تصویر ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی پدیده عجیبی را نشان می دهد که در ابتدا به یک درگاه مستطیل شکل شباهت دارد. این موضوع باعث شد تا برخی افراد تئوری هایی را در مورد حیات فرازمینی مطرح کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تصویر عجیب ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی در تاریخ […]
به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تصویر عجیب ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت توسط دوربین این مریخ‌نورد ثبت شده است. اگرچه برخی طرفداران حیات فرازمینی آن را درگاهی به سمت تاسیسات زیرزمینی مریخ خطاب کردند اما متخصص آزمایشگاه علم مریخ می گوید این تصویر در واقع همان فضای بین دو شکاف در یک صخره است. زیرا این مریخ نورد از یک منطقه تلماسه های شنی باستانی عبور می کند.
اشوین واساوادا در مورد این تصویر می گوید: این شکاف تنها از تلمبار و سخت شدن تل ماسه های شنی در طول دوران ایجاد شده است. این شکاف تنها ۳۰ سانتی متر است و در طول زمان نیز بارها مخفی شده و دوباره مشاهده شده است. فرایندهای مختلف سنگ های شنی فشار های مختلفی را تحمل کرده و در اثر آب خم شده و شکسته شدند. طبق توضیح واساوادا این تصویر متعلق به دو شکاف عمودی است که تکه وسط آن حذف شده است. این تصویر جدید کنجکاوی نشان دهنده تلاش ما برای کشف شکل هایی آشنا در محیطی ناآشنا است. مریخ نورد کنجکاوی از سال 2012 تاکنون روی سطح این سیاره سرخ در حال گشت و گذار است و نمونه هایی را نیز از خاک و سنگ این سیاره جمع آوری کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.

آژانس خبری فناوری Technology news agency (به اختصار تکنا Techna) سال 1389 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام تکنولوژی نیوز (tech-news.ir) تاسیس شد و از بهمن 1392 فعالیتهای خود را بطور جدی آغاز کرد. تکنا در طی این سالها توانست بیش از 10 هزار مقاله اختصاصی در حوزه علم و فناوری تالیف و ترجمه کند. تکنولوژی نیوز در سال 1398 به «آژانس خبری فناوری تکنا» تغییر نام داد. تکنا آژانس خبری مستقل و غیرانتفاعی میباشد و متعلق به هیچ یک از نهادها و دستگاه های دولتی نیست. رسالت ما انعکاس دستاوردها و رخدادهای داخلی و بین المللی حوزه علم و فناوری مانند رویدادهای زیست محیطی، نجوم، پزشکی، اختراعات، کشفیات، اخبار گجتها و… تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.