در دنیای امروزی اطلاعات و داده‌ها به راحتی در دسترس قرار دارند و کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که قبل از خرید یک محصول مشخصات و ویژگی‌های مربوط به آن را مطالعه نکند. اما ممکن است برای خرید هر محصولی ندانند که باید به چه ویژگی‌هایی اهمیت بیشتری دهند. ضمن اینکه نکاتی همیشه وجود دارند که ممکن است به شما کمک کنند خرید بهتری داشته باشید.
برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای نظیر نوازندگان، موزیسین‌ها و صاحبان استودیو یا در ضبط‌های خانگی هیچ دستگاه و برنامه‌ای نمی‌تواند جای دستگیره‌ها، کلیدها و فیدرهای یک میکسر واقعی را بگیرد. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد خرید میکسر دارید، این مقاله را از دست ندهید. ما در این گزارش راهنمای جامعی برای خرید میکسر به شما ارائه خواهیم کرد و گام های خرید یک پاور میکسر را برای شما به تصویر خواهیم کشید.

بودجه ی مدنظر خود را تعیین کنید

پیش از آنکه به نوع کاربری خود و دستگاه میکسر متناسب با آن فکر کنید، باید نگاهی به کیف پول خود بندازید. قبل از هر اقدامی برای خرید میکسر بودجه خود را بررسی کنید و سقف توانایی مالی خود، برای پرداخت هزینه‌های خرید میکسر را تعیین کنید. با مشخص کردن توان مالی، بسیاری از نمونه‌های میکسر صرفا به دلیل قیمت بالای آن‌ها به سادگی از دایره میکسرهای انتخابی شما خارج خواهند شد.

نوع کاربری خود را تعیین کنید

پس از تعیین بودجه، مهم‌ترین قدم برای خرید میکسر مشخص کردن نوع کاربری است. بهتر است به این سوال پاسخ دهید که قصد شما از خرید میکسر، ضبط صدا بوده یا اجراهای زنده؟ در صورتی که هر دو مورد برای شما به یک اندازه مهم است، باید میکسری انتخاب کنید که از هر دو نظر قابلیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجهی داشته باشد.

اما در صورتی که “ضبط صدا” اولویت اول شماست، باید دنبال میکسری باشید که بتواند به خوبی صدای میکروفون را تقویت کند. همچنین میکسر مورد نظر شما باید قابلیت اتصال به پردازنده‌های خارجی را داشته باشد تا برای ضبط و پردازش صدا محدودیتی نداشته باشید.

ورودی، خروجی و کانال‌ها را بررسی کنید

سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهید این است که چه تعداد میکروفون را می‌خواهید به این میکسر وصل کنید؟ پاسخ به این سوال باعث می‌شود به سادگی متوجه شوید چه تعداد خروجی برای اتصال میکروفون روی میکسر صدا نیاز خواهید داشت. اگر شما قصد استفاده از میکروفون‌های کندانسور را دارید، به میکسر صدایی نیاز دارید که بتواند فانتوم پاور را برای این میکروفون‌ها تامین کند. در صورتی که باند مورد استفاده شما دارای صفحه کلید استریو باشد، میکسر نیز باید بتواند کانال‌های استریو کافی را برای آن‌ فراهم کند.

اتصال به گیتار

همچنین اگر قصد اتصال گیتار به میکسر را داشته باشید، باید میکسری انتخاب کنید که ورودی‌ها و خروجی‌های کافی برای شما فراهم کند.

به کنترل‌کننده‌های سطح Bus و هدایت سیگنال‌ها دقت کنید

این بخش عملکرد حساس و اهمیت بالایی دارد. اگر شما قصد استفاده از دستگاه‌های مختلفی نظیر مانیتورها، هدفون‌ها، افکت‌های خارجی و سایر دستگاه‌ها را دارید، بهتر است میکسری را انتخاب کنید که بتواند سیگنال‌های صوتی را به خوبی هدایت کرده و انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد.

توانمندی‌های EQ یا اکولایزر را دست کم نگیرید

به طور کل ضبط در استودیو نیاز به تنظیم دقیق صدا دارد تا بتوانید صدای مطلوب خود را پیدا کنید. به همین دلیل قابلیت‌های موجود در این بخش را به خوبی بررسی کنید. چرا که برای انجام ساده‌ترین تنظیم‌های صدای زنده، باس موجود در صدا و میکس آن‌ها به طوری که صدای مورد نظر شما فراهم شود، به تنظیم‌کننده‌های چندگانه پارامتریک نیاز خواهید داشت که همه این موارد بستگی به توانمندی‌های Eqalizer میکسر مورد نظر دارد. بنابراین نیازهای خود را کاملا شفاف بررسی کنید تا بتوانید دستگاه مناسبی برای خود تهیه کنید.

پاور میکسر های دایناکورد

با توجه به افزایش قیمت بی رویه نرخ ارز و کالاهای وارداتی همچون پاورمیکسرهای دایناکورد ساخت آلمان با توجه به محبوبیت فوق العاده این سری از پاورمیکسرها در میان مصرف کنندگان به جهت امکانات بسیار زیاد و سهولت استفاده از این دستگاه ها، از چندی قبل پاور میکسرهای هایکپی ساخت تایوان و چین در بازار توزیع شده اند که ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب و مشابه نسخه اصلی از ۴۰ تا ۸۰ درصد بازده نسخه اصلی را دارند و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند، لذا در این مقاله سعی کردیم دو مدل از پرفروشترین و بهترین این دستگاه ها را نقد و بررسی و مقایسه کنیم تا ضمن آشنایی بیشتر عزیزان با این کالای با ارزش، آموزشی جهت تشخیص گرید ها مختلف این محصول و بررسی ویژگی های این محصولات داشته باشیم.

وجه تمایز پاور میکسر های دایناکورد

مهمترین ویژگی و وجه تمایز میکسر و پاورمیکسر های دایناکورد با سایر میکسرها و پاور میکسر موجود در بازار قسمت کامپیوتر و افکتور دیجیتال این دستگاه است که قابلیتهای فراوانی را در اختیار خریدار قرار میدهد که از انبوه قابلیتها میتوان به افکتور دبل و قابلیتهای مربوط به کارت صدای دستگاه اشاره کرد که در مراسمات مختلف بسیار کاربردی بوده و به اپراتور امکانات گسترده ای میدهد.

آمپلی فایر ها

اگر بخواهیم این کالاها را از گران ترین به ارزان ترین دسته بندی کنیم در رده ی اول پاور میکسر یا آمپلی فایر خوابیده بعد صندوقی و بعد رومیزی هستند چرا که رو میزی تا هم امکانات کمتر و هم قدرت کمتری دارند و برای مناسبت های کوچک استفاده میشوند چون ضعیف هستند.

مقایسه قیمت آمپلی فایرها

جزو محصولاتی که در بازار است آرین و تندر وجود دارند که آرین مزایای فوق العاده ای دارد که اگر بخواهیم دستگاه ۴۰۰۰ پلاس آرین را با ۱۱۰۰ تندر مقایسه کنیم اولین چیزی که مشتری ها در جریان آن نیستند قدرت فن بالای آرین و دو فن داشتن آن است که تندر فقط یک فن دارد و این عیبی آشکارا و نهان است چون وقتی دستگاه داغ کند شروع به سوختن نیز میکند و هرچه دستگاه خنک تر شود هم عمر دستگاه بیشتر میشود هم در ساعات بالایی که استفاده ولوم کاهش نمی‌یابد.

مزایا آمپلی فایر تندر

دستگاه تندری که ۱۱۰۰ وات است و دو کانال ۵۵۰ واتی دارد در سایت حدود ۳۰ میلیون قیمت گذاری شده تندر جز دستگاه های معروف با طول عمر بالاست اما اخیر دستگاهی با ۴۰ درصد قیمت کمتر و همین بازدهی در بازار مشاهده می شود، آمپلی فایر آرین.

مزایا آمپلی فایر قدرتمند آرین

دستگاه آرین فیلتر صوتی مجزا در قسمت پاور خود دارد که فیلتر صوتی اضافه بر سازمان محسوب میشود البته دستگاه آرین قابلیت اتصال یک باند اکتیو را نیز دارا است که تندر این امکان را به شما نمی‌دهد.

کاربرد فیلتر مجزا این است که هرکدام از فیلتر هارا میتوانید به تنهایی نیز کنترل کنید و درنهایت این دو دستگاه در هنگام تست نیز از لحاظ کیفیتی بسیار تفاوت ها دارند.

source

توسط techkhabari.ir