دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تمدید قسط بندی جرائم رانندگی خودروهای توقیف‌شده در پارکینگ پلیس تا اطلاع ثانوی خبر داد. هدف از تمدید این طرح، جلوگیری از زیان و ضرر، امیدآفرینی، …
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تمدید قسط‌بندی جرائم رانندگی خودروهای توقیف‌شده در پارکینگ پلیس تا اطلاع ثانوی خبر داد. هدف از تمدید این طرح، جلوگیری از زیان و ضرر، امیدآفرینی، ارتقای سرمایه ملی و از همه مهم‌تر، صیانت از اموال مردم عنوان شده است.
حدوداً هفته پیش بود که رئیس پلیس راهور، از امکان تقسیط جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها و نرخ ترخیص آن‌ها خبر داد. این طرح تا اطلاع ثانوی تمدید شده و بدین ترتیب، مالکین خودروهای توقیف‌شده می‌توانند از طریق تقسیط جرائم، نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند. نرخ ترخیص خودرو از پارکینگ، معادل با همان نرخ ترخیص مقرر در سال ۱۳۹۴ است.
عمده خودروهای توقیفی در پارکینگ پلیس، فاقد معاینات فنی هستند که جریمه آن‌ها ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. البته قرار بود میزان جریمه در سال جاری به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد، اما با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، قرار بر این شد که نرخ ترخیص همان نرخ مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۴ باشد.
تمدید قسط‌بندی جرائم رانندگی در حالی مطرح شده که در حال حاضر، بیش از ۱۸ هزار خودرو در پارکینگ پلیس توقیف شده‌اند و اکثر آن‌ها جزو خودروهای فرسوده به حساب می‌آیند. به گفته رئیس پلیس راهور، متأسفانه بیش از یک‌سوم وسایل نقلیه در حال تردد در کشور جزو خودروهای فرسوده و اسقاطی محسوب می‌شوند و حداقل ۲۸ میلیون خودرو فاقد معاینه فنی هستند. این خودروها به محض شناسایی به پارکینگ پلیس انتقال می‌یابند. بنابراین مالک ناچار است علاوه بر پرداخت جریمه ترخیص، در‌نهایت نسبت به انجام معاینه فنی اقدام کند. 
به گفته رئیس پلیس راهور، تردد خودروهای اسقاطی با افزایش ورود خودروهای جدید به معابر مخصوصاً در فصل سرما مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت که از جمله واضح‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش آلودگی اشاره کرد. بدیهی است که توقیف کوتاه یا بلند‌مدت وسایل نقلیه فرسوده راه‌حل مؤثر برای مشکلات بالقوه نیست و دولت باید به فکر ارائه تسهیلات لازم برای نوسازی باشد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط techkhabari