هنگامی که سخن از ساخته‌های ترسناک می‌شود، ذهن بیش‌تر مخاطبان به لایو اکشن‌ها یا بازی‌های ویدیویی می‌رود. با این وجود دنیایی است که کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ دنیای انیمه‌ها. انیمه‌سازها با آزادی عملی که در اختیار دارند می‌توانند ساخته‌های بسیار وحشتناکی را برای تماشاچیان عرضه کنند. انیمه‌های ترسناک هیچ ابایی در نشان دادن وحشتناک‌ترین، خوفناک‌ترین و بیمارگونه‌ترین پدیده‌ها و رویدادها ندارند. در یک انیمه ترسناک می‌توان از خشونت تا موجودات هراس‌انگیز و داستان‌هایی مورمور کننده را یافت. بنابراین، اگر به دنبال یک تماشای وحشتناک هستید، شاید بهتر باشد سری به یکی از انیمه‌های ترسناک این نوشتار بزنید.


سریال‌های انیمه‌ای ترسناک

اگر برای تماشای یک انیمه‌ی ترسناک به دنبال ساخته‌ای در فرمت سریال هستید، در این بخش از نوشتار یک لیست از سریال‌های انیمه‌ای ترسناک را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

Boogiepop Phantom

آغاز پخش سال ۲۰۰۰
کارگردان تاکاشی واتانابه
ستارگان کائوری شیمیزو، مایومی آسانو، کیو ناگاساوا
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۲

سریال انیمه‌ای Boogiepop Phantom یک ساخته‌ی آنتالوژی‌ست که در آن یک پدیده‌ی ثابت وجود دارد: بوگی‌پوپ. این وجودیت یک افسانه‌ی محلی و شاید تجلی مرگ است. ماجرای این انیمه در شهری در ژاپن و پس از یک سری کشتار مذهبی که بوگی‌پوپ مسئولشان شناخته می‌شود در جریان است.

در حالی که Boogiepop Phantom رویا را با راستی ترکیب می‌کند، به سختی می‌توان گفت که آیا بوگی‌پوپ پلید و یا حتی واقعی‌ست. این فانتزی سورئال تماشاگران را با پرسش‌ها و وحشت‌هایی رو به رو می‌کند که پرده‌برداری از آن‌ها مایه‌ی شب‌بیداریشان خواهد بود.

Mieruko-chan

آغاز پخش سال ۲۰۲۱
کارگردان یوکی اوگاوا
ستارگان سورا آمامیا، کائده هوندو، آیانه ساکورا
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۲

در سریال کمدی ترسناک Mieruko-chan، ماجرای دختری روایت می‌شود که شاید شوربختانه می‌تواند ارواح را ببیند؛ ارواحی که از جنس کابوس هستند. با این وجود و در حالی که او تنها کسی‌ست که این ارواح را می‌بیند، تلاش می‌کند تا به آن‌ها توجهی نداشته باشد که بسیار چالش برانگیز از آب در می‌آید.

انیمه‌ی Mieruko-chan به شکل برشی از زندگی به روایت ماجرای خود می‌پردازد. در بیش‌تر اپیزودها، میرکو سرگرم به کارهای روزانه‌ی خود است تا این که سر و کله‌ی موجودات ماورایی با طراحی‌های وحشتناک خود پیدا می‌شود.

Elfen Lied

آغاز پخش سال ۲۰۰۴
کارگردان مامورو کانبه
ستارگان چیهیرو سوزوکی، سانائه کوبایاشی، امیکو هاگیوارا
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۴

انیمه‌ی Elfen Lied یک روایت مدرن‌تر از سبک دختر هیولایی در ژانر ترسناک است. ولی در این ساخته به جای این که این دختر یک ومپایر یا یک ورولف باشد با موجودی با نام دیکلونیوس طرف هستیم؛ موجودیتی نیرومند که مورد آزمایش قرار می‌گیرد. زمانی که این شخصیت دیگر تحمل آزمایشات را ندارد، به خشن‌ترین و خونین‌ترین شکل ممکن پا به فرار می‌گذارد.

اکنون این دختر هیولایی به دنبال این است تا میان انسان‌ها به شکل عادی زندگی کند ولی شرایطی پیش می‌آید که او مجبور می‌شود از پتانسیل و نهاد راستینش بهره ببرد. Elfen Lied از خون و خون‌ریزی برای به تصویر کشیدن خشونت به میزانی بهره می‌برد تا برای مدتی از رنگ قرمز دل‌زده شوید.

Hell Girl

آغاز پخش سال ۲۰۰۵
کارگردان تاکاهیرو اوموری
ستارگان مامیکو نوتو، ماسایا ماتسوکازه، تاکاکو هوندا
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۲۶

برخی از ساخته‌های ترسناک آموزه‌هایی درباره‌ی دردسرهای اجتماعی درون خود جای داده‌اند. Hell Girl نیز از این ویژگی بهره می‌برد و شیطانی را به نمایش می‌کشد که به سراغ مجازات زورگوها، دزدان و دغلبازان می‌رود.

در این انیمه‌ی ترسناک، هر کسی که دچار آزار شده است می‌تواند از هل گرل اسرارآمیز از طریق یک وبسایت مرموز درخواست کمک کند. این دختر جهنمی هم مجازات بی‌رحمانه‌ی خود را بر سر خطاکاران فرود می‌آورد. تشویش روان‌شناسانه‌ی سریال انیمه‌ای ترسناک Hell Girl نمایشی از تیره‌ترین خواسته‌های جامعه و تلافی و انتقام است.

Another

آغاز پخش سال ۲۰۱۲
کارگردان تسوتومو میزوشیما
ستارگان آتسوشی آبه، ناتسومی تاکاموری، توموآکی مائنو
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۳

در ساخته‌ی ترسناک Another با مدرسه‌ی راهنمایی یومیامای شمالی آشنا می‌شوید؛ یکی از تسخیرشده‌ترین موسساتی که می‌توانید در دنیای انیمه به سراغش بروید. این ماجرای تسخیر زمانی آغاز شد که یکی از دانش‌آموزان در دوران گذشته خودکشی کرد و هم‌کلاسی‌هایش برای کنار آمدن با اندوه این رویداد وانمود می‌کردند که او هنوز زنده است.

این کار به طور ناخواسته باعث احضار یک روح پلید شد که پیامدش خودکشی‌ها و مرگ‌های نه تنها دانش‌آموزان بلکه خانواده‌ها و نزدیکان اعضای مدرسه در طول چند دهه شد. اکنون نوبت کویچو ساکاکیبارا رسیده است تا به این مدرسه برود.

Devilman: Crybaby

آغاز پخش سال ۲۰۱۸
کارگردان ماساکی یواسا
ستارگان کوکی اوچیاما، آیومو موراسه، مگومی هان
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۰

انیمه‌ی Devilman: Crybaby از آن دسته ساخته‌هاست که در ابتدا یک خط داستانی ساده را دنبال می‌کند که در آن پروتاگونیستِ دور از اجتماع تبدیل به چیزی می‌شود تا به مطابقت برسد. ولی در این انیمه‌ی پریشان‌کننده، این موجود یک شیطان پلید و وحشتناک است.

زمانی که پروتاگونیست Devilman: Crybaby تلاش دارد تا با میزبان شیطانی خود دست و پنجه نرم کنند، پیرامونیانش قربانی همین بلا می‌شوند تا هر چیزی در زندگی‌شان رو به نابودی برود و تبدیل به جهنم شود. اگر از هواداران وحشت بدنی، نگارگری شیطانی و درونمایه‌ی بزرگسالانه هستید، پس انیمه‌ی Devilman: Crybaby می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

Yamishibai: Japanese Ghost Stories

آغاز پخش سال ۲۰۱۳
کارگردان تومویا تاکاشیما
ستارگان کانجی تسودا، شویچیرو ماسوموتو، ریوتا مورای
سیزن‌ها ۱۱ (در حال پخش)
اپیزودها ۱۴۱ (در حال پخش)

این انیمه‌ی ترسناک که با نام‌های گوناگون دیگری همچون Yami shibai و Theatre Of Darkness نیز شناخته می‌شود برای برخی تماشاگران همچون کابوسی به چشم می‌آید که در برابر چشمانشان جریان دارد.

انیمه‌ی Yamishibai: Japanese Ghost Stories شامل چندین داستان و اپیزود کوتاه است که هر کدام از آن‌ها روی افسانه‌های محلی ترسناک ژاپنی تمرکز دارند. هر ماجرا درسی می‌آموز و ریشه در سنت‌ها و فرهنگ ژاپنی دارد که با تخیلاتِ سرکش ترکیب شده‌اند.

Mononoke

آغاز پخش سال ۲۰۰۷
کارگردان کنجی ناکامورا
ستارگان تاکاهیرو ساکورای، ایجی تاکموتو، یوکانا
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۱۲

ماجرای Mononoke درباره‌ی جن‌گیری‌ست که خود را با نام «دارو فروش» معرفی می‌کند. روش جن‌گیری و برداشتن تسخیر او به همان سرراستی‌ای نیست که در بیش‌تر آثار ساخته شده در این سبک سراغ داریم. دارو فروش نیاز دارد تا زیر و بم روح و شیاطینی که باید بزدایدشان را بفهمد تا پنجره‌ی تازه‌ای رو به وحشت از یک دنیای باورنکردنی باز شود.

انیمه‌ی ترسناک Mononoke با سبک دیداری خود (که بیش‌تر استفاده از آن را در نقاشی‌های اروتیک ژاپنی سراغ داریم) فضایی عجیب و غریب و مورمورکننده را پدید می‌آورد تا وحشت اتمسفری را نیز به داستان خوفناک خود بیفزاید.

Shiki

آغاز پخش سال ۲۰۱۰
کارگردان تتسورو آمینو
ستارگان کوکی اوچیاما، تورو اوکاوا، آئویی یوکی
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۲۴

به طور کوتاه می‌توان گفت که Shiki یک چشم‌انداز ژاپنی به خون‌آشام‌هاست. ولی این بازگویی به خوبی بیان نمی‌کند که این چگونه این انیمه باعث ترس و وحشت تماشاچیان می‌شود. آغازگر ماجرا کشتارهایی باورنکردنی در یک محله‌ی کوچک است.

این آدمکشی‌ها همزمان می‌شود با سررسیدن یک گروه به دژی در نزدیکی این محله. این داستان در ظاهر سرراست به چشم می‌آید ولی ترکیب پیچش‌ها و تاب‌های داستانی Shiki با نمایشی منفی‌نگرانه از نهاد انسان باعث می‌شود تا این انیمه برای هواداران ژانر ترسناک خوشایند باشد.

Corpse Party: Tortured Souls

آغاز پخش سال ۲۱۳
کارگردان آکیرا ایواناگا
ستارگان هیرو شیمونو، رینا ساتو، آسامی ایمایی
سیزن‌ها ۱
اپیزودها ۴

انیمه‌ی Corpse Party: Tortured Souls بر اساس بازی ترسناک Corpse Party ساخته شده است و همچنین دنباله‌ای برای فیلم انیمه‌ای کوتاه Corpse Party: Missing Footage در ژانر وحشت به شمار می‌آید.

ماجرای این ساخته درباره‌ی گروهی از دانش‌آموزان است که برای پیوند دوستی افسونی اجرا می‌کنند تا همانند یک پیمان بین آن‌ها باشد. ولی به جایش به یک مدرسه‌ی مرموز تلپورت می‌شوند که در آن روح دانش‌آموزان کشته‌شده‌اش سراغ آن‌ها می‌آیند تا نمایشی خشن و خونین به نمایش درآید.


فیلم‌های انیمه‌ای ترسناک

اگر برای تماشای یک انیمه‌ی ترسناک به دنبال ساخته‌ای در فرمت فیلم هستید، در آثار این بخش از نوشتار می‌توانید فیلم‌های انیمه‌ای ترسناک را پیدا کنید تا از بین آن‌ها برگزینید.

Seoul Station

سال پخش ۲۰۱۶
کارگردان یون سانگ-هو
ستارگان ریو سونگ-ریونگ، شیم اون-کیونگ، لی جون
زمان ۱ ساعت و ۳۲ دقیقه

اگر از فیلم کره‌ای Train to Busan خوشتان آمده است، پس می‌توانید به سراغ انیمه‌ی ترسناک Seoul Station بروید. این انیمه در واقع پیش درآمد فیلم ترسناک Train to Busan به شمار می‌آید. در این دنیا، یک همه‌گیری باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی‌ها می‌شوند. در ایستگاه سئول هم دو شخصیت محوری ماجرا به دلیل یورش زامبی‌ها از یکدیگر جدا می‌افتند.

با این که Seoul Station از ساختار شناخته‌شده‌ی سوا شدن در بحران برای پیش بردن داستان خود بهره می‌برد ولی به لطف فرمت انیمیشنی، نمایش نحوه‌ی برخورد دولت با افراد ناتوان و بی‌خانمان در چنین بحرانی و همچنین ارائه داده‌ها و چشم‌انداز بیش‌تر نسبت به دنیای Train to Busan، از دیگر ساخته‌ها متفاوت نمود پیدا می‌کند.

Gyo: Tokyo Fish Attack

سال پخش ۲۰۱۲
کارگردان تاکایوکی هیرائو
ستارگان میرای کاتائوکا، تاکوما نگیشی، امی تانیگوچی
زمان ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

انیمه‌ی Gyo: Tokyo Fish Attack ماجرای یک جفت با نام‌های تاداشی و کائوری را روایت می‌کند که درگیر حمله‌ی ماهی‌ها و موجودات دریایی به خشکی شده‌اند. تفاوت این انیمه‌ی ترسناک با دیگر ماجراهای یورش ساکنان کشنده‌ی آب‌ها در این است که اکنون با موجوداتی طرف هستیم که نه تنها دست و پا دارند بلکه با بوی زننده‌ای نیز همراه هستند که برای کائوری حساس دردسر می‌سازد.

هواداران کمدی ترسناک، ترس دریایی و وحشت بدنی با تماشای Gyo: Tokyo Fish Attack سفری عجیب و غریب و چندش‌آور را از بین موجودات دریایی وحشتناک به سمت آزمایش‌های باورنکردنی دوران جنگ جهانی دوم می‌پیمایند.

The Empire of Corpses

سال پخش ۲۰۱۵
کارگردان ریوتارو ماکیهارا
ستارگان یوشیماسا هوسویا، آیومو موراسه، آکیو اوتسوکا
زمان ۲ ساعت

در دنیایی که مردگان به کمک تکنولوژی نکروویو زنده و تبدیل به نیروی کارگرِ بی‌نیاز می‌شوند، به گوش می‌رسد که ویکتور فرانکنشتاین راهی پیدا کرده است تا فرای به حرکت درآوردن پیکرها، باعث بازگشت روح مردگان شود. در این میان، جان واتسون با انگیزه‌های شخصی خودش راهی می‌شود تا از این روش فرانکنشتاین سر درآورد.

انیمه‌ی The Empire of Corpses یک داستان ناراحت‌کننده و احساسی را به تماشاچیان تحویل می‌دهد که در آن با استفاده از شخصیت‌های سرشناس دنیای کتاب و ادبیات، ماجرای گوتیک ترسناک فرانکنشتاین را از دیدگاهی نو و مورمورکننده روایت می‌کند.

Wicked City

سال پخش ۱۹۸۷
کارگردان یوشیاکی کاواجیری
ستارگان یوساکو یارا، توشیکو فوجیتا، ایچیرو ناگای
زمان ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه

در فیلم انیمه‌ای ترسناک Wicked City، دنیای انسان‌ها و دنیای شیاطین برای دستیابی به نظمی ظاهری یک صلح‌نامه‌ی شکننده را پذیرفته‌اند. بلک گارد که نیروی پلیس ویژه‌ی متشکل از انسان‌ها و شیاطین است اطمینان پیدا می‌کند که این صلح پا بر جا بماند. زمانی که صلح‌نامه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، دو پروتاگونیست Wicked City مسئول حفاظت از جان یک دیپلمات که قرار است صلح‌نامه را تمدید کند در برابر شیاطین رادیکالی می‌شوند.

در انیمه‌ی ترسناک Wicked City بدن موجودات گوناگون تنها ابزاری برای بازی انیماتورهاست؛ زن‌ها تبدیل به عنکبوت‌های غول‌آسا می‌شوند، شیاطین به جذب انسان‌ها به بدن خود سرگرم هستند و سر و کله‌ی موجودات عجیب و غریب با دندان‌ها و شاخک‌های فراوان پیدا می‌شود. یوشیاکی کاواجیری در نقش کارگردان نشان می‌دهد هیچ توجهی به تابوها ندارد تا Wicked City یک انیمه‌ی ترسناک پر از خشونت و درون‌مایه‌ی جنسی از آب درآید که برای هر کسی مناسب نیست.

Demon City Shinjuku

سال پخش ۱۹۸۸
کارگردان یوشیاکی کاواجیری
ستارگان هیدیوکی هوری، هیرومی تسورو، کیوشی کوبایاشی
زمان ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه

در حالی که یوشیاکی کاواجیری با انیمه‌هایی همچون Wicked City، Ninja Scroll, و Vampire Hunter D: Bloodlust شناخته می‌شود ولی Demon City Shinjuku یکی دیگر از ماجراهای شیطان‌محور این کارگردان به شمار می‌آید که دست کم گرفته می‌شود.

در این انیمه‌ی ترسناک، یک روایت ساده‌ی قهرمانی به نمایش کشیده می‌شود. یک مرد جوان با نام کیویا به دنبال این است که دنیا را از دست رِبی را نجات دهد. پروتاگونیست Demon City Shinjuku در حالی که هنوز روی همه‌ی توانایی‌های خود مسلط نیست باید از شهری پر از شیاطین عبور کند تا به هدف خود برسد. زمان نیز به نفع کیویا نمی‌گذرد چرا که یک گیاه ماورایی به دنبال این است تا رهبر دنیا را از بین ببرد و باعث آشوب هر چه بیش‌تر شود.

Bio Hunter

سال پخش ۱۹۹۵
کارگردان یوزو ساتو
ستارگان توشیهیکو سکی، یکو میناگوچی، کازوهیکو اینوئه
زمان ۵۸ دقیقه

یوشیاکی کاواجیری این بار در نقشه نویسنده، بدن انسان را تاب می‌دهد و مورد جهش قرار می‌دهد تا دیگر هیچ شباهتی با آدمیزاد نداشته باشد. در Bio Hunter، ژاپن درگیر یک بیماری با نام ویروس شیطان می‌شود. کسانی که این ویروس را می‌گیرند تبدیل به موجوداتی وحشتناک می‌شوند که عطش گوشت انسان دارند.

در این میان دو دانشمند و شکارچی شیطان با نام‌های کوشیگایا و کامادا هستند که تلاش دارند در حال یافتن یک درمان، افراد آلوده را هم شکار کنند. ولی در این میان خود کامادا به ویروس آلوده می‌شود تا با وجود همه‌ی این بدبختی‌ها مجبور باشد با سویه‌ی شیطانی خودش نیز مبارزه کند.

Vampire Hunter D و Vampire Hunter D: Bloodlust

سال‌های پخش ۱۹۸۵
و
۲۰۰۰
کارگردان‌ها تویو آشیدا
و
یوشیاکی کاواجیری
ستارگان کانتو شیوزاوا، میشی تومیزاوا، سیزو کاتو
و
هیدیوکی تاناکا، ایچیرو ناگای، کوئیچی یامادرا
زمان‌ها ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
و
۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

دو انیمه‌ی Vampire Hunter D و Vampire Hunter D: Bloodlust که بر اساس رمان‌های هیدیوکی کیکوچی ساخته شده‌اند، پر هستند از تصویرسازی‌های تسخیرکننده‌ی گوتیک. ماجرای سری Vampire Hunter D در دنیای آینده در جریان است که بشریت در واپسین دوران خود به سر می‌برد و انسان‌های بازمانده در حال مبارزه و باخت در برابر موجوداتی از جنس کابوس‌ هستند.

در شرایطی که خون‌آشام‌ها در این دنیا در زنجیره‌ی غذا، بالای انسان‌ها قرار گرفته‌اند و همه‌چیز را در چنگ دارند ولی یک دمپیر (نیمه خون‌آشام و نیمه انسان) با نام دی وجود دارد که در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند.

Lily C.A.T.

سال پخش ۱۹۸۷
کارگردان هیسایوکی توریمی
ستارگان اوسامو ساکا، هیرویوکی اوکیتا، ماساکو کاتسوکی
زمان ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

اگر از هواداران ژانر وحشت هستید شاید تا کنون دو عنوان سرشناس Alien و The Thing را تماشا کرده باشید. انیمه‌ی ترسناک Lily C.A.T. ساخته‌ای به شمار می‌آید که در واقع این دو فیلم ترسناک کلاسیک را با یکدیگر ترکیب کرده است.

در انیمه‌ی Lily C.A.T.، یک موجود بیگانه که توانایی دگرگونی شکل خود را دارد وارد سفینه‌ی فضایی پروتاگونیست‌های داستان می‌شود و کشتار خود را آغاز می‌کند. همان طور که می‌بینید، روند داستانی همتایی فراوانی با نخستین فیلم Alien دارد. بیگانه نیز مشترکات زیادی با بیگانه‌ی The Thing از خود نشان می‌دهد تا انیمه‌ی Lily C.A.T. تبدیل به گزینه‌ی کسانی شود که به دنبال یک وحشت کلاسیک می‌گردند.

Midori

سال پخش ۱۹۹۲
کارگردان هیروشی هارادا
ستارگان میناکو ناکا، نوریهیکو موریشیتا، کینوسوکه اوکاموتو
زمان ۴۷ دقیقه

انیمه‌ی وحشتناک Midori ماجرای یک دختر جوان را روایت می‌کند که پس از مرگ مادرش درگیر یک سیرک عجیب و غریب می‌شود. این دختر جوان که میدوری نام دارد، بدرفتاری‌های فیزیکی و روانی روزانه را از طرف اعضای این سیرک را تحمل می‌کند در حالی که رویای فرار از این کابوس را دارد.

انیمه‌ی Midori از این نظر وحشتناک و بحث‌برانگیز به شمار می‌آید که در بیش‌تر موارد در به نمایش کشیدن خشونت و بدرفتاری به شکل گروتسک عمل می‌کند تا یک اثر ترسناک در ژانر وحشت بدنی پدید آید که باعث مورمور شدن تماشاچیان می‌شود.


سخن پایانی درباره‌ی لیست انیمه‌های ترسناک

اگر تا کنون به تماشای آثار ترسناک در قالب انیمه ننشسته‌اید، باید گفت که این دست آثار در بیش‌تر نمونه‌ها تجربه‌ای متفاوت از وحشت را ارائه می‌کنند. فرهنگ متمایز شرق آسیایی‌ها در کنار چهارچوب متفاوت داستان‌گویی‌شان این زمینه را فراهم می‌کند تا با ترکیب پویانمایی دوبعدی انیمه‌ای، ناخوشایندترین و ناگوارترین رویدادهایی که در زندگی ممکن است رخ دهند را در انیمه‌های ترسناک به نمایش بکشند. بدین گونه، انیمه‌های ترسناک از بیش‌تر ساخته‌های ترسناک رایج متمایز از آب درمی‌آیند.

اگر قرار باشد تا شما انیمه‌ای ترسناک را پیشنهاد کنید، نام کدام ساخته را خواهید آورد؟ پیشنهادهای خود را در بخش دیدگاه‌ها با ویجیاتو و خوانندگانش در میان بگذارید.

انیمه‌های ترسناک در چه فرمت‌هایی ساخته می‌شوند؟

انیمه‌های ترسناک هم در فرمت فیلم و هم در فرمت سریال ساخته می‌شوند.

چرا انیمه‌های ترسناک نسبت به دیگر ساخته‌ها متفاوت هستند؟

فرهنگ متمایز شرق آسیا در کنار چهارچوب متفاوت داستان‌گوییِ آن‌ها این زمینه را فراهم می‌کند تا با ترکیب پویانمایی دوبعدی انیمه‌ای ماجراها و رویدادهای ناخوشایند و ناگواری روایت شوند که نمونه‌ی آن‌ها در دیگر آثار کم‌تر دیده می‌شوند.

source

توسط