند. خرید پرینتر سوزنی می‌تواند نیاز و انتظار مشتریان شما را برطرف کند.

خرید پرینتر با قیمت مناسب

توجه داشته باشید که پرینترهایی که خدمتتان معرفی کردیم همگی از برندهای مرغوب و با کیفیت موجود در بازار هستند اما نکته قابل توجه این است که گاهی برخی افراد هزینه و بودجه مناسب جهت خرید پرینتر نو و با کیفیت را ندارند. در چنین شرایطی نیز نمی‌توان ریسک کرد و به جای خرید پرینتر با کیفیت برند شناخته شده، به دنبال خرید پرینتری ناشناخته با کیفیت پایین رفت. در چنین شرایطی پیشنهاد ما خرید پرینتر استوک با کیفیت بالا است.

پرینترهای استوک در واقع پرینترهای مرغوب و با کیفیتی هستند که از برندهای معتبر و با اصالت جهانی تولید شده‌اند و توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما این پرینترها با تعویض قطعات مختلف برای فروش مجدد به عنوان پرینتر دست دوم ارائه می‌شوند. یعنی شما می‌توانید با در دست داشتن هزینه‌ای کمتر برای خرید پرینتر با کیفیت و مرغوب استوک اقدام کنید. هرچند که پرینترهای استوک دست دوم هستند اما عمر مفید بالایی دارند و آن هم به خاطر برند و کیفیت آنها است.

کارتریج پرینتر

بالا بردن کیفیت پرینتر برای پرینت دانشجویی

یکی از مهمترین اقداماتی که برای انواع پرینترهای موجود باید انجام دهید خرید کارتریج است. کارتریج در واقع یکی از مهمترین قطعات در پرینتر محسوب می‌شود که وظیفه تامین رنگ و جوهر پرینتر را دارد. هرگاه پرینتر شما کیفیت رنگ نامطلوبی پیدا کرد یا خطوط مختلفی بر روی صفحه ایجاد نمود، باید فوراً برای خرید کارتریج جدید یا شارژ آن اقدام کنید.

کارتریج‌ها انواع مختلفی در بازار دارند که شما باید دقیقاً کارتریجی را بخرید که برند آن مطابق با برند پرینتر باشد. در این صورت تطبیق و همخوانی بین پرینتر و کارتریج ایجاد می‌شود و هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد. شارژ کارتریج نیز یکی از اقدامات حساس و مهم است که هر چند ماه یکبار برای تقویت رنگ پرینتر و بالا بردن کیفیت چاپ و پرینت انجام خواهد شد در این صورت دیگر نیازی به خرید کارتریج نخواهد بود.

کلام پایانی

خرید پرینتر برای چاپ پرینت مقالات، جزوات، انواع مدارک و اسناد بسیار مهم و ضروری است. بنابراین باید توسط دستگاه‌های پرینتر با کیفیت انجام شود تا مشکلی در رنگ و خوانایی پیش نیاید. خوشبختانه پارسا پرینت با ارائه انواع پرینترهای با کیفیت مختلف از جمله پرینتر سوزنی، لیزری، جوهرافشان و انواع پرینترهای استوک انتظار مشتریان را در این زمینه برآورده کرده است. علاوه بر آن قطعات و تجهیزات مورد نیاز انواع پرینتر مثل کارتریج را نیز برای فروش ارائه می‌کند.

source

توسط