دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
در این مطلب به بررسی دلیل تأخیر در تحویل خودرو توسط خودروسازان می پردازیم.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
خرید خودرو در ایران به قیمت کارخانه کاری بسیار سخت است و حتی اگر کسی موفق به خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا شود باید مدت زمان طولانی در نوبت باشد تا خودروی خود را دریافت کند. این در حالی است که خودروساز، خودرو را به موقع تحویل خریدار بدهد اما گاهی نیز خریدار با تأخیر در تحویل خودرو خود روبه‌رو می‌شود، اخیرا به غیر از ایران خودرو و سایپا، کرمان موتور و مدیران خودرو نیز تا حد زیادی با این مشکل مواجه شده اند و خودروهای ثبت نامی را با تاخیر زمانی قابل توجهی به دست مصرف کنندگان می رسانند.
در این رابطه معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، ضمن عذرخواهی از مشتریان به علت تأخیر در تحویل خودروهای تیبا و تیبا2، اعلام کرد: «سرعت ارسال و تحویل خودرو به مشتریان افزایش خواهد یافت.»
با این حال مشکل عدم تحویل به موقع محصولات تولیدی خودروسازان کشور به مشتریان به همین مورد خلاصه نمی‌شود و به نظر می‌رسد که به مسئله‌ای عادی بدل شده است. بررسی‌های میدانی و گزارشات بسیاری از کاربران که متقاضی خودرو از شرکت‌های خودروسازی بوده‌اند، حاکی از آن است که تحویل به موقع خودرو در برخی خودروسازی ها، مشتریان را با مشکل مواجه کرده است.
در هفته‌های گذشته، مشتریان شرکت سایپا که خودرو ساینا S ثبت نام کرده بودند؛ با گذشت چند ماه از تکمیل وجه، همچنان خودرو خود را تحویل نگرفته و پیگیری آنان از وضعیت خودروی خود، فاقد نتیجه بوده است. از سوی دیگر، برخی از نمایندگی‌های سایپا، معتقد بودند که این مسئله به علت عدم به موقع صدور پلاک خودرو از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی است. در نتیجه، تحویل این خودروها به مشتری با تعویق مواجه شده است. همچنین شماره‌گذاری سمند و تیبا به دنبال تصمیم سازمان استاندارد و نیز اهمال خودروسازان اتفاقی بود که در هفته های گذشته بسیاری از خریداران با هزینه زیادی مواجه کرد. بسیاری از خودروها فروخته شده، اما پلاک نمی شدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در خصوص تفکرات غلط برخی مدیران فعال در خودروسازی‌ها به انتقاد از شرایط انحصاری بازار خودرو پرداخت و بیان‌ کرد: «در بازار خودرو کشور به علت شرایط انحصاری، خودروساز این اطمینان را دارد که با هر روشی می‌تواند محصولاتش را به فروش برساند و مشتری پیدا خواهد کرد. برخی مدیران حاضر در خودروساز‌ی‌ها، تصور می‌کنند که اگر به جای تحویل ۲ ماهه، خودرو ۱۰ ماهه نیز تحویل داده شود، مشتری باز هم می‌تواند از سود خوبی برخوردار شود.»
شاکری با بیان اینکه بدقولی خودروسازان در تحویل به موقع خودرو، سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: «باید با متخلفانی که در تحویل به موقع خودروهای پیش‌فروش شده بدعهدی کرده‌اند، برخورد شود و با اخذ خسارت به علت تحویل دیرهنگام خودرو، شرایطی فراهم شود که این خودروها به موقع تحویل داده شوند.»
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط techkhabari