شرکت روو زیرو (Revo Zero) در سال 2020 توسط چند کارآفرین و با هدف توسعه استفاده از سوخت هیدروژن در حمل نقل زمینی و هوایی، تاسیس شده است. این شرکت علاوه بر گسترش ایستگاه شارژ هیدروژن، بر ساخت خودروهای هیدروژن-برقی نیز تمرکز دارد.
به اعتقاد مهندسان این شرکت، میتوان از مزایای این دو منبع انرژی به صورت همزمان استفاده کرد. تویوتا میرای هیدروژنی به دلیل محدودیت زیرساخت، با عدم استقبال مشتریان مواجه شد. اما اگر چنین خودرویی به مجموعه باتری برقی هم مجهز باشد، میتوان آن را به صورت مستقل یا به کمک ژنراتور هیدروژن، شارژ کرد و برد حرکتی بیشتری را به دست آورد.
روو زیرو از مجموعه قوای حرکتی ساخت خود با نام pFC یاد میکند که مخفف عبارت «پلاگین سلول سوخت» است.
هرچند این شرکت آمریکایی فناوری خود را منحصربهفرد میداند، اما حقیقت این است که رنو و همچنین گروه استلانتیس، قبلا چند نمونه از خودروهای ون تجاری را با فناوری مشابه و در تیراژ محدود تولید کردهاند.
مشکل اصلی این فناوری، جای زیادی است که باید به موتور برقی، مجموعه باتری، مخزن هیدروژن و ژنراتور الکترومکانیکال اختصاص داد.
در طرح پیشنهادی روو زیرو یعنی خودروی کراساور انرژی، مخازن هیدروژن به صورت دو سیلندر در محور جلو و چهار سیلندر در محور عقب جانمایی شده، درحالیکه موتور ژنراتور الکترومکانیکال در زیر کاپوت نصب شده است.
هنوز مشخص نیست که چه تعداد موتور برقی با چه خروجی در این خودرو نصب شده است، اما بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی روو زیرو انرژی با مخزن پر هیدروژن و شارژ کامل باتری، به 1127 کیلومتر میرسد.
روو زیرو انرژی یک کراساور شش نفره با فرم جعبهای بدنه، درهای کشویی و سقف شیشهای است. فضای کابین این خودرو با صندلیهای 2+2+2 تایی چیدمان شده است و مواردی شامل تریم چوب و فیبرکربن، دو نمایشگر دیجیتال و فرمان بیضوی را به همراه دارد. البته این خودرو فعلا چیزی فراتر از یک طرح کامپیوتری نیست.
روو زیرو از اعلام زمان عرضه انرژی خودداری نموده است، ولی میتوان با پرداخت 500 دلار این خودرو را رزرو کرد. این شرکت همچنین از عرضه یک رودستر و کراساور جمعوجور با شعاع حرکتی 720 و 640 کیلومتر در آینده خبر داده و تصویری از بدنه این خودروها را نیز به نمایش گذاشته است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source