ایلان ماسک روز گذشته در جریان کنفرانس DealBook نیویورک تایمز حمله شدیدی به شرکت‌هایی کرد که خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کرده‌اند. حالا در گزارش جدیدی گفته‌شده که شرکت‌های بیشتری تصمیم گرفته‌اند تا خرید تبلیغا‌ت در ا‌یکس را متوقف کنند و در حال حاضر هیچ راه‌حل روشنی برای آن وجود ندارد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، تبلیغ‌کنندگان اعلام کرده‌اند که فعلاً قصد ندارند خرید تبلیغات ایکس را به این زودی‌ها ادامه دهند، زیرا مالک آن، یعنی ایلان ماسک با توهین به برندها گفت که در این پلتفرم هزینه نکنند.

بایکوت تبلیغات در ایکس توسط شرکت‌های بیشتر

طبق این گزارش، حداقل نیمی از آژانس‌های بازاریابی اعلام کرده‌اند برندهایی که آن‌ها نمایندگی می‌کنند، درباره توقف تبلیغات در ا‌یکس مصمم هستند و برندهای دیگری نیز به تبلیغ‌کنندگان توصیه کرده‌اند که از ارسال هرچیزی در این شبکه اجتماعی خودداری کنند. به گفته این شرکت‌ها برخی از شرکت‌هایی که طی هفته‌های گذشته خرید تبلیغات ایکس را به‌طور موقت متوقف کرده‌اند، احتمالاً برای همیشه از این تصمیم پیروی خواهند کرد و اظهارات آقای ماسک هیچ انگیزه‌ای برای بازگشت آن‌ها به ایکس ایجاد نکرده است.

«لو پاسکالیس»، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بازاریابی AJL Advisory به نیویورک تایمز می‌گوید که تبلیغ‌کنندگان به ایکس برنمی‌گردند:

«هیچ ارزش تبلیغات وجود ندارد که خطر اعتباری بازگشت به این پلتفرم را برای شرکت‌ها خنثی کند.»

والت‌دیزنی و برادران وارنر از جمله شرکت‌هایی بودند که اوایل ماه گذشته میلادی تبلیغات در ایکس را به دلیل پست یهودستیزانه ماسک متوقف کردند. ثروتمندترین فرد جهان در این پست ادعا کرده بود که اعضای جامعه یهود علیه سفیدپوستان نفرت دارند. ماسک در طول سخنرانی رو گذشته خود پس از عذرخواهی درباره این پست، ضمن انتقاد از شرکت‌ها به‌دلیل توقف خرید تبلیغات ایکس، آن‌ها را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

در هفته‌های اخیر، بیش از 200 تبلیغ‌کننده هزینه‌های خود در X را متوقف کرده‌اند و ماه گذشته در گزارشی گفته‌شده بود که ایکس احتمالاً به‌خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا 75 میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد.

source

توسط techkhabari.ir