زیر مجموعه هواوی، آیتو خودروی شاسی بلند 6 نفره‌ای به نام M9 طراحی کرده است و اینطور که از مشخصات خودروی شاسی بلند هواوی مشخص است، این خودرو توانایی رقابت با برند‌های مطرح ماشین‌سازی را خواهد داشت.

برند هوایی شرکت چینی چندملیتی فناوری است که در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطات فعالیت دارد. این بار با همکاری مشترک با آنر ماشین شاسی بلندی M9 را در دو تیپ رونمایی کرده است که به زودی در بازار چین عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: خودرو برقی شیائومی رسماً رونمایی شد؛ رقابت Xiaomi SU7 با تسلا و دیگر بزرگان

مشخصات خودروی شاسی بلند هواوی

اطلاعات رسمی خودروی شاسی بلند 6 نفره هواوی M9 به تازگی عرضه شده است. بر اساس این اطلاعات M9 با جدیدترین فناوری‌های شرکت هواوی طراحی شده که شامل چندین صفحه‌نمایش و دو پروژکتور همراه می‌شود که تجربه‌ای سینمایی را در داخل و خارج از خودرو ایجاد می‌کند.

شاسی بلند M9 از  فناوری چراغ ماتریکس LED تطبیقی بهره می‌برد که سرنشینان را برای شناسایی عابرین پیاده و خودروها کمک می‌کند. پروژکتور یکپارچه قادر است تصاویر مختلف را تا اندازه‌ی 100 اینچ در جلوی خودرو نمایش دهد. به علاوه M9 دارای پروژکتور لیزری و نمایشگر 32 اینچی در کابین است که سرنشینان می‌توانند به تماشای فیلم یا انجام بازی در خودرو مشغول شوند.

مشخصات خودروی شاسی بلند هواوی
مشخصات خودروی شاسی بلند هواوی

نمایشگرهای آیتو M9 شباهت زیادی به هایپراسکرین مرسدس‌‌ بنز دارد. این خودرو به صفحه‌ی آمپر دیجیتالی 12/3 اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی 15/6 اینچی و یک نمایشگر 16 اینچی برای سرنشین جلو مجهز است.

برای سرنشینان عقب نمایشگر بزرگ مرکزی و چهار تبلت در نظر گرفته شده که مانند مدل‌های گوشی هواوی سیستم‌عامل HarmonyOS 4 را اجرا می‌کنند. همچنین سیستم صوتی 2.080 واتی با 25 اسپیکر به همراه فناوری کاهش نویز فعال برای M9 در نظر گرفته شده است.

تمام صندلی‌ها در خودرو جدید هواوی به صورت برقی کنترل می‌شوند. 27 سنسور در M9 برای افزایش ایمنی در ترکیب با سیستم Huawei ADS 2.0 وجود دارد. آیتو M9 علاوه بر تیپ استاندارد تیپ دیگری با موتور احتراقی و موتور الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی بالاتر خواهد داشت.

تیپ استاندارد دارای دو موتور الکتریکی است که توان ترکیبی 390 کیلووات را تولید می‌کنند و به‌لطف باتری 97/7 کیلووات‌ساعتی ساخت CATL برد 630 کیلومتر را ارائه می‌دهد. تیپ دوم دارای موتور 1/5 لیتری توربو شارژ و دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 365 کیلووات‌ است. این تیپ دارای باتری 42 یا 52 کیلووات‌ساعتی است و برد حداکثر 1.402 کیلومتر را ارائه می‌دهد.

قیمت خودرو آیتو M9 در چین از 469.800 یوان (65.725 دلار) شروع می‌شود و به 569.800 یوان (79.715 دلار) می‌رسد. اولین نمونه‌های این خودرو در اوایل سال 2024 تحویل داده می‌شوند. آیتو هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌‌ی جهانی این خودرو اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی مشخصات خودروی شاسی بلند هواوی چه بود؟ به نظر شما این خودرو می‌تواند با برندهای معتبر خودروسازی رقابت کند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

source

توسط techkhabari