همانند سال گذشته، برندهای زیادی در زمینه معرفی بهترین گوشی 2024 با یکدیگر رقابت داشته و تلاش می‌کنند تا محصولات خود را با جدیدترین امکانات و فناوری های روز در اختیار کاربران قرار دهند. اگر می‌خواهید با بهترین گوشی ۲۰۲۴ آشنا شوید، همراه با یک فنجان قهوه یا چای، در کنار آلومگ باشید.

با شروع سال جدید و معرفی بسیاری از پرچمداران مورد انتظار توسط کمپانی‌های کوچک و بزرگ، حالا بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که سال 2024 چه چیزی در انتظار آنهاست. اگر شما هم جزو همین دسته هستید، بهتر است بدانید که امسال، مثل همیشه، سالی پربار خواهد بود و کاربران می‌توانند تنوعی بسیار عالی از محصولاتر رنگارنگ را در بازار پیدا کنند. پیش‌تر در مقاله‌ای جداگانه در مورد بهترین گوشی 2023 صحبت کرده بودیم؛ حالا زمان آن رسیده تا نگاهی به بهترین گوشی های سال 2024 داشته باشیم

بهترین گوشی 2024 : لیست کامل برترین موبایل ها

در لیست بهترین گوشی های ۲۰۲۴، باز هم می‌توانیم نام برندهای بزرگی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، وان پلاس، گوگل و … را مشاهده کنیم. این بدان خاطر است که این شرکت‌ها توانسته‌اند جایگاه خود را در دنیای گوشی‌های موبایل، تثبیت کنند و هرساله با معرفی نسلی جدید از محصولات، خود را در کانون توجه همگان قرار می‌دهند.

ما در لیست بهترین گوشی سال 2024، ابتدا نگاهی به محصولات این کمپانی‌های بزرگ داشته و با انتشار اخبار تکمیلی در مورد گوشی های برندهای دیگر، در آینده سراغ محصولات شرکت‌هایی مانند آنر، لنوو، ایسوس، اوپو، ویوو و … نیز خواهیم رفت.

اپل iPhone 16 : یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۴ از لحاظ سرعت

آیفون 15 پرو

اپل با معرفی گوشی های سری آیفون 15، نشان داد که محصولات جدید آن تا چه اندازه قدرتمند هستند و حتی می‌توانند هم‌رده کامپیوترها هم قرار بگیرند. تلفن های هوشمند 2024 اپل همچنین به آخرین تکنولوژی‌ها و امکانات نرم‌‌افزاری مجهز شده‌اند تا انجام هر کاری با موبایل برای شما امکان‌پذیر باشد.

انتظار می‌رود طی نیمه دوم سال 2024، سری آیفون 16 در چندین نسخه مختلف از جمله مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس از راه برسد. این تلفن های هوشمند قرار است به نسل جدید تراشه‌های شرکت اپل مجهز شوند و احتمالا قدرتی به‌مراتب بالاتر از A17 Pro نیز خواهند داشت. بهره‌مندی از سنسور دوربین بهتر در کنار سرعت شارژ بالاتر از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار برای بهترین گوشی های 2024 اپل هستند. آیا اپل می‌تواند عنوان بهترین گوشی 2024 را از آن خود کند؟

سامسونگ Galaxy S24 : از بهترین موبایل های سال 2024 از نظر دوربین

سامسونگ Galaxy S24 اولترا

در بین بهترین گوشی های سال ۲۰۲۴، سری Galaxy S24 را می‌توان گل سرسبد این محصولات با سیستم عامل اندروید معرفی کرد. این تلفن های هوشمند در سه نسخه با نام‌های S24 و S24 Plus و S24 Ultra توسعه یافته‌اند و بیش از هر چیزی، روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز دارند. همان‌طور که پیش‌تر در شایعات نیز شنیده بودیم، سامسونگ از بدنه‌ای تیتانیومی در کنار تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 بر روی موبایل های خود استفاده کرده است. افزون بر این، مدل پیشرفته‌تر این خانواده یعنی گلکسی اس 24 اولترا به دوربین پشتی 200 + 50 + 10 + 12 مگاپیکسلی مجهز شده است و تجربه‌ای بی‌نظیر از عکاسی را برای شما رقم خواهد زد.

سامسونگ Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Fold 6 

سامسونگ گلکسی z fold

مورد بعدی در لیست بهترین گوشی 2024، باز هم نمایندگانی از سامسونگ هستند که با فناوری روز پیش رفته و انتظار می‌رود روزی جایگزین خانواده گلکسی S بشوند.

اگرچه همواره شایعات زیادی پیرامون این محصولات در حال انتشار است، ولی هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات محصولات نسل بعدی در دسترس نیست. به هر صورت، باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چگونه به جنگ رقبای قدیمی خود مثل مایکروسافت و گوگل خواهد رفت. به نظر می‌رسد امسال، سامسونگ نسخه FE گوشی های منعطف خود را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

سامسونگ گلکسی Z Fold FE و Z Flip FE

سامسونگ چند سالی هست که در زمینه تولید گوشی های انعطاف‌پذیر، صاحب‌قدم بوده و در تلاش است تا با پیشرفت در این حوزه، فناوری موبایل های منعطف را به یک استاندارد ثابت تبدیل کند. در همین راستا، به نظر می‌رسد این شرکت با توسعه نسخه FE از گوشی های انعطاف پذیر دو گوشی Galaxy Z Fold FE و Galaxy Z Flip FE می‌خواهد این دو موبایل را به عنوان یکی از انواع بهترین گوشی ۲۰۲۴ در اختیار کاربران قرار دهد. برای کاهش قیمت، کره‌ای‌ها احتمالا از مشخصه‌های فنی پایین‌تر مثل پردازنده و سیستم دوربین ضعیف‌تر استفاده خواهند کرد.

شیائومی 15 : بهترین موبایل ۲۰۲۴ برند چینی Xiaomi

صحبت در مورد برترین گوشی های 2024 بدون اشاره به محصولات آینده شیائومی، هیچ لطفی ندارد؛ محصولاتی که قرار است در قالب خانواده Xiaomi 15 پیش روی علاقه‌مندان قرار بگیرند.

چندی پیش، پرچمداران شیائومی در دو مدل استاندارد و پرو به فروش رسیدند و به نظر می‌رسد مدیران باز هم روند قبلی را در تکرار خواهند کرد. اگرچه شاید صحبت دراین مورد خیلی زود باشد، اما نباید فراموش کرد که شیائومی نیز همانند دیگر برندها، هر ساله یک موبایل جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی های 2024 شیائومی به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید در کنار پردازنده‌های جدید کوالکام مجهز خواهند شد.

وان پلاس 12R : بهترین گوشی 2024 از قاتل پرچمداران!

وان پلاس 11

شرکت وان پلاس معمولا پرچمداران خود را در سه ماهه نخست هر سال معرفی می‌کند؛ حالا این مهم محقق شده و گوشی وان پلاس 12R به عنوان یکی از بهترین گوشی های موبایل سال ۲۰۲۴ پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این گوشی به سیستم دوربین سه گانه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده و در بخش جلویی آن هم می‌توان دوربینی 16 مگاپیکسلی را پیدا کرد. شارژ سریع 100 واتی، نمایشگر 120 هرتزی و تراشه Snapdragon 8 Gen 3 از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

هواوی P70 Pro : بهترین گوشی 2024 هواوی

با ساخت اولین تراشه‌های حرفه‌ای و اختصاصی توسط هواوی، نام این شرکت باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است و همین مسئله احتمالا باعث خواهد شد تا در بین بهترین و قوی ترین تلفن های هوشمند سال 2024 بتوانیم نماینده جدید این شرکت یعنی P70 Pro را ببینیم. مطابق با شایعات، این گوشی با نسل جدید تراشه‌های Kirin و دوربینی بسیار قوی‌تر از قبل مجهز می‌شود.

مایکروسافت Surface Duo 3

مایکروسافت سرفیس duo 2

مدت‌هاست که شایعات بسیاری در مورد بازگشت دوباره مایکروسافت به دنیای گوشی‌های هوشمند با یک موبابل انعطاف پذیر به گوش می‌رسد، ولی به نظر می‌رسد این اخبار، هیچ‌وقت قرار نیست که به واقعیت تبدیل شوند. بعد از عرضه دو نسل مختلف، حالا بسیاری از منابع خبری می‌گویند که این دستگاه، Surface Duo 3 نیز نام داشته و قرار است سال آینده از راه برسد. گفتنی‌ست Surface Duo 2 سال 2021 با سیستم عامل اندروید 11 و همچنین بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ و 8.3 اینچی که از وسط تا می‌شد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. حالا چاره‌ای جز انتظار نداریم؛ آیا نام محصول جدید مایکروسافت می‌تواند بین بهترین گوشی های سال ۲۰۲۴ قرار بگیرد؟

گوگل Pixel 8a

گوشی پیکسل 8A اگرچه یک پرچمدار نخواهد بود، ولی به عنوان نسخه ارزان‌تر گوشی های جدید گوگل می‌تواند با قدرت در زمره بهترین تلفن های همراه 2024 قرار بگیرد. به نظر می‌رسد در این گوشی از نمایشگری کوچکتر با سیستم دوربین ساده‌تر در کنار سیستم عامل اندروید 14 و تراشه Tensor G2 گوگل استفاده خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که گوگل چگونه می‌خواهد با این تلفن هوشمند، به جنگ محصولاتی مانند Galaxy S23 FE برود.

اوپو Find X7 Ultra : بهترین گوشی 2024 برند Oppo

اوپو Find X7 Ultra

مورد بعدی در لیست بهترین گوشی های موبایل ۲۰۲۴، دستگاهی همه‌فن حریف به نام Find X7 Ultra است که معرفی آن، همه افراد را غافلگیر کرد. اوپو ضمن استفاده از زبان طراحی مشابه با گوشی‌های وان پلاس سری 12، از سیستم دوربین چهارگانه با 4 سنسور 50 مگاپیکسلی در قسمت پشتی استفاده کرده است تا عکاسی با این موبایل، بسیار لذت‌بخش باشد. اوپو همچنین سراغ لنزهای هاسلبلاد رفته است تا تمرکز خود روی عکاسی را به‌خوبی به تصویر بکشد.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های بهترین گوشی 2024 اوپو می‌توان به شارژ سریع 100 واتی، شارژ وایرلس 50 واتی و نمایشگر LTPO AMOLED اشاره کرد.

آنر Magic V2 RSR Porsche Design

آنر Magic V2 RSR Porsche Design

دور، دور گوشی های انعطاف پذیر است و آنر هم به‌خوبی می‌داند که با توسعه این تلفن های هوشمند می‌تواند یکی از بازیگران اصلی این حوزه در آینده باشد. در همین راستا، نخستین محصول آنر برای سال جدید میلادی، نسخه پورشه دیزاین گوشی تاشو Magic V2 است که سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم. از لحاظ فنی، این گوشی تفاوت چندان با مدل قبلی خود ندارد و ظاهر جذاب‌تر را می‌توان اصلی‌ترین ویژگی آن در نظر گرفت.

آنر Magic6 Pro

آنر Magic6 Pro

اگر منتظر یک محصول جدید و حرفه‌ای از سوی آن هستید، به گوشی مجیک 6 پرو سلام کنید!

این تلفن هوشمند که باقدرت می‌توان آن را در زمره یکی از بهترین گوشی های سال 2024 قرار دارد، به نمایشگر 6.8 اینچی LTPO AMOLED مجهز شده و از پوششی مخصوص به نام Jurhino glass برای مقاومت در برابر خط‌وخش بهره می‌برد. در کنار ویژگی‌های عالی این دستگاه مانند تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و همچنین باتری 5600 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 80 واتی، دوربین قدرتمند را می‌توان مهم‌ترین ویژگی این تلفن هوشمند دانست: سازندگان از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز عریض، یک دوربین 50 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و یک دوربین تله فوتو پریسکوپی 180 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند تا بتوانید لحظاتی باورنکردنی را ثبت کنید. بخش جلویی هم میزبان دوربین 50 مگاپیکسلی و سنسور TOF 3D است تا سلفی‌بازان به این سادگی نتوانند از آنر مجیک 6 پرو دل بکنند!

بهترین گوشی 2024 و آینده تلفن های هوشمند

یکی از اصلی‌ترین دیدگاه‌هایی که در مورد آینده گوشی‌ها مطرح است، به استفاده از فناوری نمایشگرهای انعطاف‌پذیر مربوط می‌شود. هرچند، به نظر می‌رسد بسیاری از افراد، بخش دیگر ماجرا را فراموش کرده‌اند؛ جایی که مفهوم گوشی‌های میان‌رده یا رده‌پایین در حال از بین رفتن بوده و محصولات موجود در بازار در حال تقسیم شدن به دو دسته «اقتصادی» و «پرچمدار» هستند!

به هر صورت، باید منتظر ماند و دید که در بین بهترین گوشی 2024 و این محصولات پرچمدار، چه امکانات تازه‌ای در اختیار علاقه‌مندان به دنیای فناوری قرار می‌گیرد.

تهیه‌شده در آلومگ

source

توسط