دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
منصوری این بار به سراغ فراری SF90 اسپایدر رفته و آن را به یک سوپر‌اتومبیل 1100 اسب‌بخاری با شتاب 2.4 ثانیه تبدیل کرده است.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
منصوری سال گذشته با رونمایی از پروژه F9XX سروصدای زیادی بر پا کرد. این پروژه بر مبنای فراری SF90 استراداله تولید شد و به‌خاطر حجم بالای تغییرات مثبت با استقبال بالایی مواجه شد. پس از موفقیت این پروژه، حالا منصوری به سراغ نسخه اسپایدر این سوپراتومبیل ایتالیایی رفته و آن را به مدلی بسیار جذاب‌تر و سریع‌تر تبدیل کرده است. این پروژه جدید F9XX Tempesta Celeste نام دارد و به‌لطف استخراج 1100 اسب‌بخار قدرت از 4 لیتر حجم، صفر تا صد را درعرض تنها 2.4 ثانیه طی می‌کند.
از نظر طراحی، منصوری F9XX Tempesta Celeste دنباله‌روی نسخه کوپه است. به‌رسم منصوری، در این پروژه نیز شاهد استفاده گسترده از فیبر کربن در قسمت‌های مختلف بدنه هستیم. برای هدایت بهتر جریان هوا، مهندسین این تیونر مشهور در ساختار سپر و ورودی‌های هوا بازنگری‌های انجام داده‌اند. اسپلیتر و تیغه‌های جانبی نیز جدید هستند.
علاوه بر سپر، منصوری کاپوت استاندارد را هم با یک کاپوت جدید تعویض کرده است. بخشی از این کاپوت جنسی از فیبر کربن دارد و نوار موجود به شکاف‌های آبشش‌مانند روی گلگیرها ختم می‌شود. رینگ‌هایی که منصوری برای F9XX Tempesta Celeste انتخاب کرده است، وزن خیلی پایینی دارند. این رینگ‌ها در جلو 21×9.5 و در عقب 22×12 اینچی هستند و به‌ترتیب با تایرهای 255/30 و 335/25 احاطه شده‌اند.
تیونر پرآوازه ایرانی در پروژه F9XX Tempesta Celeste توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته است. در این راستا، آینه‌های جانبی استاندارد جای خود را به آینه‌هایی با قاب متفاوت داده‌اند. منصوری می‌گوید رکاب جانبی شخصی‌ساز نیز باعث بهبود آیرودینامیک خودرو می‌شود.
برخلاف نسخه کوپه که یک باله بزرگ برگرفته از فراری FXX K در انتهای خود دارد، در نسخه اسپایدر باله ثابت سرتاسری موظف است نیروی رو به پایین ایجاد کند. مکمل جذابیت‌های ظاهری تازه‌ترین پروژه منصوری چهار خروجی اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ است.
در داخل کابین، بخشی وجود ندارد که منصوری تغییری در آن اعمال نکرده باشد! روکش‌های این پروژه اکثراً چرمی هستند و تزئینات جنسی از فیبر کربن دارند. منصوری تأکید می‌کند که مشتریان از نظر شخصی‌سازی با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیستند و تمامی سلایق و نظرات آن‌ها در کابین اعمال خواهد شد.
همانند نمای ظاهری، دامنه تغییرات در بخش فنی هم قابل‌توجه است. با بهینه‌سازی‌های منصوری، موتور 4 لیتری توئین توربوشارژ V8 به‌تنهایی 980 اسب‌بخار قدرت و 980 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شاید بدانید در حالت استاندارد این موتور توانایی تولید 769 اسب‌بخار قدرت را دارد.
فراری SF90 اسپایدر از سه موتور برقی نیز بهره می‌برد. این موتورها در پروژه منصوری دست‌نخورده باقی مانده‌اند، اما با افزایش خروجی موتور V8، مجموع قدرت پیشرانه هیبریدی آورده جدید منصوری حالا برابر با 1100 اسب‌بخار است. با اتکا به این پیشرانه بسیار قدرتمند، F9XX Tempesta Celeste صفر تا صدی برابر با 2.4 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن به 355 کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای مقایسه باید گفت شتاب نسخه استاندارد فراری SF90 اسپایدر 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 339 کیلومتر است.
براساس برنامه‌ریزی‌ها، از منصوری F9XX Tempesta Celeste تنها سه دستگاه تولید خواهد شد. مثل پروژه‌های اخیر، قیمت این اسپایدر منحصربه‌فرد نیز مشخص نیست، اما مسلماً علاقه‌مندان باید خود را برای پرداخت رقمی بسیار بیشتر از مدل استاندارد آماده کنند. نسخه استاندارد فراری SF90 اسپایدر با پرداخت 570 هزار دلار قابل خرید است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط techkhabari