دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنید
از شما سپاسگزاریم.
بی ام و iX5 هیدروژنی از نخستین روزهای معرفی خود تحت نظر رسانههای مختلف قرار داشته است.
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
بی ام و iX5 هیدروژنی از نخستین روزهای معرفی خود تحت نظر رسانههای مختلف قرار داشته است. این خودرو هماکنون به مرحله آزمایش رسیده است و تعداد محدودی از خبرنگاران خوششانس فرصت رانندگی با آن را پیدا کردهاند. اکنون خبرنگاران متوجه این موضوع شدهاند که سلولهای سوختی بی ام و iX5 هیدروژنی توسط تویوتا تامین میشود.
فرآیند تولید شاسی بلند هیدروژنی بی ام و بیش از 4 سال به طول انجامیده است. این شرکت اکنون ناوگانی بالغ بر 100 دستگاه بی ام و iX5 هیدروژنی را تولید کرده است تا برای تست و بررسی در اختیار گروههای مختلف قرار بگیرند. این برنامه تجربه رانندگی در کشورهای مختلف اجرا خواهد شد. در جریان برنامه تست، افرادی که جزو تیم توسعه این خودرو نیستند در مورد رانندگی آن نظر خواهند داد.
به گفته اولیور زیپس رئیس هیئت مدیره BMW AG، هیدروژن یک منبع انرژی همه کاره است. این منبع نقش کلیدی در پروسه انتقال انرژی و همچنین حفاظت از محیط زیست ایفا میکند. هیدروژن یکی از کارآمدترین انرژیهای تجدیدپذیر است که به راحتی میتوان آن را انتقال داد یا ذخیره کرد.
برای حرکت به سمت حمل و نقل پاک، نمیتوان صرفا به یک فناوری تکیه کرد. صنایع خودروسازی بایستی از ظرفیتهای انواع سوختهای جایگزین برای توسعه اتومبیلهای پاک بهره ببرند. هیدروژن نیز قطعه گم شده در فرآیند تولید خودروهای پاک است که ما از آن در بی ام و iX5 هیدروژنی بهره گرفتهایم.
بی ام و iX5 هیدروژنی به عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه خودرو بینالمللی آلمان 2019 به نمایش درآمد. در حالی که سایر خودروسازان برنامههای تولید خودروهای هیدروژنی را کنار گذاشتهاند، بی ام و همچنان بر توسعه ایده اولیه خود اصرار دارد.
هر دستگاه بی ام و iX5 هیدروژنی، حیات خود را به عنوان یک مدل عادی آغاز میکند. تمامی مدلهای این شاسی بلند بی ام و در کارخانه این شرکت واقع در کارولینای جنوبی ساخته میشوند. سپس این مدل به مرکز تحقیق و توسعه بی ام و در مونیخ ارسال میشود. دو مخزن بزرگ هیدروژن زیر صندلیهای عقب جاسازی میشوند. پیلهای سوختی این خودرو نیز از تویوتا خریداری میشوند و درون خودرو قرار میگیرند. سپس موتور احتراق داخلی خودرو حذف میشود و پکیج تامین نیرو، گیربکس مخصوص خودروهای الکتریکی و موتور برقی جایگزین آن میشوند.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر میخواهید بهروز باشید، شبکههای اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی میشود
