تصور این که بخواهیم روی گوشی موبایل چندین نرم افزار را دانلود و نصب کنیم می تواند آزار دهنده باشد! مخصوصا وقتی که برنامه های حجیمی را انتخاب کرده ایم و باید منتظر باشیم تا یکی پس از دیگری وارد صف دانلود و نصب شوند! خوشبختانه خبر خوشی که امروز منتشر شد این بود که گوگل برای رفع دغدغه نصب همزمان دو برنامه اقدام به یک بروزرسانی عالی کرده است.

 

نصب همزمان دو برنامه یعنی چه

همین حالا گوشی خود را بردارید و اقدام به دانلود و نصب چند نرم افزار به طور متوالی کنید. حتما تجربه کرده اید که وقتی نرم افزاری دانلود و نصب شد، تازه فرصت می شود که نرم افزار دوم شروع به دانلود و سپس نصب کند.

در بروزرسانی جدید گوگل شما می توانید همزمان ۲ نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

بدین صورت که اگر قصد دارید ۸ نرم افزار را روی گوشی خود نصب کنید،  درخواست دانلود هر ۸ مورد را صادر کنید. پس از ثانیه ای خواهید دید که ۲ اپلیکیشن اول همزمان در حال نصب و دانلود هستند.

نکته جالب تر هم این که اپلیکیشن سوم انقدر منتظر می ماند تا یکی از ۲ اپلیکیشن که در حال دانلود و نصب هستند کارشان تمام شود. بدین ترتیب شروع به دانلود و نصب می کند.

این ویژگی به طور کلی بدین معنی است که شما می توانید هر هر لحظه فقط ۲ نرم افزار در حال دانلود داشته باشید که به محض تمام شدن مراحل نصب یکی، فورا بعدی جایگزین می شود.

دانلود و نصب همزمان دو برنامه

کدام پلتفرم ها از نصب همزمان برنامه پشتیبانی می کنند

در حال حاضر گوگل اولین آزمایش های خود را روی اندروید ۱۴ با موفقیت انجام داده و این قابلیت را نشر داده است. گفته شده که کاربران سایر ورژن های قدیمی تر اندروید به مرور به این قابلیت دسترسی پیدا خواهند کرد.

بنابراین شما به نرم افزار گوگل پلی خود توجه داشته باشید و آن را مدام بروزرسانی کنید.

بیشتر بیاموزید: برای داشتن دو اکانت مختلف واتس اپ در یک گوشی چه کار کنیم؟

آموزش بروزرسانی گوگل پلی

برای این که گوگل پلی را بروز رسانی کنید:

  1. ابتدا وارد نرم افزار گوگل پلی خود شوید
  2. از آن جا در قسمت پروفایل یا ساید بار به دنبال یکی از گزینه های About یا درباره باشید.
  3. در این قسمت می توانید وضعیت گوگل پلی را مشاهده کنید که آیا آخرین نسخه برای شما فعال شده یا نیاز به بروزرسانی دارد.

اگر با عبارت Update Play Store مواجه شدید بدین معنی است که باید پلی استور را از همین محل با کلیک بر دکمه مورد نظر بروزرسانی کنید در غیر اینصورت باید صبر کنید تا بروزرسانی لازم در دسترس قرار بگیرد.

منبع خبر: ۹to5google

source

توسط