با توجه به نسبت نابرابر اسکناس به کل نقدینگی در کشور به نظر می‌رسد تراکنش‌های آنلاین جایگزین پول کاغذی می‌شوند و باید با اسکناس‌های جذاب خداحافظی کنیم.

در دهه‌های گذشته، استفاده از پول کاغذی به عنوان راه‌حلی برای حل مشکلاتی که در انجام معاملات با سکه‌های فلزی وجود داشت، رایج شد. با این حال، اکنون تا حد زیادی، استفاده از اسکناس‌های کاغذی در معاملات کاهش یافته است. این روند ممکن است به گونه‌ای پیش برود که کاملاً از سیستم پولی کشور حذف شوند. البته دلایل متعددی وجود دارد که آینده پول کاغذی را به خطر می‌اندازد، از جمله سختی استفاده از اسکناس، مصرف اسکناس برای ارتکاب جرم، هزینه‌های چاپ و تولید کاغذ اسکناس، کاهش جریان مالی و افزایش نرخ تورم، آلودگی محیط زیست و نهایتاً ظهور ارزهای دیجیتال.

بیشتر بخوانید: شورای عالی بیمه سلامت افزایش 46 درصدی تعرفه‌های پزشکی را تصویب کرد.

نسبت نقدینگی و تراکنش‌های آنلاین در ایران چقدر است؟

به گزارش تکراتو به نقل از همشهری؛ با توجه به تاکید مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی مبنی بر اضافه نشدن ابزار جدید برای صنعت پرداخت طی 5 سال گذشته، می‌توان دریافت که چرا احتمال حذف پول‌های کاغذی وجود دارد.

پول کاغذی حذف خواهد شد؟!

با بررسی اجمالی این حوزه درخواهیم یافت که نسبت پول کاغذی به کل نقدینگی در کشور پایین‌تر است؛ از آنجایی که مردم تراکنش‌های آنلاین بانکی را به جای اسکناس ترجیح می‌دهند، این برداشت می‌شود که به لحظه وداع با پول کاغذی نزدیک می‌شویم.

 

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پول کاغذی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

source

توسط techkhabari