دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
همکاری خودروسازان چینی و فرانسوی سابقه‌ای طولانی دارد که از جمله آن می‌توان به شراکت گروه پژو سیتروئن و دانگ فنگ اشاره کرد. دیگر خودروساز بزرگ فرانسوی نیز اکنون شریک خود را پیدا کرده است. …
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
همکاری خودروسازان چینی و فرانسوی سابقه‌ای طولانی دارد که از جمله آن می‌توان به شراکت گروه پژو سیتروئن و دانگ فنگ اشاره کرد. دیگر خودروساز بزرگ فرانسوی نیز اکنون شریک خود را پیدا کرده است. رنو و جیلی در تلاشند تا با همکاری یکدیگر، فرصت‌های تجاری از دست رفته خود را جبران کنند. مهم‌ترین گام در این زمینه، اشتراک‌گذاری کارخانجات تولید موتور این دو هلدینگ خودروسازی تحت عنوان تأسیس برندی جدید به نام هورس است که زمینه را برای تولید طیف وسیعی از موتورهای پرتیراژ‌ با قیمتی اقتصادی فراهم می‌آورد.
رنو برای جبران عقب‌ماندگی خود در توسعه خودروهای نوین، شرکتی به نام آمپر را در همکاری با کوالکام تأسیس کرده است. هدف این شرکت توسعه فناوری‌های جدید جهت تولیدسخت‌افزار (باتری، پلتفرم و شاسی) و نرم‌افزار مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی و نیز تولید خودروهای مدرن الکتریکی است. در سوی دیگر، شراکت رنو و جیلی بر توسعه سایر خودروها تأکید دارد.
رنو نیاز دارد تا هم‌زمان با تولید خودروهای برقی در اروپا، سایر خودروها را در نقاط مختلف جهان به فروش برساند. تقاضا برای خودروهای درون‌سوز یا هیبریدی در آمریکای لاتین، هند، کره جنوبی و آفریقا رو به افزایش است. فرانسوی‌ها پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2040 میلادی، نیمی از بازار خودرو جهان در اختیار اتومبیل‌های درون‌سوز و هیبریدی خواهد بود. برای پاسخگویی به این نیازها، شراکت رنو و جیلی شکل گرفت.
البته این نخستین‌بار نیست که این دو خودروساز با یکدیگر همکاری می‌کنند. در ابتدای سال جاری میلادی، این دو خودروساز برای تأمین قطعات و توسعه کسب‌و‌کار سایت کره‌ای رنو سامسونگ توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.
رنو و جیلی بخش‌های توسعه موتوری خود را در قالب جوینت ونچری به نام هورس ادغام خواهند کرد. نیمی از سهام هورس در اختیار رنو و نیم دیگر آن در اختیار جیلی است. این مجموعه شامل 17 کارخانه موتورسازی (که 8 کارخانه از رنو هستند)، 5 مرکز تحقیق و توسعه و 19 هزار کارمند در سه قاره جهان است که توانایی تولید سالانه بیش از پنج میلیون موتور و گیربکس را دارند.
پیش از شراکت رنو و جیلی برای ساخت موتور، بخش‌های موتوری جیلی و ولوو نیز با یکدیگر ادغام شده بودند. بنابراین تخمین زده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، موتورهای درون‌سوز یا هیبریدی برندهای رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی از یک منبع مشترک تأمین شود. احتمال دارد برندهای بیشتری نیز به مشتریان هورس اضافه شوند، چرا که این شرکت به‌دنبال یافتن مشتریان بیشتر از بین دیگر خودروسازان برای پیشرانه‌های خودش است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط techkhabari