جذاب بودن و جلب توجه مخاطبان در دنیای امروزی حرف اول را می‌زند. کسب و کار‌های مختلف به دنبال این هستند که تعاملی سودمند با مخاطبان خود ایجاد کنند. در بحث تبلیغات نمی‌توان تنها به کاغذ و بروشور‌های تبلیغاتی بسنده کرد. ابعاد بزرگ ویدئو وال سه بعدی، این امکان را فراهم می‌کند تا جلب نظر افراد به سادگی رخ دهد.

تکرار و افزایش استفاده از بیلبوردها در سطح شهر سبب شده که دیگر کارایی سابق را نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از انواع مدرن این نوع بیلبورد‌ها که تصاویری سه بعدی در اختیار شما قرار می‌دهند آشنا کنیم.

بیلبورد سه بعدی چیست؟

بیلبورد سه بعدی در واقع یک ابزار تبلیغاتی با ابعاد بزرگ است که با ترکیب تکنیک‌های مختلف توهمی سه بعدی در افراد ایجاد می‌کند. با کمک نور، سایه و جلوه‌های بصری می‌توان اثرگذاری تبلیغ را بالا برد. تبلیغات در بیلبورد دیجیتال تنها محدود به نوشته‌ها و تصاویر در ابعاد مستطیلی نمایشگر نمی‌شود. این تصاویر به شکل بیرون زده از تلویزیون سه بعدی به نظر می‌رسند.

ابعاد بزرگ تصاویر و نوشته ها همواره عاملی برای جلب توجه افراد بوده است. در بیلبورد دیجیتال از این مزیت در به همراه زنده سازی تصاویر بهره گرفته شده است. تصاویر سه بعدی در فضای باز تجربه‌ای نو و متفاوت در تبلیغ به حساب می‌آید. همین موضوع باعث جلب توجه طیف عظیمی از افراد به این اشیا بیرون زده شده از قاب نمایشگر سه بعدی می‌شود.

نمایشگر سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

فناوری پیشرفته‌ای در بیلبورد سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تصاویر و نوشته‌ها عمق می‌بخشد. به دنبال همین موضوع، توجه رهگذران در سطح شهر به این تلویزیون‌ها جلب می‌شود. فناوری‌های مورد استفاده در صنعت نمایشگر سه بعدی روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت است. این پیشرفت‌ها سبب می‌شود که صاحبان مشاغل بتوانند با انتخاب‌های متنوع در بین رقبا قدم بردارند.

ادغام طرح‌های هولوگرافیک یکی از تکنیک‌های پرکاربرد در ساخت بیلبورد سه بعدی است. عمق دادن به برخی از بخش‌های تصاویر، برجستگی در سایر قسمت‌ها را به همراه دارد. استفاده درست از نور و انعکاس در این مرحله سبب می‌شود که توهمی از تصویر سه بعدی در ذهن ایجاد شود. این حالت باعث می‌شود تبلیغ و نمایش محصول به خوبی صورت گیرد.

استفاده همزمان از صفحه نمایش LED و حسگرهای حرکتی نیز امکان ایجاد تصاویری پویا در بیلبوردها را فراهم می‌کند. حسگر‌های حرکتی با نوسان رهگذارن خود را هماهنگ می‌کنند و در واقع با قدم گذاشتن فرد تبلیغ آغاز می‌شود. ادامه تبلیغ نیز با حرکت افراد صورت می‌گیرد و این همزمان شدن توجه افراد را به نمایشگر سه بعدی جلب می‌کند. امروزه این قابلیت‌ها تنها محدود به این فناوری‌های موجود نیست. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و حسگرهای لمسی تعاملی نیز به این بازار اضافه شده‌اند. این تغییرات باعث شده که حس تکراری بودن نحوه تبلیغ در افراد ایجاد نشود و همواره با دیدن آن، متعجب شوند.

آینده نمایشگر ۳ بعدی

بیلبورد‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش کارایی تبلیغ ابداع شدند. استفاده از نمایشگرهای شهری سبب شد که مصرف کاغذ تبلیغاتی نیز به مقدار زیادی کاهش یابد. با گذر زمان این نمایشگر‌ها به صورت روز افزونی در گوشه و کنار شهر دیده شدند. این افزایش بی رویه سبب شد که نوع جدیدی از این نمایشگر‌ها به عنوان بیلبورد سه بعدی ابداع شود. در نگاه اول شاید به درستی تفاوت این دو نمایشگر را درک نکنید.

نمایشگر سه بعدی در واقع تعاملی عمیق با مخاطبان خود بر قرار می‌کند. این تلویزیون شهری سه بعدی تنها به نمایش کلمات و متون بسنده نمی‌کند. تصاویر با کمک جلوه‌های بصری، ساختار جدیدی به خود گرفته اند و فناوری‌های مورد استفاده باعث جان بخشی به این‌ها می‌شود. زنده بودن تصاویر و محدود نشدن آن‌ها به قاب مستطیلی بیلبورد سه بعدی، به محبوبیت آن می‌افزاید.

در آینده پیش بینی می‌شود که خلاقیت در این فناوری نیز همه را متعجب کند. ادغام واقعیت افزوده در نمایشگر سه بعدی سبب می‌شود که تفاوت قابل توجهی با نمونه‌های سنتی خود داشته باشند. این موضوع تعامل هرچه بیشتر مخاطبان را با خود به همراه می‌آورد. با ورود هوش مصنوعی به این صنعت نیز می‌توان پیشرفت‌هایی با شتاب بالا در پیش بینی کرد. هوش مصنوعی کمک می‌کند که محتواهایی شخصی سازی شده بر اساس جمعیت و افراد نمایش داده شود. با تغییر سلیقه مخاطبان هدف و پیام تبلیغ نیز فرق می‌کند. در نهایت این موضوع سبب می‌شود که اثرگذاری تبلیغ افزایش یابد و توجه ببیندگان به آن جلب شود.

تحلیل رفتار و سلیقه مخاطبان سبب می‌شود که محتواهایی متفاوت برای گروه‌های جمعیتی مختلف به نمایش گذاشته شود. در صورتی که رهگذاران اعضای یک خانواده باشند تبلیغ مربوط به رستوران یا مقاصد تفریحی برای مسافرت به آن‌ها نشان داده می‌شود. در صورتی که مخاطبان اغلب در سن نوجوانی باشند تبلیغی در مورد لباس و کلاس‌های ورزشی برای آن‌ها پخش می‌شود.

کدام شرکت نمایشگر ۳ بعدی تولید می‌کند؟

اولین نمایشگر سه بعدی در ایران را دیاکو در نمایشگاه صنعت تبلیغات و بازاریابی ۱۴۰۱ رونمایی کرد ،نمایشگری با رزولو شن و کیفیت تصاویر بالا که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. این شرکت برای دومین بار اما با این تفاوت که بصورت ساختار منحنی شکل داشت و محتوای خاص سه بعدی طراحی شده رونمایی کرد و جز پر بازدید کننده ترین المان نمایشگاه تبلیغات ۱۴۰۲ شد . دیاکو با پشتوانه بر دانش و تخصص خود مهارت ساخت این تلویزیون های سه بعدی را دارد .

خرید بیلبورد سه بعدی

با توجه به کاربرد‌های وسیعی که ویدیو وال سه بعدی دارد؛ در تبلیغات گزینه ای کاربردی برای کسب و کار‌های مختلف به حساب می‌آید. ال ای دی سه بعدی با کمک جلوه‌های بصری در نهایت تبلیغی ماندگار در ذهن مخاطب به جای می‌گذارد. این موضوع سبب می‌شود که برند به سود زیادی دست یابید. خرید تلویزیون سه بعدی با کیفیت که بتوان سالیان سال از آن استفاده کرد توصیه می‌شود. دیاکو فروشگاه تخصصی انواع تابلو و تلویزیون‌های شهری است که محصولاتی با کیفیت را ارئه می‌دهد. این مجموعه با بیش از یک دهه سابقه در این حوزه، خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهد. فعالیت بخش بازرگانی دیاکو نیز سبب می‌شود تا شما بتوانید به محصولات برند های خارجی نیز به راحتی دسترسی داشته باشید.

source

توسط techkhabari.ir