بسیاری از افراد به‎دلایل مختلف ترجیح می‏دهند که با اتوبوس سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند، مخصوصا اگر جاده بین راه سرسبز و دیدنی باشد. برای مسافرت بااتوبوس تنها کافی است شما اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید. اگر می‏خواهید درباره بهترین مسیرهای ایران برای سفر با اتوبوس اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

برای سفر بااتوبوس چه شهرهایی خوش مسیر هستند؟

مسافرت با اتوبوس برای بسیاری از افراد لذت‏بخش و هیجان‏انگیز است. برخی از بهترین مسیرهای ایران برای سفر با اتوبوس به‎شرح زیر است:

سفر به اصفهان با اتوبوس

اصفهان یکی از شهرهای توریستی و خوش مسیر است. این شهر در مرکز ایران قرار دارد و به بسیاری از استان‌ها دسترسی دارد. بلیط اتوبوس برای سفر به اصفهان همه روزه در استان‏های مختلف موجود است؛ زیرا روزانه اتوبوس‌های زیادی از استان‌های مختلف راهی اصفهان می‌شوند. از مهم‏ترین مکان‏های دیدنی اصفهان میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، مسجد امام، سی و سه پل، کلیسای وانک، پل خواجه و… است که در این سفر می‌توانید از آن‏ها بازدید کنید.

سفر به رشت با اتوبوس

رشت یکی از شهرهای شمالی است که در هر فصلی از سال پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است. یکی از راه‌های سفر به رشت خرید بلیط اتوبوس مسافربری بین ‌شهری است که مقصد آن‏ها رشت است. سفر با اتوبوس به این شهر بسیار لذت‎بخش است؛ زیرا جاده‏های منتهی به شهر رشت سرسبز و بکر است و نظر مسافران را به ‏خود جلب می‏کند. اگر شما شهر رشت را به‏عنوان مقصدتان در سفر با اتوبوس به شمال انتخاب می‏کنید، پیشنهاد می‏کنیم از جاهای دیدنی مانند میدان شهرداری، بازار رشت، خانه‌موزه میرزا کوچک‌خان، دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان و بوستان مفاخر نیز دیدن کنید.

سفر به تهران با اتوبوس

اگر شما تمایل دارید که به تهران سفر کنید انتخاب اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه بسیار کم‏هزینه است. تمام ترمینال‌های کشور اتوبوس‌های بسیاری برای شهر تهران دارند، طوری ‏که هر زمان که شما بخواهید می‏توانید بلیط اتوبوس را تهیه کنید. شما می‏توانید باتوجه به بودجه خود نوع اتوبوس را انتخاب کنید؛ زیرا تنوع اتوبوس‌ها در این مسیر زیاد است. در مسیر سفر به تهران استراحتگاه‌های بین راهی برای مسافران وجود دارد تا خستگی سفر برای آن‏ها کم شود.

جاذبه‌های گردشگری تهران بسیار زیاد است و در سفر به این شهر انتخاب‎های زیادی برای ماجراجویی برای شما وجود دارد. برخی از مکان‏های دیدنی تهران شامل کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، خانه تاریخی مقدم، موزه ایران باستان، دریاچه چیتگر و کاخ نیاوران است. همچنین شما باید به این نکته نیز توجه کنید که تهران دارای چند ترمینال است که شامل ترمینال غرب، آرژانتین، شرق، ترمینال جنوب و ترمینال بیهقی است.

سفر به ساری با اتوبوس

ساری یکی دیگر از شهرهای تفریحی شمال کشور است. اگر شما قصد سفر با اتوبوس به شهر ساری از تهران را دارید، چند مسیر برای رسیدن به ‏مقصد وجود دارد. در مسیر اول، جاده فیروزکوه است، این جاده به دلیل مسطح بودن، یکی از امن‌ترین جاده‌های کشور است. در این مسیر شما از شهرهای دماوند، فیروزکوه، شیرگاه و قائم شهر عبور خواهید کرد که مسیری بسیار سرسبز و زیبا است. مسیر دوم جاده هراز است که کوتاه‌ترین مسیر برای سفر به ساری از تهران است. برخی از شهرهای مسیر هراز شامل پردیس، آمل، بابل و قائم‌شهر است.

مسیر بعدی برای رسیدن به ساری از تهران، جاده چالوس است که مسیری سرسبز و بکر است. مسافران در این مسیر از شهرهای گچسر، چالوس، نوشهر، آمل، بابل و قائم‌شهر عبور خواهند کرد و در طول مسیر از طبیعت سرسبز این منطقه لذت می‏برند.

سفر به مشهد با اتوبوس

مشهد یکی از شهرهای زیارتی ایران است که در هرفصلی از سال میزبان بسیاری از زائران است. ارزان بودن بلیط اتوبوس یکی از دلایل استقبال مردم از این وسیله نقلیه است. به ‏همین دلیل بعید است هروقت که بخواهید بلیط اتوبوس تهران مشهد وجود نداشته باشد؛ زیرا تعداد سرویس‌ها در این مسیر بسیار زیاد است. مسیر تهران به مشهد، جاده‌های بسیار زیبایی دارد، طوری ‏که نظر مسافران به تماشای مناظر جذاب و طبیعت این منطقه جذب می‎شود.

سفر به همدان با اتوبوس

همدان یکی از شهرهای ایران است که آثار تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. این شهر آب‌وهوای خنکی دارد و در فصل بهار دارای طبیعتی بکر است، طوری‎که در مسیر این شهر شما جذب طبیعت زیبا خواهید شد. در این شهر آرامگاه بوعلی سینا، مجموعه گنجنامه و سایر مکان‎های گردشگری وجود دارد. شهر همدان به ‎دلیل توریستی بودن یک مقصد عالی برای سفری چند روزه برای افرادی است که قصد سفر دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از این شهر را در برنامه خود قرار دهید. ترمینال همدان برای تمام شهرهای مهم ایران بلیط اتوبوس دارد و شما به‏راحتی می‏توانید به‎صورت اینترنتی و حضوری بلیط تهیه کنید.

سفر با اتوبوس چه مزیایی دارد؟

بسیاری از افراد به‏دلایل مختلف تمایل دارند که بااتوبوس سفر کنند، برخی از مزایای سفر با اتوبوس به ‎شرح زیر است:

  • در صورت سفر با اتوبوس این امکان برای شما وجود دارد که هر چقدر دلتان خواست چمدان با خودتان ببرید و مانند هواپیما محدودیت بار و پرداخت هزینه ندارید.
  • قیمت بلیط اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه مناسب‎تر است.
  • برخی از افراد تمایلی به رانندگی در جاده ندارند و زود خسته می‎شوند، درنتیجه ترجیح می‎دهند با اتوبوس سفر کنند.
  • سفر با اتوبوس این مزیت را دارد که وقت خود را در اتوبوس به‎دیدن مناظر یا انجام کارهای شخصی بگذرانید.
  • خرید بلیط اتوبوس انعطاف بیشتری دارد. شما می‏توانید در هنگام خرید اینترنتی نوع صندلی را خودتان مشخص کنید. همچنین می‏توانید اگر دوست ندارید شخصی کنار شما بنشیند، اتوبوس‎های VIP ردیف تک صندلی را انتخاب کنید.
  • سفر با استفاده از اتوبوس دردسرهایی مانند تاخیر، کلافگی و ترس از پرواز را ندارد.

سفر به شهرهای مختلف با اتوبوس

اگر شما قصد سفر و لذت‌بردن از بهترین مسیرها را دارید، تنها کافی است اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید. یکی از آسان‌ترین راه‌های خرید بلیط برای سفر با اتوبوس، استفاده از سایت‌های فروش آنلاین است؛ زیرا رفتن به ترمینال و خرید حضوری بلیط باعث هدر رفتن وقت و هزینه برای شما خواهد شد و ریسک‌هایی مانند پیدا نکردن بلیط در تاریخ موردنظر را دارد. یکی از سایت‏های معتبر برای خرید بلیط اتوبوس اسنپ تریپ است. با خرید بلیط از اسنپ تریپ شما می‏توانید به‎صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که خودتان صندلی دلخواهتان را تعیین کنید و نگران جای صندلی نباشید.

source

توسط techkhabari.ir